تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

علت توقف مذاکرات وین چیست؟

بعید است که قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، هیچ توافقی با ایران حاصل شود، اما یک دیپلمات اروپایی گفته آن‌ها امیدوارند قبل از نشست شورای حکام در نوامبر، گشایش‌هایی حاصل شود.

مذاکرات وین

رویداد۲۴ خبرهایی رسیده که گفته شده ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بررسی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در گذشته را متوقف کند. به گفته یک دیپلمات اروپایی، توافق هسته‌ای فقط یک مانع دارد، اما این مانع بزرگی است. باراک راوید در یادداشتی در نشریه آمریکایی اکسیوس درباره همین موضوع نوشته پشت پرده چیست؟ رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر نیاز به تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج مجدد از توافق تاکید کرد. اما به گفته یک دیپلمات ارشد اروپایی، پیام‌های خصوصی که در حاشیه نشست رد و بدل شده نشان می‌دهد تنها درخواست ایران معطوف به بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است. این مساله به تایید یک مقام ارشد آمریکایی که درجریان جزییات دیدار مکرون و ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست مجمع عمومی بوده، رسیده است.

مقام اروپایی گفته ایرانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا می‌تواند به راحتی به آژانس بگوید مشکل را کنار بگذارد، اما رافائل گروسی مدیرکل آژانس و دولت بایدن معتقدند مساله باید قبل از توقف بازرسی‌های آزانس حل و فصل شود.

یک پشت صحنه دیگر هم وجود دارد؛ به گفته یک دیپلمات اروپایی، نیمه شب ۱۵ آگوست توافقی حاصل شده بود و فقط بعضی مسائل فنی باقی مانده بود، اما زمانی که ایران و آمریکا سعی داشتند این مسائل را با همکاری نزدیک حل و فصل کنند، ایرانی‌ها برای اولین بار مساله بسته شدن پرونده بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک پیش فرض را پیش کشیدند.

این دیپلمات اروپایی گفته اتفاقی در تهران رخ داد. شاید بالاترین مقامات ایران تصمیم گرفتند که بدون بسته شدن پرونده آژانس تن به توافق ندهند. به گزارش رویداد۲۴ در پاسخ به فضای موجود، ایرانی‌ها ادعای اسرائیل در مورد وجود ذرات اورانیوم را رد کرده و گفته آمریکا و اروپا باید مساله را به صورت سیاسی حل و فصل کنند.


بیشتر بخوانید: اعتراضات مردمی در ایران چه تاثیری بر مذاکرات احیای برجام خواهد گذاشت؟


یک دیپلمات اروپایی گفته تا زمانی که ایرانی‌ها فکر کنند کافیست آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفن را بردارد و به گروسی بگوید مساله را رها کن؛ ما به توافقی با ایران نخواهیم رسید. دیپلمات‌های اروپایی بار‌ها به ایران توضیح داده‌اند که این پرونده اینجور کار نمی‌کند. برای مثال هیچ فشار سیاسی نتوانست مانع از اعلام گزارش‌های نقض حقوق بشر توسط سازمان ملل در مورد شین جیانگ چین شود.

هیاتی از ایران به ریاست محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه عازم وین شد تا با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی دیدار کند. گروسی در این دیدار بر روشن‌سازی مساله کنونی با ایران در ارتباط با بررسی‌های آژانس تاکید کرد و در توییتر خود نوشت کار‌های زیادی پیش روی ماست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با رسانه المانیتور که روز یکشنبه هفته گذشته منتشر شد اعلام کرد ایران آماده پاسخگویی به سوالات آژانس در خصوص ادعا‌های مطرح شده علیه ایران است.

بعید است که قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، هیچ توافقی با ایران حاصل شود، اما یک دیپلمات اروپایی گفته آن‌ها امیدوارند قبل از نشست شورای حکام در نوامبر، گشایش‌هایی حاصل شود. با این حال ایرانی‌ها هیچ عجله‌ای ندارند و مطلقا اهمیتی به این ددلاین‌های قدرت‌های غربی نمی‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
0
سوال اینجاست که عربستان سعودی جنایتکار به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، لبنان، لیبی، یمن و منطقه حمایت می کند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی عمل می کند پس چرا مسئولان خیانتکار در عراق با عربستان سعودی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.

وقتی که دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1392 تاکنون در مذاکره ، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، صدام، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همه جانبه همکاری می کنند پس از اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش چه انتظار نداریم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
0
۲۳:۰۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سینه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا در صدر آنها قرار دارد.
هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند اما امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
حکومت جنایتکار آمریکا با جنایات گسترده خویش ضدبشری ترین حکومت جهان بوده و نماد اصلی نقض حقوق بشر جهانی محسوب می شود.
دشمنان به بهانه های واهی به هر نقطه ای از جهان حمله می کنند و دیوانه وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحاتی می کنند و مردم بی دفاع و مظلوم کشوری مانند یمن را کشتار می کنند.
حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان ابوغریب و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایتکار را رسوا کرد و روزی خواهد رسید که اسلام به عنوان حافظ حقوق بشر به ویژه مظلومان بر دنبا حکومت خواهد کرد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
دیکتاتورها چه غلطی درمجامع بین المللی می کنید؟
دولت های دیکتاتوری چه غلطی درمجامع بین المللی می کنید؟
عربستان ومتحدانش تاکنون بویی ازانسانیت نبرده اند.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان درسازمان ملل واقعا مدعی حقوق بشراست چرا دیکتاتورهایی مثل رژیم جنایتکارآل خلیفه و رژیم جنایتکارآل سعود که مردم این دو کشور را به ستوه آوده اند حمایت نمی کند؟ تاکنون خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده اسند.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان درسازمان ملل واقعا مدعی حقوق بشراست چرا جنایات وحشیانه ائتلاف سعودی تحت امر رژیم جنایتکارآل سعود با حمایت چند کشور جنایتکارعربی وغیرعربی درمدت سه است مردم یمن قتل عام می کنند خفه خون گرفتن و کاری نمی کند.
کشتاریمنی ها جنایت جنگی است ولی نماینده بی ادب عربستان درسازمان تاکنون نمی فهمد.
کشتاریمنی ها جنایت جنگی علیه بشریت است ولی نماینده بی ادب عربستان درسازمان تاکنون نمی فهمد.
کشتاریمنی ها جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی مقامات بی ادب عربستان سعودی تاکنون نمی فهمند.

آمریکا جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکاردیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی جنایتکارازسال 2001 تاکنون در امورداخلی افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، غزه، فلسطین اشغالی، یمن و منطقه مداخله می‌کند.

غربی‌ها جنایتکارحقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
فرانسه جنایتکارو آمریکا جنایتکارو کشورهای غربی جنایتکار مدعی حقوق بشر که در بحرین و یمن روی جلادان تاریخ را سفید کرده اند، لااقل در خیابان های پاریس و نیویورک و برای مردم خودشان حقوق بشر را رعایت کنند.‏
ما به غربی ها می گوییم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گریبان شما را می گیرد و این ها نخستین نشانه های قیام ملت هاست و امروز یا باید تسلیم شوید یا این همه ظلم و جنایت را جبران کنید.
در قطعنامه دیگر ولیعهد این کشور به عنوان صادرکننده دستور قتل خاشقجی معرفی شده است، اما این موضوع هم به خود آنها بازمی گردد.
آمریکایی ها سال هاست که با حمایت از ظالمان در کشورهای اسلامی شریک دزدها و جنایتکاران بوده اند و هنگامی که درماندهاند، به این جنایات اعتراف می کنند، اما این اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و دیرهنگام است.

آمریکا دشمن تاریخی مردم ایران است/ جامعه بین المللی 8 سال ایستاد و بمباران مردم یمن را تماشا کرد/ آمریکا در جنایت جنگی یمن، همدست عربستان است.
آمریکا همراه با چند کشور دیگر ازسال 2001 تاکنون ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا به همراه اروپا ازتامین کنندگان اصلی تسلیحات ائتلاف متجاوزسعودی درجنگ یمن بوده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
ارسال تسلیحات کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار به عربستان سعودی و امارات و اسرائیل تهدید برای ایران و منطقه است

۱۱:۰۸۱۳ مهر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار رعایت قوانین بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
اروپا جنایتکار رعایت حقوق بین الملل را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!
اروپا جنایتکار رعایت حقوق بشر را باید از سگ کره شمالی یاد بگیرد!

مقصران اصلی آشوب در زاهدان چه کسانی هستند؟
اغتشاشگران جنایتکار و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت کردند، آدم کشند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
1
0
از بن بست مذاکرات برجام استقبال می کنیم
برجام از سال 1394 تاکنون عامل اصلی همه مشکلات مردم و کشور منطقه و جهان بوده است.
برجام متاسفانه در کشور یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
طراح اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.
فوت خانم مهساامینی با ناآرامی‌های اخیر ارتباطی ندارد
طراح اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.
شه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
۲۹سال سن دارم و از زمانی که برای اولین بار اخبار گوش کردم تا الان در حال مذاکره ایم حیف و صد حیف از جوانی که اینطور زیر بار تحریم ها و فشارهای اقتصادی تا الان گذشته و هیچ امیدی به اینده هم ندارم حتی اگه این برجام مسخره هم امضا بشه امیدی به این مسئولین نیست مثل اینکه محکومم به این زندگی نه توان مهاجرت دارم و دل خوشی برای ماندن و زیستن
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳:۴۹
مردم دنیا از سال 1945 تاکنون از تجاوز و جنایت آمریکا حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مردم دنیا از سال 1945 تاکنون از تجاوز و جنایت اروپا حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰:۵۱
اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نوکر آمریکا و هم از آمریکا دستور می گیرد متاسفانه حسین امیرعبداللهیان هم مانند ظریف و عراقچی و روحانی درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند.

تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون برای پیوستن به داعش تحت حمایت آمریکا و متحدانش از طریق کشور ترکیه وارد سوریه و عراق می شود.
کشورهای اروپایی هم به همراه آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل همچنان از ناآرامی ها و آشوبگران در این حمایت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
تیراندازی در مهد کودکی در تایلند ۳۴ کشته بر جای گذاشت+ تصاویر
بر اثر تیراندازی یک پلیس سابق تایلندی در مهدکودک، ۳۴ نفر از جمله ۲۲ کودک، جان خود را از دست دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
اما در این میان برخی اغتشاش گران با هدایت خارجی و تحریک شبکه‌های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که مردم از پلیس انتظار دارند امنیت آنان را در مقابل این افراد حفظ نماید و پلیس با دقت، رعایت حقوق انسانی، اقتدار و اعتماد مردمی به حفظ امنیت مبادرت ورزید.
احدی در تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر نشده است. دستگیر شدگان آشوبگرند و برخی هم که در بین آشوبگران احساسی عمل کرده اند آزاد شده اند، اما بکارگیرندگان سلاح و یا اعضای سازماندهی شده گروه‌های تروریستی به دست عدالت سپرده خواهند شد.
بی تردید جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم به برخورد قاطع با تحریکات و اقدامات گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.
فراموش نکنید در حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، مدت‌ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد و حتی صفحات شخصی مجازی رییس جمهور وقت آمریکا با توجیه امنیت ملی بسته شد.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
ناآرامی‌های اخیر در کشور همان نتیجه اعتماد ایران به آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار بوده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان