تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا کوینکس (CoinEx) صرافی امنی برای ایرانیان است؟

حالا که تقریبا در کف قیمتی بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها هستیم و بهترین فرصت برای ورود پلکانی به این بازار است پرسشی که پیش می‌آید این است که کدام صرافی ارز دیجیتال (Crypto Currency) با ایران کار میکند؟ آیا صرافی مشابه بایننس برای کاربران ایرانی وجود دارد؟ بهترین جایگزین بایننس (Binance) برای ایرانیان کدام صرافی است؟ آیا صرافی کوینکس (CoinEx) قابل اعتماد است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و بتوانیم به رفع ابهامات ذهنی شما عزیزان کمک کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

آیا کوینکس (CoinEx) صرافی امنی برای ایرانیان است؟

رویداد۲۴ قطعا بهترین صرافی خارجی(ExChange)  برای ایرانیان صرافی است که روند احراز هویت (KYC) در آن ها اختیاری باشد و یا کاربران ایرانی نیز بتوانند در آن صرافی احراز هویت کنند و از خدمات آن استفاده کنند و تحریم ها هیچ گونه مشکلی برای انتقال پول و یا رمزارز بین ما و آن صرافی خارجی بوجود نیاورد.

صرافی بایننس  (Binance)

به صورت کلی صرافی بایننس (Binance) بزرگ ترین و اولین صرافی معتبر در دنیاست که از ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند در گذشته ایرانیان نیز با استفاده از وی پی ان (VPN) از خدمات آن استفاده می کردند اما متاسفانه امسال این صرافی قوانین سخت گیرانه ای از جمله احراز هویت را برای کاربران خود الزامی کرد و عملا استفاده از این صرافی برای ایرانیان غیر ممکن شد.

اگر تا کنون سرمایه خودتون رو از این صرافی خارج نکردین همین امروز این کار رو انجام بدین!

به کدام صرافی مهاجرت کنیم؟

ما به عنوان کاربران با هویت ایرانی تقریبا به کوچ و مهاجرت عادت کرده ایم، با توجه به اینکه هیچ سرویسی ما را به رسمیت نمی شناسد باید هر لحظه استرس مسدود شدن و یا از دست دادن سرمایه به دلیل عدم امکان استفاده از پلتفرم های معتبر را داشته باشیم.

آیا کوینکس (CoinEx) صرافی امنی برای ایرانیان است؟

صرافی کوینکس (CoinEX)

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال کریپتوکارنسی است که از تمامی کوین ها و توکن ها از جمله BTC , SHIB , ADA , BNB , ETH, XRP  و … پشتیبانی می کند و امکان ترید جفت ارز ها را برای شما فراهم می کند.

صرافی کوینکس در دسامبر ۲۰۱۷ ایجاد شد و از همان ابتدا در جهت ارائه خدمات به همه کاربران به ویژه کاربران کشور های تحت تحریم قدم برداشت. کوینکس را می‌توان بزرگترین یا حتی تنها صرافی بین‌المللی دانست که به‌طور رسمی اعلام کرده است میزبان کاربران ساکن ایران است و پاسپورت ایرانی را برای احراز هویت می‌پذیرد. سایر صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از پذیرش کاربران ایرانی امتناع می‌کنند یا دست‌کم مدارک ایرانی را برای احراز هویت به رسمیت نمی‌شناسند.

پس از اجباری‌شدن احراز هویت در صرافی بایننس، کاربران ایرانی بیش از پیش در کوینکس ثبت‌نام کردند. مشخص نیست چه تعداد کاربر ایرانی در کوینکس فعالیت می‌کنند؛ اما با توجه به آمار وب‌سایت الکسا، این صرافی در ایران رتبه 45 پربازدیدترین وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص داده است و این طور به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از کاربران این صرافی ساکن ایران هستند.

این صرافی در 8 مهر 1400 مسدود شد و بعد از مسدود شدن مدیرعامل این صرافی آقای یانگ هایپو در صفحات مجازی بطور رسمی اعلام کرد که این صرافی با کاربران ایرانی مشکلی ندارد و این مسدود سازی از طرف کشور ایران بوده و اعلام کرد که هم اکنون کاربران ایرانی می توانند با استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی از خدمات این صرافی استفاده کنند.

آیا کوینکس (CoinEx) صرافی امنی برای ایرانیان است؟

لازم به ذکر است که صرافی کوینکس تنها صرافی خارجی است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند و صفحات رسمی در شبکه های مجازی از جمله تلگرام، توییتر و اینستاگرام به زبان فارسی دارد همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل، کاربران ایرانی می توانند با زبان فارسی تیکت بزنند و مشکل خودشون رو مطرح کنند تا در اسرع وقت جواب آن را از طریق ایمیل دریافت کنند.

این صرافی متعلق به استخر استخراج (Mining Pool) ویا بی تی سی (ViaBTC) است و این استخر هم دقیقا همین موضع را در قبال ایرانیان دارد و کاربران ایرانی می توانند بدون نگرانی دستگاه های ماینر خود را به این استخر وصل کنند. این استخر دومین استخر بزرگ بیت کوین و بزرگ‌ترین استخر استخراج بیتکوین کش است. انتقال درآمد حاصل از ماینینگ از این استخر به صرافی کوینکس بدون محدودیت و بدون کارمزد می باشد. در صورتی که شما هم می خواهید از خدمات این استخر استفاده کنید در هنگام ثبت نام از کد تخفیف (رفرال) 500818 استفاده کنید تا یک ماه از پرداخت فی به استخر معاف شوید.

احراز هویت (KYC) در کوینکس اختیاری است و کاربران ایرانی می تواند بدون احراز هویت و یا با احراز هویت از طریق پاسپورت ایرانی بصورت آزادانه در این صرافی ترید کنند. البته پیشنهاد می شود فقط در صورت نیاز به احراز هویت، اینکار رو در کوینکس انجام بدید در غیر این صورت بدون احراز هویت از امکانات کوینکس بهره ببرید.

بیش از چهار سال از کارکرد صرافی کوینکس (CoinEx) می گذرد و هر روز به تعداد کاربران این صرافی محبوب اضافه می شود.

در حال حاضر که این مقاله نوشته می شود حجم معاملات روزانه این صرافی در بخش Spot Exchange یا همان صرافی نقدی و معاملات نقطه ای ، چیزی نزدیک به صد میلیون دلار آمریکا است.

بررسی وضعیت الکسا و بازدید سایت  Coinex

شاید یکی از مهم ترین نشانه های یک سایت تقلبی و اسکم و کلاهبرداری را بتوان رتبه الکسا دانست که شامل حال کوینکس نمی شود.

دلیل این حرف این است که اگر یک صرافی موفق بوده باشد و رزومه خوبی داشته باشد باید بازدید قابل توجهی داشته باشد و جزو سایت های برتر جهان باشد.

آیا کوینکس (CoinEx) صرافی امنی برای ایرانیان است؟

طبق بررسی ما کوینکس در زمان نگارش این مقاله، رتبه 1500 جهان است و در ایران رتبه 78 را در اختیار دارد که نشان می دهد بیشتر کاربران این صرافی یعنی حدود 65 درصد ایرانی هستند و تنها 7 درصد بازدید آن آمریکایی و 3 درصد مکزیکی و … می باشد. به تازگی این صرافی پشتیبانی از زبان فارسی رو هم اضافه کرده و کاربران ایرانی می توانند با استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی از این صرافی استفاده کنند.

بنابراین امکان مسدود کردن حساب کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد چون با مسدود سازی کاربران ایرانی عملا این صرافی دچار ضرر مالی جبران ناپذیری می شود.

مزایا کوینکس

  • تنوع بالا ارزرمز ها (260+ کوین فعال)
  • قابلیت کار و احراز هویت با مشخصات ایرانی
  • اضافه شدن سریع ارز های جدید
  • امکانات کامل برای معامله و سفارش گذاری
  • بازار های Margin و Future
  • حجم معاملاتی بسیار بالا
  • سرعت و عملکرد عالی
  • کارمزد مناسب
  • رابط کاربری فوق العاده
  • استخر های ماینینگ مشترک
  • پشتیبانی عالی
  • پشتیبانی از زبان فارسی

 معایب کوینکس

  • حداکثر برداشت 10 هزار دلار در روز بدون احراز هویت

جمع بندی

کوینکس شاید بهترین صرافی ارز دیجیتال نباشد اما در شرایط حاضر برای ایرانیان مناسب ترین صرافی است.

با این حال توصیه می کنیم دارایی خود را پس از ترید در کیف پول های شخصی (Wallet) نگهداری کنید.

جهت عضویت در این صرافی می تونید از لینک زیر استفاده کنید و در هنگام ثبت نام کد رفرال زیر را در قسمت Referral code وارد کنید تا در کارمزد معامله هایتان تخفیف بگیرید.

لینک ثبت نام در صرافی کوینکس

Referral code :5grd3

امیدواریم مقاله بررسی اعتبار و قابل اعتماد بودن کوینکس مفید بوده باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
رویداد تو بهترینی
نظرات شما
پیشخوان