تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
محمدحسن آصفری در گفتگو با رویداد۲۴:

اغتشاشگران با یونیفرم پلیس شیشه ماشین‌ها را خرد می‌کنند/ اگر لباس شخصی‌ها کلت داشته باشند، ایرادی ندارد

محمدحسین آصفری نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به فیلم‌هایی که از برخی ماموران نظامی منتشر شده که در حال شکستن شیشه ماشین‌ها هستند، می‌گوید: برخی افراد می‌روند لباس نظامی می‌خرند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند تا چهره پلیس را مخدوش کنند.

محمدحسن آصفری نماینده مجلس

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی همچنان ادامه دارد؛ اعتراضاتی که اتفاقات عجیبی در دل آن رخ داده است؛ از جمله اینکه تعدادی جان باخته‌اند و در عمده موارد اعلام شده همه آنها یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند یا خودکشی کرده‌اند. اتفاق عجیب دیگر اینکه فیلم‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی موارد تخریب ماشین‌ها و وسایل نقیله مردم و حتی پنجره خانه‌ها توسط افرادی با لباس نظامی صورت می‌گیرد. درباره این موارد با محمدحسن آصفری عضو کمسیون امنیت ملی مجلس و نماینده اراک گفت‌وگو کرده‌ایم که اتفاقا یکی از جان‌باختگان روزهای اخیر به نام مهرشاد شهیدی‌فر در حوزه انتخابیه او بوده است. 

*‌ آقای آصفری خبری مبنی بر کشته شدن یک شهروند اراکی به نام «مهرشاد شهیدی‌نژاد» منتشر شده؛ شما به عنوان نماینده اراک اطلاعی در این خصوص دارید؟

بله، من هم این خبر را شنیده‌ام اما هنوز از کم و کیف ماجرا خبر ندارم. پیگیر علت مرگ مهرشاد شهیدی‌نژاد هستم که بفهمیم ماجرا چه بوده و آیا مرگ او به اغتشاشات ارتباط داشته یا خیر.

*‌پیگیری‌هایی که تا به الان در رابطه با مرگ مهرشاد شهیدی‌نژاد داشته‌اید به کجا رسید؟

فعلا در حال بررسی موضوع هستم.

* در برخی گزارش‌ها علت فوت افرادی که در اعتراضات بوده‌اند، خودکشی اعلام شده است. آیا این گزارش‌ها قانع‌کننده است؟

اینها باید بررسی شود. درمورد مرگ مهرشاد شهیدی‌نژاد هم باید بررسی شود که عامل بیرون نقش داشته یا چیز دیگری.

*‌ در حال حاضر وضعیت شهر اراک به چه شکل است؟

اراک هم مثل سایر شهرها برخی ایام شلوغ و برخی ایام آرام است. در حال حاضر در اراک هیچ مشکلی و ناآرامی‌ای نداریم اما در چند روز گذشته در برخی نقاط شهر مشکل تجمعات داشتیم اما از شب گذشته تا الان خبری نبوده است.


نماینده مجلس: گزارش تخریب اموال عمومی توسط نیروهای نظامی به تضعیف آنها در شرایط کنونی می‌انجامد


*‌ رفتار درست با معترضان چیست؟ الان بالاخره چه خوشمان بیاید چه نه یکسری از مردم معترض هستند، آیا برچسب عامل نفوذی و عنصر خارجی می‌تواند آن‌ها را ساکت کند؟

معترض با آشوبگر متفاوت است. اگر منظور شما از معترض آشوبگر است که باید با آشوبگران برخورد جدی صورت گیرد. کسی‌که اموال عمومی را تخریب می‌کند، زن و بچه، نیروی انتظامی و بسیجیان را با چاقو زخمی می‌کند، باید به اشد مجازات محکوم شود. اعتراض قانونی حق مردم است و کسی حق ندارد به افرادی که اعتراض آرامی دارد، حرفی بزند یا جلوی او را بگیرد. تفاوت معترض با آشوبگر زمین تا آسمان است.

*‌ مرز بین معترض و آشوبگر کجاست؟ تا الان هر اعتراضی که در کشور صورت گرفته مسئولان گفته‌اند که این «اغتشاش» است نه «اعتراض». حتی در موارد متعددی نظیر اعتراضات معلمان و پزشکان این گفته را شنیده‌ایم.

اعتراضاتی که تبدیل به «آشوب» می‌شود، سبب اتفاقات فجایعی در شیراز شد. چرا باید «آرتین» در کودکی طعم از دست دادن خانواده را بچشد؟ اگر این آشوبگران اعتراضات خودشان را از طرق قانونی دنبال می‌کردند و معترضان اجازه نفوذ آشوبگران را نمی‌دادند، دیگر نیازی نبود دستگاه امنیتی تمام وقت خودش را برای این موضوعات بگذارد و کسی با سلاح گرم وارد یک مکان مذهبی نشود و زن و بچه مردم را به رگبار ببندد!

به اعتقاد بنده آشوبگران اغتشاشات اخیر در ریختن خون پدر و مادر آرتین و دیگر شهدا شریک و مقصر بوده و بایستی نسبت به این مورد هم پاسخگو باشند. دخالت‌های شبکه‌های معاند نظیر ایران اینترنشنال و صدای آمریکا در اغتشاشات اخیر بسیار محرز است!

سوال من از شبکه‌های معاند این است که چرا آن‌ها آشوبگران را بسیج می‌کنند، به آن‌ها آموزش کوکتل مولوتوف می‌دهند و هشتگ اعتراضات می‌زنند اما برای شهدای شاهچراغ هیچ کاری نمی‌کنند؟ چرا خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی در خصوص حادثه شاهچراغ سکوت کرده‌اند؟

* کسی سکوت نکرده است. سوالم این است که ارتباط حمله تروریستی به حرم شاهچراغ با اعتراضات مردم چیست؟ مگر چند سال قبل که داعش به مجلس یا حرم امام خمینی حمله کرد، مردم اعتراض کرده بودند؟

به اعتقاد بنده اغتشاشات اخیر با حادثه تروریستی در شاهچراغ ارتباط نزدیکی دارد. عناصر خارجی و کسانی‌که ضد ملت ایران هستند به دنبال ایجاد ناامنی در کشورند تا ذیل آن اقدامات تروریستی انجام دهند.

البته جا دارد بگویم که اعتراض مردم هم یک موضوع بسیار مهمی است که مسئولان باید بدان توجه کنند و صدای مردم را بشنوند، اما اینطور نیست که بگوییم میان حادثه تروریستی در شیراز و اغتشاشات اخیر در خیابان‌های اراک، تهران و ... ارتباطی وجود ندارد.

مهم‌ترین ارتباط واقعه شیراز با اغتشاشات اخیر این است که دستگاه امنیتی خودشان را مشغول نفوذی‌ها و اغتشاشگرانی که دست به تخریب اموال عمومی می‌کنند، کرده‌اند و همین وقت گذاشتن برای اغتشاشگران سبب می‌شود که از آن طرف  باید شاهد اقدامات تروریستی در حرم شاهچراغ باشیم.

*‌ نمی‌توان مسئولیت به نیروهای نظامی را نادیده گرفت. منظورم این است که وقتی یک نیروی لباس شخصی به راحتی با اسلحه در شهر تردد می‌کند و تیراندازی هم می‌کند و نمی‌توان او را از نیروی رسمی نظامی تشخیص داد، طبیعتا فضا برای حضور نیروهای تروریست باز نمی‌شود؟

باید دستگاه امنیتی به این مورد رسیدگی کند و خدایی نکرده از این قضیه سوءاستفاده شود که افراد نفوذی دست به اقدامات تروریستی نظیر اتفاقی که در حرم شاهچراغ افتاد، بزنند.

بنده قبول دارم که نمی‌شود یک فرد با لباس شخصی و اسلحه به دست در خیابان بایستد. بالاخره نیروی مسلح یونیفرم دارد. البته اگر یک لباس شخصی کلت کمری در اختیارش باشد، اشکالی ندارد اما وقتی سلاح بزرگ دست یک نفر است باید حتما یونیفرم پلیس را بپوشد تا خدایی نکرده سبب سوءاستفاده تروریست‌ها نشود و مردم بتوانند آن‌ها را هم تشخیص دهند.

*‌ یعنی اگر یک لباس شخصی سلاح بزرگ در دست نداشته باشد و فقط کلت داشته باشد موردی ندارد؟

قرار نیست همه نیروهای اطلاعاتی لباس فرم بپوشند! کسی‌که جزو نیروهای اطلاعاتی بوده و مشغول انجام عملیات است قرار نیست با یونیفرم پلیس در خیابان باشد. این افراد اصولا با لباس شخصی در اماکن عمومی حضور دارند تا بتوانند عناصر «آشوبگر» را شناسایی کنند.

شما که نباید از نیروهای اطلاعات سپاه انتظار پوشیدن یونیفرم نظامی را داشته باشید. نیروهای اطلاعات سپاه بنابر تشخیص خودشان هر لباسی که به صلاح باشد را می‌پوشند اما همه نیروهای ما حتی لباس شخصی‌ها دارای کارت شناسایی معتبر هستند.

* این روز‌ها فیلم‌هایی از تخریب اموال عمومی توسط برخی از نیرو‌های یگان ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شود. شما این فیلم‌ها را مشاهده کرده‌اید؟

کسانی‌که در حال تخریب اموال عمومی و شخصی مردم هستند، از لباس پلیس سوءاستفاده می‌کنند و الا هیچوقت پلیس و بسیج به مردم آسیب نمی‌زنند. بنابراین شما نباید بگویید پلیس در حال تخریب اموال مردم است، باید بگویید برخی افراد با لباس پلیس در حال تخریب هستند.

چهارراه گمرک و قزوین تهران پر از لباس‌فروشی‌هایی که یونیفرم نظامی می‌فروشند. ممکن است یک فردی برود لباس نظامی بخرد و آن را بپوشد و در پی بد جلوه دادن نیروهای نظامی ما باشد. یک نفر ممکن است با خرید لباس پلیس و پوشیدن آن، زن و بچه مردم را کتک بزند تا دید مردم را نسبت به پلیس تغییر دهد.

شما یک سر به بازار بزنید در آنجا هم باتوم به شما می‌فروشند هم لباس نظامی. ممکن است عناصری برای بد جلوه دادن نیروهای نظامی ما دست به چنین اقداماتی بزنند. بنده صراحتا می‌گویم که به هیچ وجه سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و بسیج دست به شکستن شیشه ماشین‌ها و مردم رهگذری که جزو آشوبگران نیستند، نمی‌زنند.

*‌ یعنی به نظر شما کسانی‌که اموال عمومی را تخریب می‌کنند یا شیشه ماشین‌ها را می‌شکنند، جزو نیروهای پلیس نبوده و خودشان لباس و ادواتی نظیر باتوم تهیه می‌کنند و به نوعی نفوذی هستند؟

بله؛ کسی با لباس نظامی به مغازه، ماشین و مردم آسیب می‌زند حتما جزو نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نیست. این افراد جزو نیروهای نفوذی هستند. اصلا مگر موردی داریم که پلیس دست به چپنین کارهایی بزند؟ مطمئنم که نداریم. این افراد می‌خواهند چهره نیروهای مسلح ما که حافظ امنیت هستند را مخدوش کنند.

*‌ به عنوان نمونه چندی پیش فیلمی در میدان آرژانتین تهران منتشر شد که به بدن یک زن توسط مامور دست زده شد. در بیانیه‌ای که بعد از آن اتفاق منتشر شد، کسانی‌که ویدیو را انتشار دادند متهم به «تشویش اذهان عمومی» شدند.

پلیس یا نیروی امنیتی که بی هیچ دلیلی اینگونه با مردم رفتار کند، حتما در دادگاه نظامی باید پاسخگو باشد. شما باید ابتدا اصل قضیه را بررسی کنید. نمی‌شود با انتشار یک فیلم پلیس را متهم به آزار و اذیت کرد!

باید دید اصلا آن فرد جزو نیروهای پلیس بوده یا خیر یا آن خانم کاری که مخل امنیت باشد انجام داده یا خیر! شاید اصلا آن زن سلاح همراهش بوده است. نباید فقط با دیدن یک ویدیو قضاوت کرد. آن خانم می‌تواند شکایت خود را دادگاه نظامی ببرد بنابراین اینگونه نیست که فقط با دیدن یک فیلم قضاوت صورت بگیرد و بگوییم پلیس را با یک زن اینگونه رفتار کرد! بنده اصلا این فیلم را ندیدم اما شما اگر اطلاعاتی از این خانم دارید می‌توانید به دادسرای نظامی بگویید تا آن‌ها پیگیری کنند.

*‌ خودتان تا کنون فیلم‌های این‌چنینی را ندیده‌اید که افرادی با لباس نیروهای نظامی شیشه‌ها را شکسته باشند؟

بنده تا به الان حتی یک مورد تخریب توسط نیرو‌های پلیس را هم نشنیده‌ام. شما می‌توانید به دادسرای نظامی تشریف ببرید و از آن‌ها این سوالات را بپرسید. روزانه ۳۰ هزار گزارش به نیروی انتظامی می‌رسد از گزارش‌های امنیتی تا عفت. ممکن است در این چند هزار عملیاتی که نیروی انتظامی می‌رود، چهار مورد خطا هم صورت بگیرد.

بنده نمی‌گویم که نیروی انتظامی عاری از اشتباه است. اتفاقا در برخی مواقع نیروی انتظامی بد برخورد کرده است، اما آیا واقعا با آن‌ها برخورد نشده است؟ شما بروید ببینید چه تعداد نیروی امنیتی و پلیس به دلیل شکایت یک فرد در زندان هستند.

*‌ آماری از بازداشت‌شده‌ها، کشته شدگان و مجروحان در اعتراضات اخیر دارید؟

یک تیمی را از کمیسیون امنیت ملی انتخاب کردیم که به اراک بروند و از زندانی که محل نگهداری «آشوبگران» است بازدید کنند که این کار هم صورت گرفت. آمار دقیقی هم در این خصوص داریم.

*‌ این آمار به چه شکل است؟

در حیطه وظایف بنده نیست که آماری از اغتشاشات اخیر در اختیار شما بگذارم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
96
اینا رو از کجا پیدا کردن نماینده مجلس شورای اسلامی شون کردن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
مگه بقیه از این بهترن. تازه این پیش بقیه پروفسوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
میگه جوونامون خودکشی میکنن تو پلیس نفوذ میکنن چقدر جوک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
این حرفا به درد عمه ت میخوره
همدرد بلوچ مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
86
باور کن هزاران جمله به ذهنم اومد که بنویسم در جواب این موجود ، اما
ارزش وقت و انرژی صرف کردن نداره
همین لاابالیگریها باعث شده که وضع مملکت این بشه. بزودی درک خواهید کرد که چه خیانتهایی کرده‌اید.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
86
الان ما گوش‌هایمان دراز است یا این یه موجود کثیف وقیح است؟؟؟؟!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
1
79
لعنت بر دروغگو ...شما ی همچین موضوع واضح رو گردن نمیگیرین بعد ما میخام امیدوار باشیم با تخلف قصات یا نیروی انتظامی یا لباس شخصی برخورد کنین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
بعداز 70 سال عمر میفهم که در اسلام دروغ گفتن نه تنها حرام نیست بلکه حلال و واجب است.
شناسا
|
Canada
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
81
دروغ پشت دروغ . دروغ پشت دروغ . دروغ دروغ دروغ ...
چقدر پست و پلشت و چندش آورید ...
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
35
دوستان یه خواهشی دارم:
از همه ی ظرفیت های درختان خیابان ولیعصر استفاده نکنید
یه چندتایی شو خالی نگه دارید ...لازمشون داریم :))
ایرانی
|
Finland
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
37
خاک بر سرت با این اراجیف بافی.کسی که به این راحتی دروغ می‌گوید وهیچی ندیده حتمآ کور وکر میباشد ولیلقت نمایندگی ندارک.اراکی ها این شخص یادتان باشد که اگر دوره بعدی وجود داشت دوباره حتما به او رای بدهید
ایرانی
|
Finland
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
28
خاک بر سرت با این اراجیف بافی.کسی که به این راحتی دروغ می‌گوید وهیچی ندیده حتمآ کور وکر میباشد ولیلقت نمایندگی ندارک.اراکی ها این شخص یادتان باشد که اگر دوره بعدی وجود داشت دوباره حتما به او رای بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
35
این مرتیکه کچل , بی شعور شده نماینده ما. خوب همین ها هستن که چهره نظام جمهوری اسلامی رو خدشه دار میکنن دیگه. دروغ راهکار حل مسئله نیست. صداقت با مردم و اینکه فکر نکنید مردم همه خرند و شما ادم دانا. بلکه برعکس اینجور ادمها معلومه خریت از چهرشون میباره.
برو خودتو سیاه کن
|
Greece
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
38
در عجبم چطور شما قدرت اول منطقه هستید.
که عده ای به راحتی دست به اینگونه کارها میزنند ولی شما ناتوان در شناسایی انها هستید.عجبا اندر عجبا
321
|
Netherlands
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
39
خوشم میاد روتون مثل ستگ پای قزوینه؟ هیچی رو گردن هم نمیگیرید.
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
40
این به گاو میگه پروفسور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
36
این دانشمند عتیقه را با کدام تور صید کرده اند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
34
چطور در کشوری که قدرت اول موشکی خاورمیانه است یک عده در لباس پلیس این جنایات را میکنند یا لاف پوشالی میزنیم یا کار از کار گذشته است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
37
متاسفانه عادت بدی شده تا اعتراضی در کشور صورت گرفت و مردم به خیابان ریختند فورا حکومت آن را به استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیست ها ربط می دهد،پس مردم باید چگونه و با چه زبانی اعتراض کنند که آن را به کشورهای خارجی ربط ندهند!؟ همین بهانه خوبی شده برای سرکوبی اعتراضات مردمی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
39
ای بمیری خیلی به مخ پوکت فشار آوردی چه دروغی سر هم کنی، ای خاک تو اون سرت کنن، چقدر ابله و بدبخت شده اید.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
31
ای عزیز مهربون. یا بگم نا مهربون. لباسشون رو عوض کردن درست آیا میشه چهره شون رو هم عوض کنن؟ اگه بهت ثابت کردیم که نظامی هستن چی؟ قول میدی که دیگه حرف مفت نزنی !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
1
30
ادعا به درد عمه ت می خوره. خب ثابت کن. مدرک بده. خیلی هم خوشحال خواهیم شد سوء استفاده کننده ها رو بشناسیم. ولی اگر نتونستی اثبات کنی، بگو غلط کردم یه حرفی کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
32
خب تو فیلمها که صورتشان پیدا است !
اگر ... دارید شناسایی و دستگیرشان کنید !
رضا بی غم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
1
25
ایشون با این هجم از ماست مالی بصورت خیلی ویژه و خاص پتانسیل رئیس جمهور شدن وحتی بالاتر رو داره
اسم و چهره ایشون یادتون باشه حرف من بی سواد هم یادتون باشه
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
31
خب حالا اینها که ما را می زنند پلیس نیستند بقول شما، پس خیالتان راحت شد دیگه از این ببعد بگیریم بزنیمشان بدون عذاب وجدان.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
25
واقعاً ایشون نماینده بود از کدوم دهات اومده نماینده شده انقدر مو زخرفه حرف میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
26
مردم خودشون فرق پلیس و لباس شخصی رد می فهمند . تو هم بفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
25
فیلم ها هست مگه میشه نفوذ کرد اصلا توی پلیس لباس شخصی اون همه با موتور چهره خیلی مشخصه پس برو دستگیرشون کن بیار جلوی دوربین و مردم خودمون ببینیم بشنویم اسمشون کارشون چیه
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
28
این به اصطلاح مسئولین در گزافه گویی و حماقت از هم سبقت می گیرند. آخه مریض مگه چقدر جیره و مواجب میگیرین که حاضر می شوید مثل کودن ها رفتار کنید و از گفتن حقیقت واهمه دارید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
ما که از مبلغ درآمد نمایندگی مجلس خبر نداریم. ولی اینجوری معلوم میشه رقم باید خیلی بالا باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
مگه فقط جیره ومواجبه هزار رانت وویژه خوری جنبی دارند همین ...ون ناشورها هستند که میشن سلطان پوشک ونوار بهدشتی !و...
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
20
آخه ... با این ادعای ... هم به شعور مردم توهین میکنی
من موندم چند وقت دیگه که انتخابات میشه با چه رویی و چطوری ملت رو میخوانین بکشین پای صندوق رأی ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
چند وقته ايران زندگي نمي كني؟ اينها مي دونند رو چيه؟ اينها انتخاب اكثريت مردم اند كه مهم باشه مردم بروند پاي صندوق يا خير؟
پارسا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
20
آخه چقدر دروغ...
شما حرف نزنید کسی نمیشه لالید...
این همه توهین به شعور مردم؟؟!!!!
عطایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
18
من تمام متن را نخواندم فقط از تیتر خبر میشد فهمید جریان از چه قرار است . خواندن و نخواندنش برایم فرقی ندارد چون باورش ندارم .فقط میخواهم از این نماینده محترم بپرسم میدانی این شکاف عمیق چگونه بین ملت و حاکمیت ایجاد شده که هر چه از طرف حاکمیت گفته می‌شود ناباورانه نگاه می‌کنیم و نمی‌پذیریم؟ مسئول این بی اعتمادی کیست ؟ تو بعنوان مسیول یا من بعنوان شهروند؟ سال آینده که از ساختمان امن بهارستان و از آغوش حکومت بیرون رانده میشوی چطور میخواهی کنار ما زندگی کنی و سرافراز بمانی ؟ تا فرصت هست برای مردم کاری انجام بده .کمی فکر کن تا بخاطر بیاوری با چه عنوان و ادعایی وارد بهارستان شده ای .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
خخخخ. اينا رو واسه مي مي گي؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
25
به عنوان یک اراکی متاسفم که یک همچین فردی نماینده مردم با فرهنک شهرمان است. او هم جزیی از حاکمیت است و باید همان حرفها را تکرار کند. اما برود آمار بگیرد چند درصد از مردم به حرف های او و از او گنده تر اعتماد دارند. نتیجه این حرفهای بی سر و ته همین اواع کشور است.منا چند وقت دیگه او هم بجمع دکترهای بیسواد کشور اضافه میشود
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
21
آنها دقیقا پلیس بودند و شما هم دقیقا وقیح هستید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
18
تو و امثال تو با همین دروغ ها اعصاب جوانان را به هم ریختید و باعث شدید که از شنیدن حرف دروغ و زور خونشان به جوش بیایید. قطعا با این حرفهای مزخرف تو تعداد بیشتری از جوانان که مردد هم بودند به خیابان می آیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
5
آورین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
15
دورغگوی حد داره شکل پلیس ها که شیشه را شکستن هست پس چرا دستگیر و رسوا نشدن خر از این حرف شماخندش میگره لباس شخصی های بیسج باید جمع بشن کدام قآنوت آجآزه حمل اسلحه داده ودهر کری بخواهند انجام بدند در مورد دانشجو ها و یا اعتراض کنند گان بر حق زورگوی جواب نمیده تاریخ مصرف ش گذشته خون خون میاره کشتن مردم و دزدشان تاوان داره این قانون هست با لات بازی کشور اداره نمیشود جمع کنید این فاضلها را جوانها را ازاد کنید اینها اینده این کشور هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
13
دوستان نظرات شماها را خواندم جایی برای حرف دیگر نیست عجیب که حتی یک نظریه موافق هم نیافتم آفرین به این مردم فهیم .
انسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
0
8
فقط یکبار ببینید این مردم چی میخان هیچ کس دنبال لخت شدن نیست هیچ کسی دنبال بی بندوباری نیست هیچ کسی موافق آشوب تفرقه اغتشاش اعتراض نیست همه اینا فقط دنبال حق خودشونن آزادی و زندگی که در شان یک ایرانی باشه هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
0
5
خاک برسرماکه مسعولمون شمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
5
لطفاً وقت خودتون رو برای مصاحبه با همچین آدمای بی اطلاع و بی سوادی نگذارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
5
یونیفرم پلیس از کجا خریدند؟ کدام لباس فروشی میفروشد؟
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
5
امثال این نماینده بی سواد که با 20درصدارا به مجلس راه پیدا می کنند.بهتر از این نمی شود.حیف نام نماینده که به او اطلاق شود. .
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
1
روزروشن علنادارنددروغ..؟والله مانده ایم...!؟جهت یاداوری فقط ی مورد خشونت نیروی انتظامی دراتفاقات اخیر مثال حوادث ناگوارو غم انگیز جمعه سیاه مصلا اهل سنت بلوچ زاهدان استان سیستان و بلوچستان یورش تیراندازی مستقیم نیروی امنیتی انتظامی به صفوف نمازگزاران مومن وبیگناه ودرحال عبادت داخل مصلا اهل سنت رابا رگبارگلوله مسلسل به خاک وخون کشیدند وبه‌ناحق تعداد‌ ازنمارگزاران مومن وبیگناه ازهمه جابی خبر اهل سنت بلوچ که فقط‌‌برای نمازفریضه الهی جمعه امده بودند کشته و زخمی نمودند!!
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
2
خوب جناب آصفری شماکه اعتراض رابه رسمیت می شناسید سریع‌تر جای مناسبی برای اعتراضات وانتقادات مثل بوستان هاوپارک هادرنظر بگیرید ازاراک هم شروع کنید
نظرات شما
پیشخوان