تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱

ضربه بزرگ فیلترینگ اینستاگرام به اقتصاد/ کسب و کار‌های اینترنتی: نوبت ماست که تجمع کنیم؟

معیشت میلیون‌ها ایرانی در روز‌های اخیر به دلیل فیلتر اینستاگرام در حالی به خطر افتاده که با ادامه یافتن فیلترینگ، روز به روز بر گلایه کسب و کار‌ها افزوده می‌شود؛ میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی که جز پیجی در اینستاگرام منبع درآمد دیگری ندارند.

فیلترینگ اینستاگرام

رویداد۲۴ میناسادات حسینی: «آقایان لطف کنید اینترنت را وصل کنید. شما با این کارتان مردم را بیشتر تحریک می‌کنید، خود من از روزی که اینترنت قطع شده میلیون‌ها تومان ضرر کردم و در حال حاضر بیکار شدم، شما حساب کنید حداقل ۱۰ میلیون نفر از اینستاگرام امرار معاش دارن و درحال حاضر بیکار شدن.»

«اگر دولت اینستاگرام را به طور دائم قطع کند حدود هفت میلیون نفر به جمع معترضان اضافه خواهد شد و این یعنی دولت با کار‌های خود مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند و باعث ناامنی در کشور می‌شود.»

«به جان عزیزانتون اینستاگرام و واتساپ رو وصل کنین. نونه خیلی‌ها ازهمین جا درمیاد. خدا را خوش نمیاد که مردم بی گناه، بیکار بشن. مردم چه گناهی کردن که تو ایران به دنیا اومدن؟»

«حالا نوبت کسب و کار‌های اینترنتی است که بیان جلو در مجلس اعتراض کنند؟»

«یعنی چاره فقط قطع کردن و فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپه؟ هیچ سیاست دیگه‌ای نمیشه پیش گرفت؟»

«خدایا چرا ایران دنیا اومدیم؟ نمیشد اونور خلیج فارس به دنیا بیاییم؟»

این بخشی از پیام‌های مردم است که در قسمت کامنت‌های گزارش اقتصاد ۲۴ با عنوان «فشار به وزیر ارتباطات برای فیلترینگ دائمی اینستاگرام / معیشت میلیون‌ها ایرانی در خطر محدودیت اینترنت» آمده است. اما آیا وزارت ارتباطات به عنوان متولی اینترنت در کشور پاسخی برای میلیون‌ها ایرانی که نان سفره شان از طریق اینستاگرام درمی آید، دارد یا فقط بسنده می‌کند به اینکه ما متولی فیلترینگ نیستیم؟


بیشتربخوانید: شرط ایران برای اینستاگرام و واتساپ/ باید تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شرایط ما را بپذیرند


بازار پررونق فیلترشکن‌های دانش بنیان!

احسان کیانخواه، کارشناس فضای مجازی به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: در روز‌هایی که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده اند، مردم و کسب و کار‌های اینترنتی به فیلترشکن پناه آورده اند.

وی ادامه می‌دهد: فیلترشکن بلای خانمان سوز دیگری است، چون معمولا مردم از فیلترشکن‌های رایگان استفاده می‌کنند. رایگان به این معناست که فرد ارائه دهنده سرویس وی پی ان عملا از منابع دستگاه استفاده می‌کنند و به همین دلیل استفاده از فیلترشکن از جهات مختلف به ضرر کاربر است.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلترینگ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان