تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آیا اعتراضات سراسری ایران نشانه‌های یک انقلاب را دارد؟

برخی درباره اعتراضات مردم در ایران می‌گویند ایران در حال انقلاب است، اما آیا چنین گزاره‌ای درست است و نشانه‌های وقوع یک انقلاب در آن دیده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال این گزارش را بخوانید.

اعتراضات سراسری ایران

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: مرگ مهسا امینی در گشت ارشاد جرقه اعتراضات سراسری را در ایران زده است. اعتراضات این دوره به برخی دلایل با دفعات قبل متفاوت است. یکی از دلایل متمایز شدن این اعتراضات، نقش محوری زنان در آن است؛ هرچند از زمان جنبش تنباکو به این سو، زنان نقش مهمی در جنبش‌های انقلابی ایارن بازی کرده‌اند، اما این بار آن‌ها در مرکز اعتراضاتند. از این گذشته نسل جوانی که هیچ مشارکتی در انقلاب ۵۷ و جنگ ایران و عراق نداشته هم به دنبال تغییرات اساسی سیاسی و اجتماعی در ایران است.

نشریه آتلانتیک کانسل در گزارشی درباره اعتراضات مردمی در ایران نوشته یکی از دلایل تمایز این اعتراضات با اعتراضات پیشین، نقش سلبریتی‌ها، ورزشکاران و شخصیت‌های سیاسی است که به صورت علنی اعلام همبستگی با معترضان کرده‌اند. در کنار آن‌ها شخصیت‌های معروف و فعالان بین المللی و حتی یک گروه هکری معروف به نام انانیموس هم در این اعتراضات مشارکت کرده است، اما با وجود این حمایت‌ها، باید در پیش‌بینی آینده محتاط بود.

برخی تحلیلگران نام «انقلاب زنان» را بر اعتراضات ایران گذاشته‌اند، اما به نظر می‌رسد این نام گذاری دست‌کم در حال حاضر درست نباشد. «الکسیس دوتوکویل» اندیشمند فرانسوی در تحلیل انقلاب فرانسه، انقلاب‌های سیاسی را تحولات ناگهانی و خشونت‌آمیز می‌داند که با هدف ایجاد یک سیستم سیاسی نوین انجام می‌شوند، اما همه جامعه را به گونه‌ای دگرگون می‌کنند که تغییر آن چندین نسل طول خواهد کشید. پاتریک اونیل اندیشمند سیاسی دیگری درباره انقلاب‌ها می‌گوید، این پدیده به عنوان نوعی از خشونت سیاسی و تصاحب دولت توسط مردم با هدف سرنگونی دولت و رژیم کنونی رخ می‌دهد.


یک جامعه‌شناس: گروه‌های «همه چیزباخته» در اعتراضات متحد شده‌اند


اعتراضات اخیر در ایران با هیچ یک از این دو تعریف گفته شده همخوانی ندارند. اگرچه مردم برای دستیابی به خواسته‌های خود شعار می‌دهند، اما بیشتر به دنبال عدالتند. از این گذشته معترضان خواستار تصاحب دولت نیستند.

دیگر ویژگی کلیدی انقلاب که در این اعتراضات دیده نمی‌شود، انفعال نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی است زیرا هنوز نیرو‌های سپاه وارد عرصه نشده‌اند. یکی از دلایل این انفعال این است که نظام در ایران احساس امنیت می‌کند.

در انقلاب ۵۷ ارتش ایران قبل از خروج شاه از کشور سقوط کرده بود. از سوی دیگر کلانشهر‌های ایران یعنی تهران، مشهد، تبریز و شیراز کاملا تحت کنترلند، هرچند اعتراضاتی هم در آن‌ها دیده می‌شود، اما این اعتراضات فراگیر نیست.

یکی دیگر از دلایل انقلابی نبودن اعتراضات اخیر، فقدان آلترناتیو سیاسی است. اپوزیسیون جمهوری اسلامی یا خیلی ضعیف است یا دچار تشتت. در فقدان یک رهبری قابل قبول توسط همه گروه‌های اپوزیسیون، بعید است که اعتراضات اخیر به تغییرات بنیادین ختم شود.

نشریه آتلانتیک کانسل نوشته اگر اعتراضات استمرار و شمول بیشتری پیدا کند نظام احتمالا نیرو‌های امنیتی بیشتری را وارد میدان خواهد کرد و مهمتر اینکه تا زمانی که وفادار است، بقای نظام هم محتمل است و در حال حاضر هم هیچ نشانه‌ای دال بر عدم وفاداری سپاه دیده نمی‌شود و ارتش هم تقریبا سکوت کرده است.

محتمل‌ترین سناریو این است که جمهوری اسلامی برای آرام کردن فضا دست به اصلاحات کوچکی بزند. فراموش نکنیم که جمهوری اسلامی دچار بحران مشروعیت شده و نتوانسته وعده‌های انقلاب سال پنجاه و هفت درباره حفظ آزادی‌های فردی و سیاسی و داشتن استقلال در برابر قدرت های خارجی را برآورده کند.

ایران اولین کشور در منطقه بود که بر نظامی پادشاهی شورید و آن را تغییر داد. جنبش‌های دموکراسی‌خواهانه در این کشور ماهیت زیگزاگی دارند. به قول باراک اوباما شاید برخی ناظران فکر کنند حرکت رو به جلو است در حالی که برخی دیگر معتقدند این حرکت عقبگرد است.

خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۵
نائب
|
Netherlands
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
46
5
اپوزوسیون فاشیستی فارس محور که در راس آن دو عجوزه مریم عجوزه و فرح و پسر پالانیش قرار دارد که قادر نیست شلوار خودش را بالا بکشد که انتظار بیجایی هست که قادر باشند کاری کنند. روز به روز میبینیم طرفداران این دو عجوزه سرخورده تر میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
فارس محور چی میگه این وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
رجوی و فرح برن برن به جهنم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
باز این پان ترک های ناقص الخلقه زبون باز کردند
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
تحلیل سفارشی بهتر از این نمیشه. ضمنا با تحلیل گمراه کننده هم حکومتی پابرجا نمیمونه. انقلاب هم یک روند است مراحلی دارد و گامهایی. مردم ایران در میانه راه هستند پابان مسیر روشن است.معمولا بعداز پیروزی هم نام انقلاب به جنبش ها میدهند. اما شاخصه های وقوع یک انقلاب در ایران کاملا واضح است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
خوبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
20
آتلانتیک کانسل؟ اولین بار است می شنوم. نویسنده این مقاله آتلانتیک کانسل کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
بیشتر از ۵۰ روز شده . هنوز سرتون رو کردید توی برف
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
39
4
سوال اینجاست که عربستان سعودی جنایتکار به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، لبنان، لیبی، یمن و منطقه حمایت می کند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی عمل می کند پس چرا مسئولان خیانتکار در عراق با عربستان سعودی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.
گروه های تروریستی از سال 1357 تاکنون در زاهدان با کمک و حمایت عربستان سعودی و متحدانش فعالیت می کنند.
آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند
عربستان سعودی و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند
آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی از تروریست‌های در اقلیم کردستان همه جانیه حمایت می کنند شرم آور و تاسف بار است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
این روزا سر همه رو با این مهملات بردی تو به درد خربزه فروشی هم نمیخوری مسئولانی که در عراق مذاکره میکنن همفکران گرسنه تو هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
رضا نظراتش بدجوری منافق وار هست.
احتمالا اسم رضا هم رد گم کنیه...
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
34
2
تروریست‌های کوردل وابسته به آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هستند و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
5
46
خشت اول چون نهاد معمار کج ! تا ثریا می‌رود دیوار کج ! این دیوار کج هم تا یه جایی میره بعد چنان بر سرتان آوار میشه که نه نامی بمونه نه نشانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
اتفاقا دیوار جمهوری اسلامی انشا ء الله بی نهایت استوار و مستحکم شکل گرفته است ، اساس استحکام این نظام توکل به خداوند متعال و اعتقاد به توده های مردم مومن و انقلابی کشور است که اکثریت قریب به اتفاق جامعه را تشکیل می دهد مثلا در موضوع حجاب معترضین به حجاب به یک در صد هم نمی رسند. مردم ما مردمی حقیقتا مومن و ارزشمدار هستند و بهترین دلیل آن عدم همراهی آشوبگران در حرکتهای اخیر و گذشته است و تقریبا هر روز چند انسان شریف جان پاکشان را در عرصه های مختلف مقابله با انواع فساد نقدیم و شهید می شوند ، حساب معترضین از آشوبگران جداست، آشوبگران در کل کشور حتی به نیم درصد هم نمی رسند و با استفاده از فضای مجازی شانتاژ می کنند و با هوچیگری خودشان را زیاد جلوه می دهند درست مثل همجنسگراها که اصلا در کل جهان عددی محسوب نمی شوند ولی با استفاده از فضای مجازی جوری القا می کنند که انگار .....و....
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
این کسانی که ما رو متهم به بی دینی میکنند بخونند!
من هفته گذشته کربلا بودم اما الان تنم داره میلرزه با این کارهایی که دارن به نام دین میکنند!اینقدر اسم خدا رو نیارید که اگر ذره ای اعتقاد داشتید هرگز این کارها رو نمیکردید،اگر جان را خدا داده چرا باید تو بستانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
خیلی به كربلا رفتنت افتخار نكن، شمر هم كربلا رفته
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
شمر شما هستین که به نام دین خون مردم رو در شیشه کردین! حکومت با کفر میماند اما با ظلم نمیماند…شما همان ها هستید که قرآن بر سر نیزه کردید تا مردم را فریب دهید
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
«الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم»
و این آغاز پایان شماست…شمر زمانه شما هستید !!!شما که قرآن بر سر نیزه کردید!!!شما که …!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
امام حسین فرمودن بترس از ستم بر کسی که جز خدا یاوری ندارد بترسسسسسسس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
خطاب به ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
وقتی دانش نداری، سواد نداری، حرفای کیهان رو طوطی وار تکرار میکنی. سواد نداری اطلاعات نداری سکوت کنی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
خوبی
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
27
2
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!

در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است.
در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست رژیم صهیونیستی جنایتکار در کار است.
آمریکا و متحدانش دشمنان آشکار حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران هستند.
تروریست‌های کوردل وابسته به آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هستند و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
تروریست های خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1389 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار، تروریست های داعش را وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
24
3
دوران انقلاب ها تمام شده این دوره از دهه شصت میلادی تا حدود دههو۹۰ بود مخصوصا در کشورهای جهان سوم
الان اگر ملت عقل داشته باشد می‌فهمد انقلاب جز هرج و مرج و نابودی در ابتدا و بازگشت به همان وضع اول نتیحه ای ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
بله درسته ما خودمون یه انقلاب کردیم هنوز بعد ۴۳ سال میگیم با آرمان‌ها فاصله داریم
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
انقدر اختلاس میکنن که امیدی به اصلاح اینها نیست باید عوض بشن
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
35
2
شرم آور و تاسف بار است که برخی جوانان بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور در شبکه‌های مجازی و غیره با دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی همه جانبه همکاری می کنند.
اغتشاشگران جنایتکار و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت کردند، آدم کشند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
باحلوا حلوا دهن شیرین نمی شود با اسلامی اسلامی هم نظام اسلامی نمی شود شما که بلدی چندتا از شاخصهای اسلامی شو بگو !تا ماهم بدونیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
با آرش موافقم بزرگترین ظلم به دین و مذهب این هست که هی اسم خدا پیغمبر بیاد ولی ....اینا ملتو بدبین میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
2
12
تحیل جالبی نبود، پژوهش و بحث بیشتری را می طلبد و بایستی منتظر گذر زمان هم بود، آیا تغییرات قابل پیش بینی هستند؟
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
9
3
آقا رضای سیر ! پر خوری نکن برات خوب نیست اخوی..
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سید علی تویسرکانی میشه آدرس یا تلفنت رو بدی؟خواهش میکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آریوبرزن خدا خفت نکنه خخخخ
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
13
6
تحلیل خوبی کردید این اعتراضات نشانه انقلاب نیست بنابراین با همین فرنون و سرعت رو به جلو حرکت کنید تا سریع به مقصد برسید مقصد دره ای عمیق هستش که ته ان نیستی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
عجالتا خیال اونایی که می ترسیدند راههای خوردن وبردنشان بسته شود وپست ومقامشان از دست برود راحت شد ! اما این تحلیلها یک طرف قضیه است بهار عربی که دهها حکومت دیکتاتور را به زیر کشید هم مشخصات یک انقلاب را نداشت !موجی بود که سونامی شد !
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
19
4
دیگر هیچ کس در جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
20
4
انقلاب چیه چرا الکی جو میدیدچرا ملتو بدبخت میکنید الان یسری جوون ها خوششون میاد فکر می کنن انقلاب کردن افتخاره
784
|
Switzerland
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
18
خودتو گول میزنی خانم! شماها که چپی هستید مراحل انقلاب رو بخوبی میدانید در جزواتتون و کتبهایتان و سخرانی رفقایتان شنیده اید.
انقلاب حاصل هیجانات لحظه ای نیست.حاصله به تنگ امدن مردم از فساد و ظلم و تبعیض و رانت و هزاران مصیبت دیگرست که ابتدا به ساکن با خواسته های حداقلی مطرح میشود.در صورت به نتیجه نرسیدن مطالبات.کم کم مطالبات پررنگتر میشود.حالا انصافا مطالبات مردم در چه سطحی قرار دارد.!!!
مگر در انقلاب57, اگر شروعش را از سال56 و بعد از باز شدن فضای سیاسی با فشار کارتر در نظر بگیریم.گرووهای سیاسی مثل جبهه ملی یا نهضت ازادی ابتدا به ساکن خواستار انقلاب بودند.؟؟مطالبات با انحلال ساواک و عدم دخالت شاه در حکومت شروع شد.وقتی دیدند بهایی به حرفها داده نشد منتهی شد به بهمن57.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
انقلاب اسلامی از سال 42 شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
خانم ! شما که همه چیز دانی اینم بدون. انقلاب یک رهبر میخواد که اینجا خبری ازش نیست بنابراین میشه هرکی هرکی . در ضمن هر انقلابی اول پدید آورندگان خودش را می‌بلعد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
