تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

سفید کردن دندان با وایتکس

اولین بار چالش سفید کردن دندان توسط کاربران انگلیسی و آمریکایی ایده‌پردازی شد. روش آن‌ها به این گونه بود که گوش پاک‌کن را آغشته به هیدروژن پراکسید می‌کردند و به دندان خود می‌کشیدند. برخلاف کاربرانی که این چالش را به راه انداخته‌اند و پیروان آن‌ها، کارشناسان سلامت و بهداشت دندان این کار را ممنوع اعلام کرده‌اند.

سفید کردن دندان با وایتکس

رویداد۲۴ آیا با برنامه TIK TOK آشنا هستید؟ تا چه اندازه درباره کاربردها و چگونگی قرار دادن ویدیوها در آن می‌دانید؟ انواع و اقسام کلیپ‌ها با محتویات مختلف درون تیک تاک به اشتراک گذاشته می‌شوند. کاربران زیادی در نقاط گوناگون سراسر دنیا با اشتراک‌گذاری و ساخت دابسمش‌ها، کلیپ و چالش‌های متنوع با دیگر افراد ارتباط برقرار می‌نمایند. دغدغه‌های امروز برنامه تیک تاک اجرای بهترین چالش‌ها است. افراد زیادی از این طریق معروف و محبوب شده‌اند. یکی از چالش‌های جالب تیک تاک، سفید کردن دندان با وایتکس است.

تاریخچه چالش سفید کردن دندان

اولین بار این چالش توسط کاربران انگلیسی و آمریکایی ایده‌پردازی شد. روش آن‌ها به این‌ گونه بود که گوش پاک‌کن را آغشته به هیدروژن پراکسید می‌کردند و به دندان خود می‌کشیدند. برخلاف کاربرانی که این چالش را به راه انداخته‌اند و پیروان آن‌ها، کارشناسان سلامت و بهداشت دندان این کار را ممنوع اعلام کرده‌اند. کارشناسان نه تنها سفید کردن دندان را با وایتکس تأیید نکرده بلکه کار بسیار خطرناکی نیز می‌دانند. همچنان کاربران آمریکایی و انگلیسی در تیک تاک، زدن وایتکس به دندان و داشتن خنده‌های زیبا با دندان‌های درخشان را تبلیغ می‌کنند.

یک نمونه دیگر از این چالش مربوط می‌شود به دختر نوجوانی که ویدیو آن تقریباً 3 میلیون بازدیدکننده داشت. این دختر نوجوان گوش پاک‌کن را آغشته به هیدروژن پراکسید کرده و به دندان خود می‌کشد. چهار روز بعد او با اعلام رضایت از کار خود سایر افراد را به انجام آن تشویق می‌کند. او بعد از چند روز استفاده مداوم، مصرف آن را قطع کرد. همچنین به بازدیدکنندگان گفته بود به جای استفاده از هر نوع سفیدکننده دیگر و پرداخت هزینه اضافی از این روش بهره بگیرند.

 نکته جالب! چالش این کاربران بعد از توصیه دونالد ترامپ به استفاده از وایتکس برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انتشار یافته بی‌تأثیر هم نبوده است.

سفید کردن دندان با وایتکس

هیدروژن پراکسید چیست؟

هیدروژن پراکسید به عنوان یک سفیدکننده شیمیایی بوده که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن به دست می‌آید. این مایع بی‌رنگ و تلخ مزه یکی از مواد تشکیل‌دهنده محصولات سفیدکننده خانگی و با کیفیت برای از بین بردن لکه‌های لباس است. هیدروژن پراکسید در صنعت کاغذ و خمیر نیز به عنوان سفیدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید ذکر شود که امروزه از این ماده غیرقابل اشتعال با محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان‌ها از طریق بلچینگ استفاده می‌شود. این ماده با توجه به غلظت آن کاربردهای دیگری نیز دارد.

آیا هیدروژن پراکسید ماده خطرناکی است؟

به گفته کارشناسان مجموعه سلامت دندان استفاده مداوم از این ماده به صورت غلیظ و رقیق نشده باعث آسیب جدی به دهان، لثه و دندان می‌شود. گاهی استفاده بیش از حد از آن موجب حساسیت لثه‌ها و البته مینای دندان شده و به مرور زمان باعث نابودی و از بین رفتن دندان می‌گردد. ژل هیدروژن پراکسید با تکنسین‌ها و دستگاه‌های پیشرفته را به‌ گونه‌ای ساخته‌اند که به طور مستقیم با لثه‌ها در تماس نبوده و تنها روی دندان تأثیر می‌گذارد. بنابراین سبب درد و التهاب آن‌ها نمی‌گردد و این مسئله بسیار مهم را از مزایای آن می‌دانند.


بیشتر بخوانید: عوارض زیاد نوشیدن چای سیاه و سبز


فکر می‌کنید که وایتکس باعث خرابی دندان ها می گردد؟

لثه‌ها پایه و اساس دندان‌ها هستند. بروز مشکل و خرابی در لثه‌ها سبب افتادن و از بین رفتن دندان‌ها نیز می‌شوند. متخصصان حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای با فرایند‌های علمی و دستگاه‌های پیشرفته سفیدکننده‌هایی تولید کرده‌اند که تنها روی دندان‌ها تأثیر خواهند داشت. همان‌ طور که بیان شد دندان‌ها به وسیله‌ لثه‌ها محکم شده‌اند، پس باید دقت کافی را در نگهداری از آن‌ها داشته باشیم. درون انواع مختلف محصولات سفیدکننده‌ دندان، تنها 1% ماده هیدروژن پراکسید قرار دارد. دندانپزشکان نیز فقط افراد بالای 18 سال را مجاز به استفاده از این ماده با غلظت 6% می‌کنند.

داشتن لبخندهایی زیبا به همراه دندان‌هایی سفید و درخشان امری بسیار بدیهی است، اما این‌ کار به هر قیمتی امکان‌پذیر نخواهد بود. همان‌ طور که اشاره شد کارشناسان سلامت دهان و دندان با این موضوع مخالف‌ بوده و استفاده از هیدروژن پراکسید غلیظ و رقیق نشده را بسیار خطرناک و مخرب می‌دانند. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید که هدف اصلی برای داشتن دندان‌های درخشان و خوب، ابتدا باید برخورداری از سلامت دهان و دندان باشد. ماده هیدروژن پراکسید درون اکثر مواد شوینده و سفیدکننده دندان‌ها به صورت جزئی و رقیق‌ شده وجود دارد. پس از مصرف آن به صورت غلیظ و مستقیم خودداری کنید.

سفید کردن دندان با وایتکس

نکات پایانی

یکی از بهترین و پرکاربردترین نعمت‌های خدادادی وجود دندان‌ها برای جویدن غذاها و خوراکی‌ها است. دندان‌ها در کودکی شیری و در بقیه ایام زندگی دائمی و غیر قابل رشد خواهند بود. بنابراین، عقل ایجاب می‌کند که با تمام دقت از آن‌ها مراقبت نماییم. انسان‌ها همواره به دنبال بهترین راه برای سفید و درخشنده نشان‌دادن آن‌ها هستند. داشتن دندان‌هایی مرتب و سالم نقش بسزایی در صحبت کردن، ادای درست کلمات و زیبایی چهره انسان دارند. مسواک‌ زدن در شبانه روز 2 الی 3 بار الزامی بوده و استفاده از نخ‌ دندان نیز بسیار توصیه شده که در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان