تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

ترکیب احتمالی ایران مقابل سنگال قهرمان آفریقا

رسانه انگلیسی در گزارشی به تحلیل سیستم بازی ایران و سنگال و سیستم احتمالی کارلوس کی‌روش برای این دیدار پرداخت.

ترکیب احتمالی ایران مقابل سنگال

رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از برد ارزشمند مقابل اروگوئه فردا (سه شنبه) در دومین بازی تدارکاتی‌اش با هدایت کارلوس کی‌روش به مصاف سنگال قهرمان آفریقا می‌رود.

در همین رابطه سایت «اسپورت مول» انگلیس در گزارشی به تحلیل این بازی دوستانه و اعلام ترکیب احتمالی دو تیم پرداخت.

رسانه انگلیسی زبان در این زمینه نوشت: ایران و سنگال روز سه‌شنبه در ورزشگاه BSFZ-Arena در یک بازی تدارکاتی به مصاف هم می‌روند و به آماده‌سازی خود برای جام جهانی آینده ادامه می‌دهند.

تیم ملی ایران در گروه B جام جهانی در کنار انگلیس، آمریکا و ولز قرار گرفت و  سنگال قهرمان آفریقا در گروه A به مصاف اکوادور، هلند و قطر میزبان خواهد رفت.

ایران با کسب ۸ پیروزی و یک تساوی از ۱۰ بازی خود، با کسب ۲۵ امتیاز در صدر گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی، جایگاه خود را در قطر تضمین کرد.

شاگردان کارلوس کی‌روش اولین پیروزی خود را پس از پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال به دست آوردند و در روز جمعه گذشته در ورزشگاه NV Arena مقابل اروگوئه با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسیدند.

پس از نیمه اول بدون حادثه در بازی با اروگوئه، مهدی طارمی ۳۰ ساله که در فصل گذشته لیگ پرتغال با ۲۰ گل در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفت، با زدن تنها گل بازی در ۱۱ دقیقه مانده به سوت پایان ایران را برنده کرد.

پیش از آن، تیم ملی در یک بازی دوستانه هیجان‌انگیز در ۱۲ ژوئن با نتیجه ۲-۱ مقابل الجزایر شکست خورده بود.

ایران که هفتمین حضور خود در جام جهانی قطر تجربه می کند، با دو شکست، ۱۶ برد و یک تساوی از سال ۲۰۲۰ به مصاف سنگال می رود.


بیشتربخوانید: هشدار نشریه دیلی میل؛ این ۵ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران تهدید جدی هستند!


شاگردان آلیو سیسه که اولین قهرمانی خود در جام ملت‌های آفریقا را در فوریه و با شکست مصر در فینال به دست آوردند، اکنون در ۱۵ بازی از ۱۹ بازی خود در تمامی رقابت‌ها در سال ۲۰۲۲ شکست نخورده‌اند و از ابتدای سال تاکنون ۱۳ برد و دو تساوی کسب کرده‌اند.

مرحله بعدی سنگال، چالش دشوار رویارویی با تیم ناآشنا ایران است، تیمی که در گذشته تنها یک بار با آن روبرو شده‌اند، که در یک بازی دوستانه مشابه در آوریل ۲۰۰۹، زمانی که بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.
کی روش سرمربی باتجربه پس از پایان دوره کوتاه خود در تیم ملی مصر در جولای، وظیفه هدایت ایران در جام جهانی را برعهده گرفت.

تیم ملی در اولین ماموریت خود، هفته گذشته عملکرد خوبی مقابل اروگوئه داشت و این مربی ۶۹ ساله می‌تواند در روز سه‌شنبه ترکیب اصلی مشابهی را معرفی کند، به این معنی که می‌توانیم شاهد حضور دو هافبک میانی یعنی سعید عزت‌اللهی و احسان حاج صفی ۳۲ ساله در خط میانی باشیم.

صادق محرمی، حسین کنعانی، شجاع خلیل زاده و ابوالفضل جلالی می توانند خط دفاعی را تشکیل دهند، علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم پس از مصدومیت مقابل اروگوئه در بازی با سنگال غایب خواهد بود.

در نقطه مقابل زمین، سردار آزمون بازیکن بایرلورکوزن باید خط حمله را در کنار مهدی ترابی ۲۸ ساله و جهانبخش هدایت کند که فصل گذشته ۷ گل برای فاینورد درب لیگ هلند ثبت کرد.

در همین حال، کالیدو کولیبالی، مدافع چلسی، روز شنبه شصت و سومین بازی خود را برای سنگال مقابل بولیوی انجام داد و این بازیکن ۳۱ ساله باید یک بار دیگر در قلب خط دفاعی بایستد و با عبدو دیالو و فوده توره خط دفاعی سنگال را تشکیل می دهند.

مانه سی و چهارمین گل بین‌المللی خود را مقابل بولیوی به ثمر رساند و برتری خود را در صدر جدول گلزنان سنگال به ۵ رساند و ما انتظار داریم که بازیکن بایرن مونیخ برای دومین بازی متوالی با دیا و کرپین دیاتا مثلث هجومی را تشکیل دهند.

ترکیب احتمالی ایران:

عابدزاده، محرمی، کنعانی زادگان، خلیل زاده، جلالی، عزت اللهی، حاج صفی، جهانبخش، ترابی، طارمی و آزمون

ترکیب احتمالی سنگال:

گومیس، بالو توره، کولیبالی، دیالو، کیس، مندی، پیپ گی، ادریس گی، مانه، دیا و دیاتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تیم ملی
نظرات شما
پیشخوان