تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اگر نقش ساداتی‌نژاد در ثبت جعلی کوتاژ پررنگ باشد، او را استیضاح می‌کنیم/ دادستان همه متهمان را بازداشت کرده است

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: در بحث کوتاژهای جعلی که در سیستم وزارت جهادکشاورزی رخ داد باید دید نقش آقای ساداتی‌نژاد چه بوده است. اگر نقش آقای وزیر پررنگ بوده یا حمایتی از جانب ایشان صورت گرفته باشد، می‌تواند منجر به استیضاح او گردد.

وزارت جهاد کشاورزی

رویداد۲۴ محمد آیتی: ماجرای ثبت کوتاژ جعلی یکی از پررنگ‌ترین فساد‌های رخ داده در دولت سیزدهم است که به گفته مسئولان قضایی پرونده آن در قوه قضاییه در حال پیگیری است. برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ دو تن از نمایندگان مجلس رفتیم تا نظر آن‌ها را نیز در این‌باره جویا شویم. بهروز محبی نماینده سبزوار به رویداد۲۴ می‌گوید: مجلس یازدهم به همه خط قرمز‌ها حساس است و این موضوع به دولت‌ها ربط ندارد. «فساد» خط قرمز ماست و اگر در جایی کوچکترین فسادی رخ دهد، مجلس باید عکس‌العمل قاطع نشان دهد و با شدت برخورد کند.

نماینده مجلس: چند مقام وزارت جهاد کشاورزی بازداشت شده‌اند

او می‌گوید: در موضوعِ تخلفی که در جهادکشاورزی رخ داده، برخی نیرو‌ها وارد عمل شدند و بعضی از معاون‌ها و مسئولان در وزارت جهادکشاورزی مورد بازداشت قرار گرفتند و اکنون پرونده در حال بررسی است و بنده در جریان دستگیری آقای قادری‌فر که مدیرعامل سازمان تعاون روستایی بودند، هستم. همین اتفاق پیام روشنی دارد که نهاد‌های نظارتی و قضایی ما به اینکه در چه جریان و گروهی، فساد رخ می‌دهد، کاری ندارند و آن چیزی که باید عملیاتی شود، برخورد شدید با ریشه‌ها و مصادیق فساد در زیرمجموعه‌ها است؛ حال می‌خواهد این‌دست اتفاقات در وزارت راه و شهرسازی باشد یا وزارت جهادکشاورزی یا هر جای دیگر.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: پرونده در قوه قضاییه در حال بررسی است و دادستان حکم بازداشت متهم را داده و این یعنی شواهدی برای بازداشت بوده است. از این‌رو، هم پرونده با دقت بررسی می‌شود و هم ما در این رابطه حساسیت داریم و با اینکه بنده در کمیسیون کشاورزی و قضایی نیستم، اما پیگیر موضوع خواهم بود و باید ریز ماجرا شفاف شود.


بیشتر بخوانید: کارنامه یکساله ساداتی‌نژاد در جهاد کشاورزی/ تقدیر به جای برکناری!


محبی می‌گوید: مطمئناً هر اطلاعاتی که مجلس دارد یا به ما می‌رسد باید به قوه قضاییه منتقل شود و آن‌ها هم مستندات و شواهدی دارند که منجر به بازداشت شده است. چون پرونده قضایی شده، باید بی‌طرفانه موضوع دنبال شود و کمیسیون قضایی مجلس می‌تواند یک گزارش کامل درباره این اتفاق را از قوه قضاییه بخواهد و با تحقیق و بررسی که دارد، پیگیری کند افرادی که خطا کردند و به تبع آن، اموال بیت‌المال که حیف و میل شده، اولاً به بیت‌المال برگردد و دوماً اگر جرم فرد یا افراد مسلم شد با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی در پاسخ به اینکه چه افراد دیگری بازداشت شدند؟ گفت: بازداشت‌هایی در این رابطه شنیده شده است. من با آقای قادری‌فر سر و کار داشتم و از استان نقد‌هایی به ایشان بود. همچنین او اقداماتی در استان ما داشت که سر و صدای افراد استانی بلند شده بود و قبل از بازداشت ایشان به من می‌گفتند که او مشکل دارد و ما پیگیر ماجرا بودیم، از این‌رو بحث آقای قادری‌فر به صورت جدی‌تری خودش را نشان داد و حال منتظریم تا ابعاد و نتیجه ماجرا روشن شود.

