تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی:

برجام در اولویت ما نیست؛ خوشبختانه در اولویت آمریکا هم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.

برجام در اولویت ما نیست؛ خوشبختانه در اولویت آمریکا هم نیست
رویداد۲۴ محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهار نظر اخیر رابرت مالی دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه برجام در اولویت ما نیست، گفت: خوشبختانه آمریکا هم به نقطه‌ای رسیده که برجام در اولویت آن‌ها نیست. البته باید به آن‌ها یادآوری کنیم که ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.

به گزارش مهر، بخش‌هایی از گفت و گوی عباس زاده مشکینی را در ادامه می‌خوانید:

*مقامات کشور بار‌ها این موضع را شفاف بیان کرده‌اند که برجام مسئله اول جمهوری اسلامی ایران نیست. این دیدگاهی است که در یک سال اخیر در دولت جمهوری اسلامی ایجاد شده، حالا خوشبختانه آمریکا نیز به این نقطه رسیده است. اگرچه آمریکا در اتخاذ این موضع یک سال تأخیر داشته، اما خوشحال هستیم آن‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند.

*معمولاً مواضع اعلامی و اعمالی آمریکا با یکدیگر تفاوت دارند؛ یعنی آنچه مقامات و رسانه‌های آن‌ها می‌گویند یک چیز است، اما آنچه در عمل به آن می‌پردازند رویکرد دیگری است.


بیشتر بخوانید: آقایان سینه چاک روسیه! مقامات مسکو از تحریم ایران نفع می‌برند


*ما مشکلی با مذاکره مستقیم نداریم، به شرط آنکه آن‌ها صداقت داشته باشند. حتی این اتفاق یک بار در سطح وزیر افتاد تا آنجا که محمدجواد ظریف با وزیر خارجه آن‌ها قدم زد و گفتگو کرد، اما در آخر همه این گفتگوها، آن‌ها به ایران نارو زدند.

*ما تجربه پاسخ دادن به درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا را داریم، اما آن‌ها به امضا و تعهدات خود پایبند نبودند و زیر حرف خودشان زدند. در نتیجه باید اول این دیوار بی‌اعتمادی را ترمیم کنند، سپس درخواست مذاکره مستقیم داشته باشند، شاید آن موقع این درخواست را بررسی کردیم.

*هدف آمریکا از اینکه اعلام می‌کند برجام در اولویت ما نیست آن است که پیامی را به داخل کشور و جامعه مخابره کند و خیابان‌ها را در آشوب و اغتشاش نگه دارد. به محض آنکه تحرک اندکی در خیابان‌های ایران رخ می‌دهد رسانه‌های غربی آن را بزرگنمایی کرده و پیام بی‌ثباتی را به سایر مجامع و جوامع مخابره می‌کنند و این امر کمابیش در امر سرمایه‌گذاری در کشور مؤثر است.

*البته شلوغی‌های اخیر نیز تمام شد، بنابراین غرب باید به فکر بازی دیگری باشد. البته ما بازی بعدی آن‌ها را نیز خوانده‌ایم و می‌دانیم چه می‌خواهند کنند، منتظر هستیم تا بار دیگر نقشه‌های آنان را برملا کنیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
6
خیالت راحت شد؟ منافع ت تامین شد؟ روی چین و روسیه حساب باز کرده بودی؟ مغازه ت رو روی جنس چینی تنظیم کرده بودی؟ خب خدا رو شکر. خدا بهت برکت بده
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
1
و اِی سیاستمدار خیلی مستصوب و خیلی بزرگ حالا که این مسئله برای آمریکا کوچک شده پس با یک چشمک میتونی ده تا امتیاز اضافه بگیری و بشی مافوق سیاستمدار و عالیمستصوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
1
کاسبان تحریم که برای ثروتمندان و رانت خواران ، در مجلس از هیچ خوش خدمتی کوتاهی نمی کنند. تو رو خدا قیافه اش راببینید - ننگ مردن است که یک همچو آدم هایی نماینده مردم باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
0
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
0
0
اولویتتون فقط اختلاسهای نجومیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
0
آمریکا جنایتکار تهدیدی مشترک برای ایران و روسیه است.
اروپا جنایتکار تهدیدی مشترک برای ایران و روسیه است.
اسرائیل جنایتکار تهدیدی مشترک برای ایران و روسیه است.
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش تهدیدی مشترک برای ایران و روسیه است.
نظرات شما
پیشخوان