تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با بورل:

اگر اتحادیه اروپا در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌ها اقدام سیاسی شتابزده انجام دهد، پاسخ متقابل می‌دهیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل با جوزپ بوررل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بصورت تلفنی گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان

رویداد۲۴ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل با جوزپ بوررل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بصورت تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو در مورد آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام و روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا و تحولات اخیر در ایران تبادل نظر بعمل آمد.


بیشتر بخوانید:امیرعبداللهیان: از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم


امیر عیداللهیان در این گفتگو با اشاره به اینکه در مورد همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا توافقات خوبی بعمل آمده است، ضمن تشکر از تلاش سازنده بورل و مورا، در خصوص گفتگو‌های مربوط به لغو تحریم‌ها اظهار داشت: در نیویورک بصورت فعال، رفت و برگشت پیام غیر مستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد و در مجموع در نیویورک و وین گفتگو‌های رو به پیشرفتی داشته ایم.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات داخلی ایران نیز اظهار داشت: ما وفق قوانین داخلی خود موضوع درگذشت خانم مهسا امینی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا ابعاد موضوع روشن شود. دستگاه قضایی با قاطعیت این موضوع را در دستور کار دارد. بزودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران افزود:ما مطالبات مسالمت آمیز را حق مردم میدانیم و همواره به آن توجه می‌کنیم، اما صف آن‌ها از اغتشاشگرانی که آمبولانس‌ها را به آتش می‌کشند، بانک و اماکن عمومی را تخریب می‌کنند و با سلاح سرد و گرم به مردم و پلیس حمله می‌کنند و یا به اقدامات تروریستی مبادرت می‌ورزند، کاملا جداست و لذا با آشوبگران و تروریست‌ها مطابق با قانون برخورد قاطعی خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان هشدار داد اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریست‌هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتابزده‌ای بکند، بدان پاسخ متقابل می‌دهیم.

جوزپ بوررل نیز در پاسخ از پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تاکید کرد.

بوررل توافقات اخیر میان ایران و آژانس را امیدوار کننده و گام مهمی در مسیر توافق وین خواند و گفت ما در اتحادیه اروپا آماده هر گونه همکاری برای نیل به توافق هستیم.

مقام اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت، می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت آمیز که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود، تفاوت دارد. در صدد نیستیم روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
5
یعتی چی یعنی ته مانده پول کشور رو خرج اغتشاش تو اروپا می کنین! یا اعتراضات اروپا یی ها برعلیه دولتهاشون رو رهبری می کنین؟ در عرف دیپلمااتیک هر عبارت وسخن وحرکتی معنایی داره جناب وزیر کارکشته معنای دقیق افاضات جناب عالی چیست ؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
4
چقدر بیشرف ....تروریست شما هستین اشوبگر شما هستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
3
با امبولانس واتوبوس نیرو بردن این مسایل روهم داره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
1
عبداللهيان؛". بزودی گزارش علمی و فنی دقیق پزشکی قانونی منتشر خواهد شد."
شما و علم خيلي باهم جور درنمي آيد ، ضمنا مگر در اين چهل و سه سال گذشته پزشك قانوني شما در موارد مشابه چكار كرده ؟ فقط نگاهي به سخنراني هاي دوستان آتش به اختيار خود بكنيد تا اگر هنوز درايتي هست متوجه شويد كه پراكنده گويي ها نشان ترس مطلق از نسل نو پايي است كه سالها بدون وابستگي به جايي تن شمارا بلرزه در خواهد آورد . بيدار شويد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان