تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

معرفی کامل تفریحات توچال

پایتخت ایران تنها شلوغی و آلودگی هوا نیست، جاذبه‌های گردشگری مختلفی در تهران وجود دارد که یکی از آن ها، منطقه تفریحی توچال است. مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران واقع شده است و تفریح‌های متنوعی همچون پیست اسکی، تله کابین، سورتمه، تله‌سیژ بانجی جامپینگ و... را در خود جای داده است.
معرفی کامل تفریحات توچال
رویداد۲۴ علاوه بر کوهنوری، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند، فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را تجربه کرد.

معرفی منطقه تفریحی توچال تهران

به گزارش جامعه ۲۴، توچال نام قلعه‌ای در مناطق شمالی تهران است، به ارتفاع ۳،۹۶۲ متر، که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید. دامنه و قسمت جنوبی کوه توچال مشرف به پایتخت است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی قرار دارد که از شرق به قله‌های لزون، کلکچال و دارآباد و از غرب به قله شاه‌نشین و منطقه امام‌زاده داوود منتهی می‌شود.
 
مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به‌ترتیب از شرق به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند.

چگونه به منطقه تفریحی توچال برویم؟

 اگر با خودرو شخصی خود قصد رفتن به توچال را دارید، ابتدا باید وارد خیابان ولنجک شوید و آن را تا انتها ادامه دهید تا به پارکینگ ورودی توچال برسید. پس از آنکه خودرو خود را در این قسمت پارک کردید، می‌توانید ادامه مسیر را پیاده طی کنید، یا از ماشین‌های برقی استفاده کنید که مسیر ورودی توچال تا بام تهران را پوشش می‌دهند. برای دسترسی به توچال با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس میدان ولنجک - پایانه شهید افشار استفاده کنید و در ایستگاه هفدهم پیاده شوید. ادامه مسیر را باید با پای پیاده یا ماشین‌های عبوری طی کنید تا به ورودی توچال برسید.
 
آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
 
معرفی جاذبه‌های منطقه توریستی توچال تهران

تفریحات منطقه توریستی توچال تهران

منطقه توچال یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب پایتخت نشینان است، که فقط به علاقه‌مندان پیاده‌روی و کوهنوردی اختصاص ندارد و تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای به خود جذب می‌کند. در ادامه به این تفریحات اشاره مختصری خواهیم کرد.
 
تله کابین توچال
 
تله کابین توچال یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات موجود در شهر تهران است، که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱،۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲،۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲،۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳،۶۸۰ متری واقع شده است.
 
این تله کابین با طول تقریبی ۷،۵۰۰ متر، یکی از طویل‌ترین خطوط تله کابین در دنیا به حساب می‌آید، که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳،۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید با سوار شدن بر آن، علاوه بر بازدید از منظر بی نظیر پیش رویتان، از آب و هوای بکر کوهستانی تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین توچال وسوسه شده‌اید، باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.
 
معرفی جاذبه‌های منطقه توریستی توچال تهران
 
اسنوموبیل توچال
 
اسنوموبیل وسیله نقلیه موتوری است، برای حرکت در برف که از جمله تفریح‌های هیجان‌انگیز منطقه توریستی توچال به شمار می‌رود؛ به خصوص که این امکان برای شما وجود دارد که با نهایت سرعت در مسیر پرپیچ‌وخم و مملو از برف حرکت کنید. با طی این مسیر رفت و برگشت ۱٫۵ کیلومتری، آدرنالین خونتان را بالا ببرید.
 
در حال حاضر در ایستگاه هفتم تله کابین توچال و درست در کنار پیست اسکی امکان اسنوموبیل سواری برای علاقه‌مندان به سرعت و هیجان مهیا شده است. همچنین امکان سواری بر اسنومبیل برای گردشگران زن هم وجود دارد؛ ضمن اینکه قبل از حرکت، نکته‌های ضروری برای راندن اسنوموبیل به شما گفته می‌شود.
 
تله سیژ چشمه
 
به گزارش جامعه ۲۴، تله سیژ چشمه، از پیرامون ایستگاه ال تبه کابین توچال تا رستوران چشمه امتداد پیدا می‌کند و منظره‌ای بی‌نظیر از شهر تهران را پیشکش علاقه‌مندان می‌کند. علاوه بر این، امکان آن برای گردشگرانی که به منظور پیاده روی و کوهنوردی از طریق بام تهران و مسیر‌های اطراف به این منطقه می‌آیند، وجود دارد تا با استفاده از تله سیژ بخشی از مسیر را بپیمایند و از منظره بی نظیر آن نهایت لذت را ببریند.
 
تله‌ سیژ چشمه حدود یک کیلومتر طول دارد و مدت‌زمان استفاده از آن ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. تله‌سیژ نوعی بالابر است و علاقه‌مندان با سوارشدن بر یک سری صندلی ایمن می‌توانند در این مسیر تردد کنند.
 
معرفی جاذبه‌های منطقه توریستی توچال تهران
 
سورتمه توچال
 
سورتمه منطقه توچال در سال ۱۳۹۴ توسط یک شرکت آلمانی طراحی و ساخته شد. سورتمه منطقه تفریحی توچال با طول ۱،۴۲۰ متر، عنوان مهیج‌ترین و طولانی‌ترین پیست سورتمه کشور ایران را به خود اختصاص داده است و محلی ایده‌آل برای تجربه هیجان بر بلندای بام تهران است.
 
این سورتمه می‌تواند ۲۵۰ نفر را در ساعت جابه‌جا کند. برای تجربه هیجان مضاعف، در طول شب به سراغ سورتمه‌سواری بروید تا چشم‌انداز زیبای تهران را در تاریکی شب ببینید و لحظاتی وصف‌نشدنی داشته باشید.
منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان