تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
روزنامه همدلی:

معترضان اغتشاش‌گرند یا شریعتمداری، حسن عباسی و روزنامه جوان؟

همدلی نوشت: آیا اغتشاشگران تنها کسانی هستند که در خیابان ظاهر می‌شوند یا کسانی که قلم‌ها و تریبون‌هایی در اختیار دارند، نیز از جمله کسانی هستند که نهاد‌های انتظامی و امنیتی آن‌ها را «اغتشاش‌گر» می‌خواند؟

معترضان اغتشاش‌گرند یا شریعتمداری، حسن عباسی و روزنامه جوان؟
رویداد۲۴ روزنامه همدلی در گزارشی از مواضعی که برخی از اصولگرایان از جمله حسین شریعتمداری و حسن عباسی و همچنین برخی روزنامه‌های اصولگرا می‌گیرند انتقاد کرد.

این روزنامه با طرح این سوال که «آیا اغتشاشگران تنها کسانی هستند که در خیابان ظاهر می‌شوند یا کسانی که قلم‌ها و تریبون‌هایی در اختیار دارند، نیز از جمله کسانی هستند که نهاد‌های انتظامی و امنیتی آن‌ها را «اغتشاش‌گر» می‌خواند؟» نوشته: حسین شریعتمداری از تحلیل‌گران مشروح اصولگرایی که همراه در روزنامه کیهان مسیر خاص خود را دنبال کرده در این ماجرا نیز با ادبیات خودش وارد میدان شده است. او در در یادداشتی که در روزنامه کیهان خواستار برخورد با «جنایت» کسانی شد که از «سفره گشاد کشور چریده‌اند».

روزنامه جوان نیز که معمولا همراه شریعتمداری است او را در این ماجرا تنها نگذاشته و در شماره روز شنبه خود آورده: «تحلیل جمعیتی تجمعات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان نوجوان تجمعات اخیر به صورت دوست دختر - دوست پسری در اغتشاشات حاضر شده بودند. رصد دستگاه‌های امنیتی و همچنین بررسی‌های میدانی نیرو‌های انتظامی و... نشان می‌دهد درصد بالایی از حاضران در تجمعات اخیر در کشور در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی قرار داشتند.»


بیشتر بخوانید: تجمع قانونی، وعده ای که هیچ وقت محقق نشد


این روزنامه تلاش دارد که همه را اغتشاشگر بخواند. برخی از کارشناسان می‌گویند این نوع ادبیات مواجهه با مردم تنها آنان را خشن‌تر و عصبانی‌تر می‌کند.

در میان این افراد شاید شدیدترین مواضع را «حسن عباسی» که به تئوریسین و سخنران محافل اصول‌گرا معروف شده، اتخاذ کرده است. این چهره جنجالی که همواره در سخنان هیجانی خود شدیدترین تعابیر و اصطلاحات منجر به هتاکی را نسبت به مخالفان خود به کار می‌برد، در روز‌های اخیر نیز با به کار بردن برخی تعابیر درباره ورزشکاران وحتی خانواده‌هایشان نسبت به کسانی از این گروه که در روز‌های گذشته به به اظهار نظر پرداخته بودند، موضع‌گیری کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
14
شریعتمداری، حسن عباسی و روزنامه جوان اغتشاش گر نیستند مشمئزکننده اند
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
8
1
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان را از دشمنان خواهیم گرفت
فرزندان ملت سرافراز ایران اسلامی همچون گذشته انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان را از دشمنان ملت خواهند گرفت.
بی شک فرزندان ملت سرافراز ایران اسلامی همچون گذشته انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان در جمعه سیاه را از دشمنان خواهند گرفت و حملات ناجوانمردانه معاندین مسلح، اشرار و آشوب طلبان را بی پاسخ نخواهد گذاشت و به فضل الهی بساط حرکات کور و ددمنشانه دشمنان را برمی چینند.

تروریست‌های کوردل وابسته به آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هستند و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
تروریست های خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1389 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان را از دشمنان خواهیم گرفت.
تحریم‌های جدید علیه ایران به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در برابر مقابله آمریکا جنایتکار بوده است.
تحریم‌های جدید علیه ایران به خاطر نتیجه ادامه مذاکرات وین و دوحه بوده است.

گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
تروریست های خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1389 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟

آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند
عربستان سعودی و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکنند
گروه های تروریستی از سال 1357 تاکنون در زاهدان با کمک و حمایت عربستان سعودی و متحدانش فعالیت می کنند.
آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی از تروریست‌های در اقلیم کردستان همه جانیه حمایت می کنند شرم آور و تاسف بار است.
سوال اینجاست که عربستان سعودی جنایتکار به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه و اسرائیل از تروریست ها در سوریه، عراق، لبنان، لیبی، یمن و منطقه حمایت می کند و هم ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی عمل می کند پس چرا مسئولان خیانتکار در عراق با عربستان سعودی مذاکره و همه جانبه همکاری می کند.
تروریست‌های «کومله مورد حمایت آمریکا و متحدانش» از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار، تروریست های داعش را وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
8
0
آمریکا و متحدانش از کومله و گروهک‌های تروریستی در شمال عراق حمایت می کنند.
آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات از کومله و گروهک‌های تروریستی در شمال عراق حمایت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
9
این دو نفر از ما بهترون هستند. هر چی دلشان بخواهد می گویند و به کسی هم پاسخگو نیستند
قاسملو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
4
معترضان که تکلیفشان معلوم است کاربرمحترم آقای سید علی تویسرکانی به نظرم درباره شان درست گفته بهترین تعبیر همین است که آنها حرامزاده و حرام لقمه هستند
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
4
0
اغتشاشگران و گروهک تروریستی ضد انقلاب و منافقین و تروریست های داعش و آمریکا و متحدانش برای ما یکی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
8
1
باید همه توانایی های خود را برای مقابله با پروژه صهیونیستی – استکباری به کار گیریم
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
3
0
یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۶:۲۵
مبارزه ایران با داعش در عراق غلط و اشتباه بود چون به خاطر که سران بی ادب عراق و هم مسئولان بی ادب اقلیم کردستان عراق همه جانبه با حامیان اصلی تروریسم، القاعده و داعش، گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
جناب بابایی تا دیروز که مردم معترض بودن به سیاست های اتخاذی ایران در سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین این هوشمندی نظام بود برای دفاع از مرز های ایران و مردم یک مشت نادان بودند که قدرت فهمیدنش رو نداشتن و شما اندیشمندان دوراندیش و خیر طلب برای ایران. احتمالا از عراق نیرو نخواستین برای سرکوب مردم بهتون ندادن الان اینجوری میگین؟ آخه تا دیروز این کار برای حفظ تمامیت ارضی مون بود و الان اشتباه
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
4
خاک بر اون رصدتون کنن که بره در بیاره اینها که در اعتراضات شرکت میکنند دوست پسری و دختری بودند.
نظرات شما
پیشخوان