درسته انقلاب حاصل به تنگ آمدن قشرهای مختلف مردم هست به نحوی که قید جان را بزنند و ... ولی بعدش چی میشه؟ انقلابیون میشن دیکتاتورهای جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
انقلاب 57 با اتکا به دین و به دلیل وابستگی شاه به آمریکا و فساد گسترده دربار و رژیم شاهنشاهی شکل گرفت و رهبر بی نظیری داشت که اکثریت قاطع ملت به او اعتقاد و اعتماد داشتند و جبهه ملی و نهضت آزادی هرگز موافق انقلاب نبودند بلکه تلاش داشتند تا امام را از ادامه انقلاب منصرف کنند . البته وجود فقر و تنگدستی مردم ، تبعیض و... در وقوع انقلاب بی تاثیر نبود. رهبری جریایانات امروز را رسما آمریکا به عهده دارد که سعی می کند جمهوری اسلامی را تسلیم اراده خود نماید و اگر همین امروز سیاستمداران ایران با آمریکا ساخت و پاخت کنند نه تنها اکثر این اعتراضات و آشوبگریها خاتمه می یاید بلکه همان افرادی که علیه انقلاب در خارج فعالیت می کنند را نیز تحویل ایران می دهند و.... .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
جناب ۷۸۴ ، انقلاب ۵۷ استارتش سالها قبل خورده بود اون خفقانی که بعد مصدق شد و اون له شدن غرور ملی
784
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ناشناس۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
42 شورش میگن شورش حاج رضایی و لاتهاش بود.
ناشناس۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
انقلاب32 شروع نشد.شاید بشه گفت حکومت شاه بعد از سقوط مصدق پشتوانه مردمی و مشروعتشو به نوعی از دست داد.اما شروع انقلاب نمیشه اسمشو گذاشت.تمام این نا بسامانی ها و فقر فسادو.... دست به دست هم داد رسید به 57
784
| Netherlands |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ناشناس۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ خانم جوابتان را دادم در کامنت دیگری اما رفیقتان تایید نکرد که چندان عجیب نیست.
اگر اینرا تایید کند انقلاب قبل از داشتن رهبر ,انقلاب هدف میخواهد که خیلی روشن است.هدفشان چیست سلامت باشید.چپول خانم
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ناشناس۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
انقلابیون ذاتا دیکتاتور نمیشوند وقتی تمرکز قدرت و ثروت بدست فردی نالایق سپرده شود بدون نظارت و مردمی احمقی که اجازه داده اند کسی جای انها تصمیم بگیرد(یعنی شخص را به عرش اعلا برده اند) تبدیل میشود به دیکتاتورهای جدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
قضیه ی این خانم چی هست بگید ما هم بفهمیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ناشناس ۱۲ مهر که پرسیدی خانم کیه ؛ نویسنده ی مقاله یک خانم هست این کامنت ۷۸۴ هم مخاطبش اونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
5
احسنت اقای سیامک
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
18
بنظرم تحلیل شما شبیه لالایی برای تیم سرکوب هست و یه پاس توی در برای معترضین ... شاه سلطان حسین هم موقع فتح اصفهان میگقت من نماینده خدا و اسلام هستم کسی جرئت نداره به من دست بزنه ...محمدرضا شاه زمانی که گفت صدای انقلاب مردم رو شنیده که دیر شده بود ... قذافی هم همین حرفا رو میزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
12
عموما نويسندگان و تحليل گران منابع خبري مجعول و كم اعتبار چون "آتلانتيك كانسل" يا ايراني هستند و يا قلم به مزدند. ناآرامي هاي همه جانبه ايران نشانه هاي عصيان اجتماعي ناشي از حكمراني ضعيف ، فقر اقتصادي فزاينده ، تماميت گرايي و نااميدي به آينده را دارد . دولت منصوب فعلي هم كه نماينده جناح نظامي و اصول گرايان بي منطق است در اكثر قول هاي انتخاباتي خود بشدت ناتوان بوده و تصور مي كند با عبارات " مي شود" ، " بشود" و "خواهد شد" اوضاع ربهتر خواهد شد. جوانان معترض به شدت به آينده خود براي ادامه زندگي حداقلي ناايدند و شعار هاي مسخره دشمن و امنيت و آرمان و امثالهم تاثيري بر آنان ندارد. انتقلاب ها بر اساس تجربه تاريخي كمتر نتيجه مثبتي داشته اند و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. لازم است متصديان كشور در مرحله اول سريعا با ابراز تاسف و عذر خواهي و شناسايي مقصرين واقعي اوضاع را آرام كنند و با استفاده باقي مانده توان تخصصي واقعي ، سياستهاي اقتصادي و فرهنگي خود را اصلاح نمايند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
درسته
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
17
تمام نشانه های یک انقلاب بزرگ و شکوهمند در ایران مهیاست. اگر نظام نتواند در اسرع وقت تغییر اساسی در کلیه مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگ انجام دهد و لایه های مختلف نظام را از فشل بودن خالی کند محکوم به فناست با سپاه و ارتش و بسیجی نمیتوان جلوی سیل عظیم مردم را گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
دقیقا همینه و دیر یا زود اتفاق می افته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
انقلاب هیچ شکوهی نداره جز بهم ریختن ساختارها و زیر و رو شدن همین یه ذره سیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آدم یاد دیالوگ آشیل در فیلم تروی میفته که در لحظه شروع جنگ گقت چه نبرد احمقانه ای ...در حالیکه سربازان فکر می‌کردند نبرد قهرمانانه است
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
6
یکی از دوستان ناشناس در پاسخ به سیامک معترضین را اقلیت و خود و همفکران را در اکثریت میدید؟
جای تعجب است!
عماد افروغ جامعه شناس امین نظام هفته قبل اعلام کرد مجموع نیروی اصلاح طلب و اصولگرای نظام در آخرین پایش وحدودا ۲۴ درصد است یعنی ۷۶ درصد خارج از نظامند که البته به نظر من اصلا عجیب نیست و مشارکت کنندگان در انتخابات رئیسی و مجلس خود موئد همین اعداد است.
پس در اقلیت هستید چون من به همان ۲۴ درصد هم شک دارم که از پنجاه میلیون جمعیت فعال میشود حدود ۱۲میلیون نفر ساندیس خور پای و پای کار.
بهرحال این تعداد هم نسبت به پارسال و نیمسال اول در حال افول است به روایت موسسه نظر سنجی نگاه ایرانیان.
متعصب کور نباشید.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
عماد افروغ مانند خودت شکر اضافه تناول کرده. مردمی که در پاسخ به اوباش برهنه به میدان آمدند نشان دادند اکثریت با کیست؟ ضمن این که 74 درصد مردم را همقطار خودت دانستی پس چرا نمی توانی آنها را به میدان بیاوری. تحلیلت خیلی آبکی بود بلکه تحلیل نبود بلکه آرزوی محال بود. راستی فکر کردی نظامی که آمریکا توان رویارویی با آن را ندارد در برابر جند دختر تسلیم می شود و اجازه می دهد کشور را به عربستان و اسرائیل بسپاری؟
mahdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
اقا اگه راست میگی ۷۴ درصدی هستی چرا اون افاد نمیان وسط انقلاب کنند این حرف رو به کسی بگو که مثل خودت مزدور امریکا و اسرائیل باشه خخخ
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
12
2
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
آره .. علم غیب داشتن که دختر وطن توسط ... کشته میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
4
خیر ندارد بهت میگم چرا
برو عکسها و فیلم‌های سال ۵۷ رو خوب ببین مردم بدون هیچ ترسی بازو به بازوی هم هزاران نفر در خیابان فریاد می‌زدند در تمام شهرها الان چندتا جوون که ماسک زدن جیغ می زنن بقیه هم از تو ماشین بوق میزنن حتی جرات نمیکنن پیاده شن یه نفر هم از پشت سر فیلم میگیره که هیچی معلوم نشه
نه داداش اینجوری انقلاب نمیشه حیف که انقلابیون ۵۷ یا تو جنگ شهید شدن یا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
به هرحال الان یا زنده نیستن یا ...
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
نه جانم انقلاب که از دی ۵۶ شروع شد که فقط در یک شهر بود یعنی قم و فقط هم ۶ نفر کشته شدند و اعتراض بعدی ۴۰ روز بعد بود . ولی الان ۲۳ روز است که اعتراض ادامه دارد و در بیشتر از ۱۸۰ شهر و ۱۰۰ دانشگاه. خیلی هم بیشتر کشته داده .
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
6
3
۲۳:۰۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سینه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا در صدر آنها قرار دارد.
هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند اما امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
حکومت جنایتکار آمریکا با جنایات گسترده خویش ضدبشری ترین حکومت جهان بوده و نماد اصلی نقض حقوق بشر جهانی محسوب می شود.
دشمنان به بهانه های واهی به هر نقطه ای از جهان حمله می کنند و دیوانه وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحاتی می کنند و مردم بی دفاع و مظلوم کشوری مانند یمن را کشتار می کنند.
حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان ابوغریب و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایتکار را رسوا کرد و روزی خواهد رسید که اسلام به عنوان حافظ حقوق بشر به ویژه مظلومان بر دنبا حکومت خواهد کرد.
آمریکا از سال 1945 تاکنون به همراه اروپا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
7
0
زحمت کشیدی لیلا خانم با استناد به دو کلمه از غربیان تلاش کردی اثبات کنی انقلاب دارد می شود و زنان در مزکز هستند و فراموش می کنی که در یک کشور انقلاب برای برهنگی زنان یک توهم وقیحانه است.
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
اتفاقن هر زنی که زنان دیگر را به انقلاب برهنگی محکوم میکند از برهنگان روزگار است . این جماعت ... را من خوب میشناسم.
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
9
اونایی که میگن معترضان یا به قول اونا اغتشاشگران تعدادشون کمه بیان همون بستری که برای حضور حداکثری حامیان نظام را فراهم کردن برای معترضان هم ایجاد کنن ببینن چند میلیون نفر میان توی خیابونها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
چرا راه دور بریم مگه راهپیمایی بهمن وانتخابات رونشانه ارادت مردم به نظام مقدس قلمداد نمی کردن راهپیمایی وانتخابات دور قبل جایگاه واقعی شون رو بین مردم نشون داد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
6
وقت بازی تموم شده. الان وقت اضافه دارید بازی میکنید منتظر سوت پایان بازی باشید. لیگ برتر
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
8
0
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
دانشجویان در ناآرامی های اخیر در کشور ثابت کردند که افراد بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
همه بد هستن شما گلی
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
درسته . نودل آنهایی هستند که چند نفری می افتند به جون یک دختر دبیرستانی.
عبدالخالق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
6
0
روح به سمت خدا کن خداوند امرا توست پشت نکن به خداوند که جهنم جای توست ازادی یعنی اسلام
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
موافقم . ولی معاویه و یزید هم خلیفه همین اسلام بودند . باید ببینی داری طرف حسین را میگیری یا یزید . فکر کن . وگرنه من خودم هم طرفدار حجاب هستم. ولی نه حجاب اجباری و بزور کتک
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
5
2
فوت مهسا امینی هیچ ارتباطی و ربطی به ناآرامی های اخیر در کشور ندارد و تاکنون هم نداشته است.
گروهک تروریستی ضد انقلاب و هم گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، اممارات و اسرائیل از سال 1357 تاکنون هزاران بار در کشور ناآرامی ایجاد کردند، جنایت کردند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
10
0
ناآرامی های اخیر نشان داد 25 الی 30 درصد ایرانی ها ثابت کردند که سگ دست نشانده آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل هستند.
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
حتی اگر درست بگی ، بهتر است تا اینکه سگ دست نشانده کسی باشی
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
از تو ... در تاریخ ایران وجود نداشته
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
2
1
فرانسه جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
2
2
انقلاب کردن خریته چه فرانسه چه ایران چه مصر فقط بدبختی داشته
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
راهکار شما چیست ؟ تماشا کردن ؟ لنین بر لب جوی و گذر عمر ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
گاندی انقلاب نکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
7
0
زنان و دختران ترکیه، باکو و کشورهای اروپایی وغیره بی حجاب هستند ولی فرهنگ آنها بهتر است زنان و دختران ایرانی بوده است.
دختران اغتشاشگران اخیر نشان داد در کشور 100 درصد فقط به خاطر بی فرهنگی آنها بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
بچه های دهه هشتادی خودشون که هیچ حتی پدران و مادرانشان رو همین ساختار در مدارس آموزش داده یعنی این چیزی که الان داری میبینی دستپخت همین سیستمه پس فحش رو به خوتون بده نه مردم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
4
0
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
فوت مهسا امینی هیچ ارتباطی و ربطی به ناآرامی های اخیر در کشور ندارد و تاکنون هم نداشته است.
گروهک تروریستی ضد انقلاب و هم گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل از سال 1357 تاکنون هزاران بار در کشور ناآرامی ایجاد کردند، جنایت کردند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
آمریکا از سال 1332 تاکنون دشمن ملت ایران است ولی متاسفانه برخی ها هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
اروپا از سال 1332 تاکنون دشمن ملت ایران است ولی متاسفانه برخی ها هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
1- شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
2 - شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1359 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و کانادا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
چی میگی اصلا؟ ساندیس بنوش
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
4
1
حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان یک مدرسه در کرانه باختری+ فیلم
در حمله امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به دانش‌آموزان مدرسه‌ای در کرانه باختری چندین نفر زخمی یا دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.

