تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

چرا احمدی نژاد در ترکیب جدید تشخیص مصلحت نظام حضور دارد؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره حضور محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت گفت: ایشان با حرف‌هایی که می‌زند یک نوع ساختارشکنی می‌کند و من نمی‌دانم چه نقشی در آنجا دارد.

چرا احمدی نژاد در ترکیب جدید تشخیص مصلحت نظام حضور دارد؟
رویداد۲۴ مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره ترکیب جدید تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر من، هیچ تغییر خاصی صورت نگرفته است. ۳ الی ۴ نفری رفته‌اند و آمده‌اند و در کلیت هیچ فرق و تغییری نکرده است. به نظر من، افرادی هم که جدید عضو شدند نمی‌توانند تاثیر خاصی در رویه این نهاد بگذارند.

رویه مجمع تشخیص با افراد جدید تغییر نخواهد کرد، زیرا ...

به گزارش قرن نو، وی ادامه داد: به این دلیل نمی‌تواند تاثیر خاصی بگذارند که اکثریت قریب به اتفاق همان افراد قبلی هستند و این افراد جدید هم چیز خاصی ندارند که بخواهند ارائه کنند یا روش خاصی ندارند که منجر به تغییر ماهوی فعالیت مجمع شوند.


بیشتر بخوانید: احمدی نژاد به دنبال اعدام میرحسین موسوی بود


شاید خود ناطق نوری نخواسته در مجمع حضور داشته باشد

فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص عدم حضور ناظق نوری در این دوره از مجمع تصریح کرد: شاید خواست خودشان بوده که نباشند. البته اینطور نبود که افرادی که در گذشته عضو مجمع بودند نیز تاثیر زیادی داشته باشند. برخی از افراد در این جلسات بیشتر سکوت می‌کردند تا بخواهند فعالیت خاصی داشته باشند؛ لذا نبودشان هم مثل بودشان فرق چندانی نمی‌کند.

هاشمی طبا بیان کرد: به نظر می‌آید افرادی که عضو مجمع هستند کلا فاقد انگیزه یا فکر خاصی برای حرکت هستند و وجود افراد در آنجا جنبه این را ندارد که خودشان بتوانند نقش خاصی را داشته باشند. به نظر نمی‌آید آن افراد و حتی افراد جدید تاثیر تعیین کننده‌ای داشته باشند.

حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص یک معماست

وی با اشاره به حضور احمدی نژاد در مجمع تاکید کرد: به نظر من، یک معما است. از این لحاظ که ایشان با حرف‌هایی که می‌زند یک نوع ساختارشکنی می‌کند و من نمی‌دانم چه نقشی در آنجا دارد. ولی علی الاصول با بعضی از افراد یا بعضی از مطالب خیلی زاویه دارد و این برای من یک معماست که ایشان چطور همچنان در این موقعیت حضور دارند.

مدیریت مجمع تشخیص منفعل است

او در پاسخ به این پرسش که، بعد از مرحوم آیت الله هاشمی مجمع تشخیص فعالیت تاثیرگذاری نداشته و نقد‌هایی به رویکرد مجمع وارد می‌شود، گفت: اتفاقا در بعضی از جا‌ها با موضوع نظارت و اسناد بالادستی و ... نقش آفرینی کرده است. ولی کلا ترکیب اعضا طوری است که نمی‌تواند جهت خاصی را برای پیشرفت آینده کشور داشته باشند. برای همین به نظر می‌آید که مجمع تشخیص منفعل است و کلا مجموعه‌ای نیستند که آدم بتواند خودش را قانع کند که این‌ها در جهت مصلحت کشور حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر من، اگر مجمع تشخیص که یکی از مهمترین نهاد‌های نظام بشمار می‌آید انقدر کمرنگ است به نوع و شیوه مدیریت آن برمی گردد. بالاخره مدیریت پویا با مدیریت منفعل و غیر فعال خیلی تفاوت دارد. به نظر من، افرادی که عضو هستند نمی‌توانند کار خاصی کنند.

منبع: قرن نو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
1
هیئت تشخیص مصلحت +مجلس+ دولت+ شورای نگهبان+قوه قضاییه+..... همه و همه = تورم 40درصد - رشد اقتصادی منفی یا یک درصد - سیاست خارجی متخاصم - آلودگی زیستی محیطی جنگلی و خاکی و......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
0
برای اینکه دستش پره مثل یک یک استخوان تو گلوشون گیر کرده وقتی بناحق سال 88 به مر دم تحمیل کرد الان باید خار در چشم تحملش کنه
فاطمه، یک شهروند معمولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
وای از دست مردم همیشه معترض و ناراضی! ان شاء الله خدا دعاتون رو مستجاب کنه و برید خارج و ببینید اونجا چه خبره، اون وقت اگر روتون بشه برگردید، دیگه سر بعضی مسئولین که بیچاره ها این همه برای شما تکاپو می کنند، غر نمی زنید! من هم یک شهروند معمولی ام که با سیلی صورتم را سرخ می کنم، اما انصاف دارم و مثل شما بی انصاف نیست!
نظرات شما
پیشخوان