اگر نقش وزیر جهاد در ماجرای ثبت جعلی کوتاژ بررنگ باشد، او را استیضاح می‌کنیم

نماینده سبزوار می‌گوید: اکنون حسابی که پول مردم برای سفارش را دریافت کرده است، باید پاسخگو باشد و قطعاً پول باید برگشت و هرگونه حیف و میل و انحرافی که رخ داده باید جبران شود و ما قطعاً در این رابطه به عملکرد وزارت جهادکشاورزی انتقاد داریم، اما، چون هنوز حکم صادر نشده می‌بایست این اتهام بررسی دقیق شود، ولی وزارت جهادکشاورزی باید اتفاق ناخوشایندی که افتاده را جبران و از این به بعد مواظبت کند. حالا که پرونده قضایی شده، وزارت جهادکشاورزی هم کار را به آن‌ها سپرده تا نتیجه حاصل شود.

وی در پاسخ به اینکه این اتفاق می‌تواند کار را به استیضاح آقای ساداتی‌نژاد برساند؟ گفت: بستگی دارد و اگر نقش آقای وزیر پررنگ بوده یا حمایتی از جانب ایشان صورت گرفته باشد، می‌تواند منجر به استیضاح او شود.

نقدعلی: پرونده کوتاژهای صوری در حال رسیدگی است

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: اتفاقی در وزارت جهادکشاورزی و در موضوع کوتاژ‌های صوری رخ داده که پرونده آن امروز در سیستم قضایی باز و در حال رسیدگی است و لازم است هم سازمان بازرسی و هم شعبه مربوطه که قرار است به این پرونده رسیدگی کنند، با دقت و سرعت کار را دنبال کنند و نتیجه آن را در اختیار کمیسیون قضایی و کشاورزی بگذارند، چون مسئله مهمی است و خبر‌هایی که درباره سفارش‌ها و پولی که از مردم گرفته شد و اساساً نهاده‌های دامی وارد کشور نشد، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده خمینی‌شهر می‌گوید: در سامانه بازارگاه سفارش خرید داده شد، ولی خبری از واردات نبود، هرچند در رابطه با این موضوع، تخلف مشهود است، اما نهاد‌های نظارتی باز هم زود متوجه این تخلف شدند. اگر از حق نگذریم، یکی از امتیازات دولت آقای رئیسی این بود که کل ماجرا را از ابتدا تا انتها در یک ماه فهمید، اما این را هم قبول دارم که باید روندی در پیش گرفته می‌شد که کار به اینجا نرسد. الان هم شنیدیم دستگیری افرادی به عنوان متهم رخ داده که البته دقیق نمی‌دانم چند نفر دستگیر شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
5
مردم دیگه گول حرف های شما را نمی خورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
6
فقط یک سئوال تو ذهن همه مانده بیجواب

چرا شهدا فقط اینهمه برای ملت و خانم‌ها و حجاب وصیت نوشتند
و اصلا در مورد مسؤلان وصیت ننوشته اند یا گر نوشته اند نباید بزرگ شود یا اصلا ننوشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
5
ساداتی نژاد نقشی ندارد!!!!!!!! قبلا هم گفتم این جماعت مشهدی به اشکال مختلف!! تیشه به ریشه ملک و ملت زدند
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
4
بلاخره مبلع سواستفاده چقدربوده ونقش وزیر وسایرمعاونت هارادرگزارش اشاره نشده است دره حال گزارش ناقص گنگ نارسابوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
در جهاد کشاورزی همه با هم همدست هستند، باند بزرگ سازمان یافته.
گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
اگر چنانچه آقایان واقعا طالب مبارزه با فساد باشند، کافیست سری به سازمان امور اراضی رشت بزنند، فساد در اداره تابع جهاد کشاورزی بیداد می کند، بارها اطلاع رسانی شد، مدرک ارائه شد، تماسها گرفته شد اما افسوس! درست قبل از پاندمی کرونا رئیس و معاون اداره به جرم رشوه و فساد اخلاقی بازداشت شدند اما فساد همچنان ادامه دارد، در جهاد کشاورزی لنگرود فساد امری بسیار عادی و متداول است. در حال حاضر پرونده یک زمینخواری بزرگ با دست داشتن مستقیم مدیران سابق جهاد کشاورزی لنگرود در دادگستری آن شهرستان در حال رسیدگی است.
ناشناس
|
Japan
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
وزارت جهاد کشاورزی = وزارت فساد، رشوه، رمینخواری، رانت، بویژه ادارات تابعه آن در استانهای شمالی کشور. مد شده با فراررسیدن بازنشستگی کارمندی در جهاد کشاورزی گرفتن رشوه کاملآ علنی و طبیعی شده و تقاضا و گرفتن زیرمیزی به اوج خودش میرسه و بقول معروف کارمند اداره بار خودش را می بنده، وای بر غفلت مسئولان.رئیس سابق امور اراضی یکی از استانهای شمالی با بالا کشیدن زمینهای متعدد و بنام زن و دختر و دامادش زدن با خیال راحت بازنشسته شد!
نظرات شما
پیشخوان