یک جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید ولی متاسفانه و همه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
10
مرگ و لعنت بر ظلم
شهروند ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
1
1
خواهران و برادران عزیز هموطن تغییر فقط باید از درون شکل بگیره در چارچوب قانون و عقلی و منطقی نه چیز دیگر
Milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
1
1
جناب اقای بابائی خدا شفات بده اخوی،توی توهم هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
0
1
بدون‌دخالت‌پلیس‌وسپاه‌‌درشرایط‌برابر.یک‌روز‌موافقان‌جمهوری‌اسلامی‌بیرون‌بیاند.یک‌روز‌مخالفان.همه‌چیز‌مشخص‌میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
0
1
مردم که برهنگی نمیخانداژاین همه اختلاس ودزدی خسته شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
1
0
دانشجوی اخلال گر
از دانشگاه ملت
اخراج باید گردد
حیف پول های که برای این هرزه هایی که با ادب و منطق بیگانه هستند خرج شود
درواقع پرورش مار درآستینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
پول واسه چی خوبه تو بگو. دوس داری نکبت زاده ها پولت و بخورن عمو جون؟
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
دیگه دوران انقلاب ها به سر رسیده . انقلاب درمان هیچ دردی نیست. انقلاب ویرانی و عقبگرده. اصولا چه فرقی داره حاکم و سیستمی بره و حاکم و سیستمی بیاد . خب حاکم و سیستم جدید هم میتونه رویه های اشتباه رو ادامه بده یا حتی رویه های اشتباه جدیدی هم ایجاد کنه. .باید یا رویه های های اشتباه و غلط مبارزه کرد . مطالبه گری و اعتراص و فشار برای اصلاح
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
دوست عزیزی که گاندی رو مثال میزنی . اولا اون مربوط به گذشته است. الان دیگه دوران انقلابها سپری شده و دوما انقلاب گاندی بدون خشونت بود و سوما انقلاب گاندی علیه استعمار خارجی بود نه ناکارامدی یا فساد یا حکمرانی نامطلوب یا استبداد. در دوره کنونی دیگه نه انقلاب راهکار مناسبی هست و نه حتی عملی هست .چون حکومت ها اپوزسیون و الترناتیو جایگزینی برای خودشون نمیزارن شکل بگیره و هیچ انقلابی هم با همکاری ارتش و نیروهای نطامی به فرجام نمیرسه .در این حالت هم باز خطر قدرت گرفتن ارتش و نیروی نظامی و کودتا بعد انقلاب وجود داره. راه حل اعتراص و مطالبه گری و فشار جهت اصلاح است.
عباس قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
1
تو تمام حکومت بگردید ویک مثقال اسلام ویک گرو جمهوری پیدا کنید ده سکه جایزه دازین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
ار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
خوبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
0
من این انقلاب اسلامی ایران را دوست دارم وتااخرقطرخونم بابندهستم
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
0
اگر انقلابی رخ دهد قطعا نمایشی و باهدف تغییر دیدگاه جهانیان و سلب مسئولیت فجایع اقتصادی است که بگویند رژیم قبلی بوده و مجازات شدند و بازی از نو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
اینجا میشه مثل سوریه وعراق
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
0
رضا آقا من کار ندارم مردم اغتشاشگرن یا نه اگه از عربستان و آمریکا و اسراعیل اومدن چرا فارسی حرف میزنن اگه تجزیه طلبن چرا پس میگن جانم فدای ایران مگه زن زندگی آزادی هر کلمه اش تو همین قران نیومده هر چند که اصل اعتراضات به خاطر۳
نبود کار و وضعیت معیشت و اقتصاد ضعیف و فساد و اختلاص های میلیاردی تو کشوره ماشالا انقد مشکلات و ضعف هست که آدم واقعا میمونه کدومو بگه ما مردم همه حرفمون اینه یا وضعیت تاسف باری که تو گشور هست رو درست کنید یا اگه نمیتونید که واقعا نمیتونید به سلامت از حکومت کناره گیری کنید و خرافظ شما هر چند که باید به خاطر کار هاتون تو این ۴۴سال توضیح بدید ضمنا قول دادید که ۲۰ سال پیش اسراعیل رو نابود کنید ولی همه ی کشور های خاورمیانه رو براشون متحد کردید هر چی گفتید برعکسشو انجام دادید باید توضیح بدید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: