تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

به کارگران فصلی سهام عدالت تعلق می‌گیرد؟

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی گفت: مشمولان نباید برای دریافت سهام به جایی مراجعه کنند. به عنوان نمونه مشمولانی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند، کمیته امداد به آنها اعلام می‌کند.

ارزش روز سهام عدالت

رویداد۲۴ امیر رحیمی به موضوع بررسی مشمولان دریافت سهام عدالت پرداخت و  افزود: سه دهک اول جامعه که بیشتر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و اقشاری که در دهک‌های پایین جمعیتی هستند و از سهام عدالت قبلی جا مانده بودند با همان شرایط سهام عدالت قبل و البته با ارزش بالاتر حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد سهام خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: براساس قانون بودجه امسال تخصیص سهام حدود شش دهک اول جامعه را کامل پوشش می‌دهد. 

رحیمی اظهار کرد: در خصوص انتخاب افراد و پیشنهادشان با توجه به اینکه نهادهای تخصصی آنها بهزیستی و بنیاد مستضعفان هستند خصوصی سازی خیلی اعمال نظر نکرده و فهرستی که از طرف این نهادها ارسال می‌شود را پس از راستی آزمایی و بررسی این که قبلا سهام عدالت نگرفته باشند برایشان سهام تخصیص می‌دهیم، ولی در خصوص نحوه ثبت نام و نحوه تحقق اینکه محق شرایط دریافت سهام عدالت باشند این وظیفه تخصصی سازمان نیست، ما در خصوصی سازی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان را جدا کردیم که از سهام شرکت‌های بورسی و معمولا سودده و قابل نقدشوندگی بالا که در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی درباره بقیه بازماندگان گفت: یک سری از جاماندگان ممکن است به دلیل اضافه شدن به جمعیت اتفاق بیفتد مثلا افرادی که امروز از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارند، دو سال یا یک سال دیگر اتفاقی بیفتد و در گروه کم برخوردارها قرار بگیرند.


بیشتربخوانید: جاماندگان چقدر سهام عدالت می‌گیرند؟


وی در خصوص تخصیص سهام به کارگران فصلی افزود: کارگران فصلی می‌توانند در گروه تخصیص سهام قرار گیرند اما منظورم کلان‌تر از این بود یعنی کسانی که امروز کسب و کاری دارند و یک سال دیگر شرایطشان خوب نباشد، این تغییرات ممکن است پیش بیاید و یکی هم ممکن است در قوانین اتفاقی بیفتد و بگویند که سهام عدالت در کل جامعه برای همه افرادی که نیازمند هستند و به خصوص کسانی که شغل آزاد دارند، ولی درآمد بالایی ندارند مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، افرادی که مثلا دست فروش‌ها یا کسانی که درآمد قابل توجهی ندارند وکسب و کار مشخصی ندارند می‌تواند بعدها تعلق بگیرد.

رحیمی ادامه داد:  در حال حاضر آنچه که امسال به صورت قطعی انجام می‌شود برای سه دهک اول جامعه است. تا پایان سال با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه دیده شده برای شش دهک اول نیز برنامه ریزی‌هایی انجام میشود.

وی تاکید کرد: مشمولان نباید برای دریافت سهام به جایی مراجعه کنند. به عنوان نمونه مشمولانی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند، کمیته امداد به آنها اعلام می‌کند.

مدیر کل دفتر امور شرکت‌های سازمان خصوصی درباره  میزان سود سهام امسال گفت: چون بخشی از سهام عدالت به صورت مستقیم است، مستقیم وارد حساب افراد خواهد شد و شرکت به شرکت متفاوت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهام عدالت
نظرات شما
پیشخوان