تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
عباس‌زاده مشکینی:

اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود/ باتوجه به تجربیات سال‌های اخیر، مسائل در این دوره کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود. البته اعتراض یعنی نقد و نقد هم باید مبانی داشته باشد. از سوی دیگر ما هم باید بین این‌ها تکفیک ایجاد کنیم و با هر بخش متناسب با ویژگی‌های آن بخش رفتار کنیم، مهم این است بعد از مدیریت صحنه بنشینیم عالمانه بررسی کنیم و ببینیم منشا مشکلات کشور کجاست؟

اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود/ باتوجه به تجربیات سال‌های اخیر، مسائل در این دوره کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود

رویداد۲۴محمودعباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که آیا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان وقایع اخیر شده است، گفت: مجلس این هفته با تعطیلات مواجه شد. قطعا آنچه که در این خصوص در کشور مطرح است را کمیسیون مربوطه بررسی خواهد کرد و این یک امر بدیهی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این‌که چقدر ضرورت دارد در خصوص آمار افراد بازداشتی در این تجمعات شفاف‌سازی شود تا مانند سال ۹۸ از اعلام غیررسمی هرگونه آمار و ارقام ناصحیح و متناقض جلوگیری شود، بیان کرد: مسئولان ما تجربه بسیاری خوبی در این زمینه دارند، شفافیت و صداقت اصلی‌ترین مولفه است و کمترین هزینه را دارد.


بیشتر بخوانید: مادامی که خیابان‌ها شلوغ باشد محدودیت اینترنت پابرجاست/ فضای مجازی بزرگ‌ترین مکان توطئه‌چینی دشمنان است


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم تا به حال سیاستش این نبوده است که شفاف‌سازی نکند. سیاست و استراتژی ما صداقت و شفاف‌سازی است.

عباس‌زاده مشکینی با بیان این‌که به اعتقاد من باتوجه به تجربیات سال ۸۸ و تجربه چند سال اخیر، در این دوره مسائل کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود، اظهار داشت: مهم این است که مسائل خوب ریشه‌یابی شود و ما ریشه‌های اصلی را پیدا کنیم، معتقدم نباید اینطور باشد که با معلول برخورد نشود و فقط بررسی کنیم علت‌ها از کجا است یا برعکس.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با یک دید واقع‌بینانه و علمی روی علت‌ها کار کنیم زیرا تا زمانی که در حل مسائل معلول‌محور باشیم ممکن است تاریخ تکرار شود. بر همین اساس به شخصه روی این تاکید دارم که باید بررسی واقع‌بینانه علل این حوادث صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این که چقدر ضرورت دارد در میان افراد بازداشتی تفکیک صورت گیرد و صف مردم معترض از مابقی افراد جدا شود، عنوان کرد: به اعتقاد من اول مسائل خیابان باید جمع شود و بعد از مدیریت صحنه، بنشینیم، تحلیل کنیم و ببینیم علت‌ها کجاست؟ سر‌بند مسائل کجا است؟ بالاخره مسائل اجتماعی ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ مبارزه با معلول ممکن است اما نتیجه‌اش مقطعی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تدابیر مصروف این شود که اعتراض‌ها، همدردی با خانواده آن مرحومه و نقدها در چارچوب قانون هدایت شود.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به این‌که طبیعتاً در این قضایا یکسری هم می‌خواهند از داخل و خارج سوءاستفاده و خرابکاری کنند که تکلیف این‌ها از مردم جدا است، خاطرنشان کرد: اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود. البته اعتراض یعنی نقد و نقد هم باید مبانی داشته باشد. از سوی دیگر ما هم باید بین این‌ها تکفیک ایجاد کنیم و با هر بخش متناسب با ویژگی‌های آن بخش رفتار کنیم، مهم این است بعد از مدیریت صحنه بنشینیم عالمانه بررسی کنیم و ببینیم منشا مشکلات کشور کجاست؟

وی گفت: مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است اما لاینحل نیست، به شرط آن‌که روند طی شده تا به حال را بررسی کنیم. معتقدم باید ساختار و قوانین مصوب را بررسی کنیم که آیا این قوانینی که در مجلس تصویب و به دست مجریان داده‌ایم، موثر بوده یا خیر؟ اگر نبوده چرا نبوده؟ آیا این قانون ضرورت داشته یا خیر؟ و بعد سر بند مشکلات را پیدا و بر اساس منافع ملی آن‌ها را حل کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
1
نظام باید گشت ارشاد را تعطیل و نظامیان مقصر را به دادگاه نظامی معرفی کند.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
دولت، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور مقصر اصلی بوده وهنوز هم هستند ولی اما در ناآرامی‌های اخیر 100 درصد فقط کار و طراحی آمریکا و متحدانش بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
شَب و نصف شب روز و شب فریاد مردم رو نمی شنوید از شمال تا جنوب تا بالاشهر تا پایین شهر شعارهاشونو نمی شنوید ؟؟؟
نظرات شما
پیشخوان