تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

پالس آمریکا به بازار دلار ایران

عده‌ای از معامله گران مدعی بودند با پالس منفی آمریکا درباره آزادسازی منابع بلوکه شده قیمت دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد. قیمت درهم نیز این روز‌ها ترمز بریده و همین امر سطح انتظارات صعودی را تقویت کرده است.

پالس آمریکا به بازار دلار ایران
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، روند صعودی قیمت دلار بعد از ورود به کانال ۳۳ هزار تومان اندکی کم شد. اسکناس آمریکایی روز گذشته در محدوده ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد که نسبت به اولین روز هفته تقریبا ۱۰۰ تومان بالاتر بود. رشد محدود دلار در کانال ۳۳ هزار تومان در حالی بود که روز شنبه قیمت دلار بیش از ۱ هزار تومان افزایش را ثبت کرده بود.

فعالان بازار معتقدند بازارساز با تزریق عرضه به دنبال این است مانع از تداوم افزایش قیمت دلار در کانال ۳۳ هزار تومان شود.

برزخ برجامی در بازار دلار

با این حال عده‌ای از بازیگران ارزی باور دارند مذاکرات برجام همچنان در برزخ است و در روز‌های گذشته زمزمه‌هایی از بن بست مذاکرات هسته‌ای در بین معامله گران برجسته شده است. از نظراین دسته از بازیگران ارزی همین امر موجب شدهسطح انتظارات همچنان صعودی باشد.

پالس منفی آمریکا به بازار دلار

از سوی دیگر دیروز رسانه‌های داخلی گزارش داده بودند که قرار است در ازای آزادی باقر نمازی و سیامک نمازی هفت میلیارد دلار از ارز‌های بلوکه شده آزاد شود. خبری که با واکنش مقامات آمریکایی و علی واعظ روبرو شد.

علی واعظ در رابطه با آزادسازی منابع بلوکه شده در توئیتر مدعی شد تا تمام زندانیان با تابعیت آمریکایی در ایران آزاد نشوند، اخبار این چنینی‌صحت ندارند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم گزارش‌ها درباره آزادسازی منابع مالی ایران را تکذیب کرد. شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در توئیتی گزارش‌های منتشر شده در «منابع ایرانی» مبنی بر آزاد شدن و انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در ازای آزادی باقر و سیامک نمازی را «کاملا کذب» توصیف کرد.

عده‌ای از معامله گران مدعی بودند با پالس منفی آمریکا قیمت دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد. قیمت درهم نیز این روز‌ها ترمز بریده و همین امر سطح انتظارات صعودی را تقویت کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان