تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

محمدرضا عارف: جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه نیست

محمدرضا عارف گفت: جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه نیست حاکمیت باید در برابر شنیدن اعتراضات دانشجویان و حتی پرخاش آن‌ها سعه صدر داشته باشد.

محمدرضا عارف: جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه نیست
رویداد۲۴ در پی حوادث تلخ صورت گرفته در برخی دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه صنعتی شریف، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد دانشگاه شریف در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شکسته شدن حرمت دانشگاه تاکید کرد دخالت نهاد‌های بیرون از دانشگاه باعث شکسته شدن حرمت دانشگاه شد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

حوادث تلخ و غمباری که طی روز‌های گذشته در برخی دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه صنعتی شریف رخ داد من را به عنوان یک معلم دانشگاه بر آن داشت تا نکاتی را به مسئولان محترم و دانشجویان عزیز بیان دارم:

دانشگاه محلی برای شنیدن صدا‌های مختلف و تضارب آرا و بهترین محل برای بحث و گفتگو درباره چالش‌های مختلف جامعه و ارائه راه حل‌های منطقی و علمی برای حال چالش‌ها است به همین دلیل می‌طلبد فضای دانشگاه هم برای تضارب افکار مختلف و هم برای شنیدن مطالبات دانشجویان که موتور محرک جامعه هستند هموار باشد.

آسیبی که دانشگاه طی یک دهه گذشته دیده است بیشتر به خاطر دخالت نهاد‌های بیرون از دانشگاه و تلاش این نهاد‌ها برای مدیریت فضای دانشگاه‌ها بوده است و متاسفانه در چند روز گذشته که دانشجویان به بیان مطالبات خود پرداختند دخالت نهاد‌های بیرون از دانشگاه منجر به متشنج شدن تجمعات صورت گرفته شد و شوربختانه باید بگویم دخالت این نهاد‌ها باعث هتک حرمت و شکستن قداست دانشگاه شده است.

واجب است مسئولان مرتبط با آموزش عالی کشور به وظیفه ذاتی خود که حفظ حرمت دانشگاه است بیش از گذشته عمل کنند و نگذارند دانشگاه امنیتی شود. در سال‌های گذشته امنیتی شدن فضای دانشگاه به شدت باعث ضربه به حیثیت دانشگاه شد.

جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه نیست حاکمیت باید در برابر شنیدن اعتراضات دانشجویان و حتی پرخاش آن‌ها سعه صدر داشته باشد. به سهم خودم و به عنوان فردی که افتخارش معلمی دانشگاه است ضمن عذرخواهی بابت شکسته شدن حرمت دانشگاه، تلاش می‌کنم با تعاملات صورت گرفته روند آزادی دانشجویانی که بازداشت شده اند تسریع شود.

محمدرضا عارف

استاد دانشگاه شریف

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
1
3
عارف هم مگه زنده ست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
2
شما ذهنت رو مشغول نکن، به کارت برس
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
5
کجایی تو ؟؟؟
پیش این سنگ دلان قدر دل و سنگ یکیست
قیل و قال زغن و بنگ شباهنگ یکیست
این ها برای پیشبرد اهدافشون به هر عمل غیر انسانی حاضرند دست بزنند
پاسخ ها
سیدعلی تویسرکانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سلام آقا رضا چطور مطوری ؟! حال کردی دوباره امیدهاتون را بر باد دادیم ؟! حالا شما هی شعر بخون هی جوش بیار عزیزم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سلام سید واسه یه کم معرفتت چاکریم ولی امیدی نداریم که بر باد بدین سید
حرارتی هم نداریم جوش بیاریم سیدجان
آخه مگه تو سرزمینی غنی مثل اینجا یه عده بقاپن و بچاپن و بکوبن مگه واسه ماهایی که نون حلال دسترنج خودمونو میخوریم امیدی باقی میمونه که بخوایین بر باد بدین سید
اونی که بر باد دادین شرفتونه جیران !!!
121
| Austria |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
رضا۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آقای رضا به امثال تویسرکانی و لمپنهای بی چاک دهنشان با جواب دادن و چاکرم و نوکرم گفتن کردیت و مشروعیت نبخش لطفا!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چشم ۱۲۱ ...
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
0
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۲:۲۵
مقصران اصلی آشوب در زاهدان چه کسانی هستند؟ گروه های تروریستی مورد حمایت اروپا و متحدانش!
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
3
0
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
3
0
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۴۹:۵۰
کسانی که با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، و حمایت آمریکا و متحدانش در حوادث اخیر در کشور دست به اقدامات تروریستی زنند و مرتکب جنایات علیه بشریت شدند و باید بدون محاکمه اعدام شوند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
3
0
اعتراضات دانشجویان در تهران و سایر شهرهای کشور غیر قانونی بوده است و هم اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به حکومت نظام جمهوری اسلامی بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
0
جالبه بخدا ،دیوار کوتاهتر از ما گیر نیاوردند ،هر روز ادمکشی و جنایت روی جنایت دارند و ما را تحریم میکنند ،همین کانادا در جنایتهای سوریه ،لبنان ،فلسطین ،عراق و افغانستان و یمن دستش الوده به خون هزاران انسان بیگناه الوده هست ،بی شرمی که شاخ و دم نداره ،برا امریکا دستمال گرفتن دستشون و بله قربان بله قربان میکنند ،جای ایرانشهری اونجا بودم ریختم تو خیابان علیه کانادا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
0
جای دانشجو در زندان و بازداشتگاه است
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
2
0
۲۳:۰۷۱۱ مهر ۱۴۰۱
امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سینه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و آمریکا در صدر آنها قرار دارد.
هزار و ۴۰۰ سال قبل اعلامیه حقوق بشر به همه انسان ها اعلام شد و جبهه استکبار پس از جنایات پس از جنگ جهانی دوم یک منشور خود ساخته را به عنوان قانون حقوق بشر به تصویب رساندند اما امروز کشورهای که سنگ حقوق بشر را بر سنیه می زنند خودشان بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
حکومت جنایتکار آمریکا با جنایات گسترده خویش ضدبشری ترین حکومت جهان بوده و نماد اصلی نقض حقوق بشر جهانی محسوب می شود.
دشمنان به بهانه های واهی به هر نقطه ای از جهان حمله می کنند و دیوانه وار از رژیم جنایتکار سعودی حمایت تسلیحاتی می کنند و مردم بی دفاع و مظلوم کشوری مانند یمن را کشتار می کنند.
حقوق بشر آمریکایی را باید در زندان ابوغریب و یمن و سوریه و دیگر نقاط مشاهد کرد و جنایت این رژیم جنایتکار را رسوا کرد و روزی خواهد رسید که اسلام به عنوان حافظ حقوق بشر به ویژه مظلومان بر دنبا حکومت خواهد کرد.
آمریکا از سال 1945 تاکنون به همراه اروپا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!

در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است.
در هر جای منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست رژیم صهیونیستی جنایتکار در کار است.
آمریکا و متحدانش دشمنان آشکار حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم ملت ایران هستند.
تروریست‌های کوردل وابسته به آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل هستند و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1359 تاکنون در خاک عراق چه غلطی می کنند؟
تروریست های خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 1389 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم جهان ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار، تروریست های داعش را وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است.

شرم آور و تاسف بار است که برخی جوانان بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت داخل کشور در شبکه‌های مجازی و غیره با دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی همه جانبه همکاری می کنند.
اغتشاشگران جنایتکار و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش جنایت کردند، آدم کشند و هم دست به اقدامات تروریستی زنند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
1- شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
2 - شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1359 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، اهانت و خیانت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است که متاسفانه از سال 1392 تاکنون به خاطر و به بهانه لغو تحریم متاسفانه همه جانبه با آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار همکاری می کنند شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
دانشجویان در ناآرامی های اخیر در کشور ثابت کردند که افراد بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت هستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
۱۲:۱۹۱۲ مهر ۱۴۰۱
این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
1
۵۴۰۰ فرزند مسئولان در خارج از کشور هستند/ اگر کشوری متجاوز و دشمن است چطور فرزندان مسئولان آنجا هستند؟
فرزندان ۵۴۰۰ و اندی از مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از ایران هستند؛ چطور می‌شود جمهوری اسلامی ایران حقوق و مسئولیتش خوب است اما ولی تابعیت آن برای شما باشد؟ اگر کشوری متجاوز و متخاصم است و کشور دشمن است و آمریکا و کاناداست چطور فرزندان مسئولان آنجا هستند؟
آقای رئیسی گفتند که اگر کسی فرزندش تابعیت خارج از ایران دارد خودش هم برود؛ ما منتظر اجرا هستیم. فرزندان ۵۴۰۰ و اندی از مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از ایران هستند؛ چطور می‌شود جمهوری اسلامی ایران حقوق و مسئولیتش خوب است اما ولی تابعیت آن برای شما باشد؟ اگر کشوری متجاوز و متخاصم است و کشور دشمن است و آمریکا و کاناداست چطور فرزندان مسئولان آنجا هستند؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان