تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

درآمد باورنکردنی بادیگاردها در ایران!

شرکت ها و موسسه هایی وجود دارند که حتی در اختیار افراد عادی هم محافظ و بادیگارد قرار می دهند و در ازای آن مبالغ سنگینی را دریافت می کنند.

درآمد بادیگاردها

رویداد۲۴ این روزها اگر حجم پول بالایی همراه داشته باشید و یا اینکه در ساعات پایانی شب قصد پیاده روی در خیابان را داشته باشید، نیازمند شخصی هستید که همراه شما باشد تا کسی اموال شمارا به سرقت نبرد و همچنین جانتان در امان باشد. البته داشتن بادیگارد فقط برای محافظت از جان شما نیست. شرکت ها و موسسه هایی هستند که برای مراسم های عروسی، بادیگارد در اختیارتان قرار می دهند برای اینکه مجلس شما متفاوت با سایر مجالس باشد. افرادی هم وجود دارند که به دلیل چشم و هم چشمی اقدام به گرفتن بادیگارد از این شرکت ها می کنند.

این ماجرا سبب شد تا در سایت‌ها به دنبال شماره‌هایی از این افراد باشیم تا بتوانیم اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنیم. تعدادی شماره تماس به همراه مشخصات بادیگاردها در قسمت توضیحات درج شده بود.

درآمد باورنکردنی بادیگاردها در ایران!

 

 

بادیگارد در ایران غیرقانونی است

شماره اولی که با آن تماس گرفتیم و در ارتباط با کار بادیگارد از او سوال پرسیدیم در جواب گفت: در ایران بادیگاردی یک کار غیر قانونی محسوب می شود و هیچ رسمیتی ندارد. بنده مدرکم را از کشور اوکراین گرفتم و آشنایی کامل در این زمینه دارم.

وی ادامه داد: همراه داشتن اسلحه ملزم این است که روی جواز کسب، مجوز حمل اسلحه را داشته باشید و یا اینکه به صورت غیر قانونی خریداری کرده و تحویل ما بدهید. افرادی که به عنوان بادیگارد انتخاب می شوند کار با تمام سلاح ها را بلد هستند. اما امکان اینکه خودمان بخواهیم اسلحه همراه داشته باشیم وجود ندارد و باید از طرف شما تامین شود.

این بادیگارد در ادامه گفت: نحوه همکاری بستگی به مدت فعالیتی که شما از ما می خواهید دارد. اگر سالیانه قرارداد بسته شود، مبلغی که به صورت ماهانه باید پرداخت کنید ۲۵میلیون تومان است. اگر ماهانه قرار داد بسته شود مبلغی که از شما دریافت می‌کنیم ۳۰میلیون و اگر این قرارداد به صورت هفتگی باشد مبلغ ۳۵ میلیون تومان از شما دریافت خواهیم کرد. همچنین اگر بادیگارد را به صورت روزانه بخواهید مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان قرارداد بسته می شود.

او گفت: مدت زمان همکاری متغیر و بستگی به نوع نیاز شما دارد. بستگی به مدت زمانی که درطول روز بخواهید با شما همکاری می کنیم. یک زمان ممکن است در طول ۲۴ ساعت ما سرکار باشیم، بنابراین برای دریافت مبلغ با شما به راحتی کنار میایم به طوری که هر۲طرف راضی باشند.

نفر بعد بادیگاردی بود که دارای چند عنوان قهرمانی و آنطور که در توضیحات نوشته شده قدی بلند و هیکلی ورزشکاری دارد. با او تماس گرفتیم تا کمی در ارتباط با شیوه همکاری از او اطلاعات بگیریم. خود را جای مغازه داری معرفی کردم که به فروش طلا مشغول است.

 

درآمد باورنکردنی بادیگاردها در ایران!

این بادیگارد گفت: هیچ محافظی وجود ندارد که همراهش اسلحه داشته باشد. بیشتر کسانی که به این حرفه مشغول هستند با توجه به مهارت هایی که دارند، با سایر وسایل اقدام به نجات جان شخص می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر افرادی که قصد صدمه دارند مسلح باشند چطور می توانند اورا خلع سلاح کنند گفت: خیالتان راحت باشد. ما در این کار بسیار حرفه ای هستیم و می دانیم در موقع حادثه چه واکنشی نشان دهیم.

او درباره هزینه‌های این حرفه گفت: ما به ازای هر ۶ ساعت مبلغ ۸۰۰هزار تومان دریافت می کنیم که این مبلغ  ماهانه ۲۴میلیون تومان می شود. ۳۰درصد از کل مبلغ درصورت بستن قرارداد ماهانه کسر خواهد شد. در این صورت مبلغ پرداختی از جانب شما ۱۷میلیون تومان است.

این بادیگارد در ادامه گفت: بستن قرارداد به صورت ماهانه برای هر۲طرف بسیار مناسب است. به این دلیل که شغل شما به گونه ای است که به صورت روزانه نیاز به محافظت از اموال را دارید و همچنین تکلیف ما کاملا مشخص است که مدت همکاری چه مدت قرار است باشد.

او گفت: ما هم موسسه حفاظتی هستیم هم شرکت تشریفاتی. تشریفات برای مراسم هایی مانند عروسی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما موسسه حفاظتی برای حفظ جان و مال وظابف خود را انجام می دهد.

در ادامه بررسی آگهی‌های سایت، مطلبی جالب نظرم را جلب کرد. مضمون آگهی این بود ( حضور بادیگارد در مراسم عروسی)

با شماره ای که در آگهی وجود داشت تماس گرفتیم و درارتباط با حضور بادیگارد در مراسم عروسی سوال پرسیدیم. در جواب گفت: ما در قالب تک نفره و یا به صورت گروهی، تیم حفاظتی را در اختیار شما قرار می دهیم که از ابتدا تا انتهای مراسم همراه شما خواهند بود. از نظر آموزش هم خیالتان راحت، افرادی که ما در اختیار شما قرار می دهیم تمام آموزش های لازم را دیده اند.

درآمد باورنکردنی بادیگاردها در ایران!

وی گفت: برای حضور بادیگارد در این مراسم ها، پیشنهادی که ما به افراد می دهیم این است که انتخاب بادیگارد به صورت زوج باشد. یعنی ۴نفر در مراسم حضور داشته باشند. به این صورت که ۲نفر مقابل در بایستند و ۲ نفر دیگر هم در ماشین عروس را باز کرده و همراه شما به تالار بیایند. اگر چنین انتخابی صورت گیرد، جلوه بسیار زیبایی در مراسم خواهد داشت. تمام اینها بستگی به بودجه شما دارد که چه میزان قصد هزینه کردن دارید.

این بادیگارد ادامه داد: برای ۵ساعت مراسم، مبلغی که برای هر نفر باید پرداخته شود ۱میلیون و۲۰۰هزار تومان است. قد و هیکل کسانی که در این مراسم به عنوان تیم بادیگارد حضور دارند کاملا ورزشکاری و تمام افراد با لباس کامل مشکی هستند. هندزفری و بیسیم هم همراهشان دارند و کاملا شیک و حرفه ای و با کیفیت بالا هستند. ما کمیت را فدای کیفیت نمی کنیم.

او گفت: کسانی هستند که با روزی ۳۰۰هزار تومان خود را به عنوان بادیگارد معرفی می کنند ولی درواقع این افراد بادیگارد نیستند و خود را به عنوان بادیگارد جا می زنند. تیم های حفاظتی ما به صورت دائم مشغول کار هستند و این نشان از کیفیت بالای ما دارد. عمدتا ما کارهای خاص را بر عهده می گیریم.

وی درباره مسلح بودن تیم بادیگارد گفت: به هیچ عنوان این تیم اجازه مسلح بودن را ندارد. ما در ایران بادیگارد مسلح نداریم. حتی بادیگارد نماینده مجلس هم اجازه مسلح بودن را ندارد. فقط تیم حفاظتی رئیس جمهور و تعدادی دیگر این مجوز را دارند که سلاح حمل کنند.

سخن پایانی

طبق گفته این افراد برای حفاظت از جان کسی که اورا همراهی می کنند از تمام وجودشان خواهند گذاشت و در انجام کارهای خود کوتاهی نمی کنند. اما اینکه چرا جامعه باید به سمتی برود که وجود بادیگارد حتی برای افراد عادی هم یک نیاز باشد جای سوال دارد. چرا جامعه با نا امنی مواجه شده است که چنین شرکت هایی تاسیس شوند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بادیگارد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان