تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۳۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

خدانور لجعی کیست و چگونه کشته شد؟

خدانور لجعی یا خدانور لجه‌ای جوان اهل سیستان و بلوچستان بود که روز ۹ مهر ماه تیر خورد و ۱۰ مهر ماه درگذشت. قوه قضاییه اعلام کرده مرگ او ارتباطی به اعتراضات نداشته، اما در مقابل معترضان این روایت را نمی‌پذیرند. اما خدانور لجعی که بود و مهمتر اینکه آیا می‌توان روایت‌های رسمی درباره او را پذیرفت؟

خدانور لجعی

رویداد۲۴ رایان حسینی: هر اعتراض و جنبشی که در جهان رخ دهد نمادهایی دارد؛ نمادهایی که به باور معترضان، از یکسو سرکوبشان را روایت کند و از دیگرسو باعث حفظ و استمرار اعتراضات شود. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست؛ چنانچه اساسا اعتراضات ۱۴۰۱ از ۲۵ شهريور در واکنش به درگذشت مهسا امینی و با نماد او آغاز شد و بعد از آن نام‌هایی همچون نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده و نسرین قادری و نسیم صدقی ده‌ها چهره دیگر به عنوان نماد معترضان بودند.

در تمام موارد روایت مقامات رسمی این بود که درگذشت آنها هیچکدام ارتباطی به اعتراضات نداشته است و عمدتا اعلام شد این افراد یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند یا خودکشی یا گاه حوادث عجیبی برایشان اتفاق افتاده ‌است؛ مثلا درباره نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده دلیل فوت، خودکشی ذکر شد یا درباره نسرین قادری مصرف بیش از حد متانول دلیل مرگ عنوان شد؛ درباره نسیم صدقی هم روایت این بود که به او تیر شلیک شده اما حادثه در یک باغ خارج از شهر و با تفنگ وینچستری که در کنار او بوده رخ داده است.

یکی از نام‌هایی که این روزها به عنوان جان‌باخته در اعتراضات مردم مطرح شده، خدانور لجعی یا خدانور لجه‌ای است. درباره او گفته‌اند حتی شناسنامه هم نداشته است اما نام او از این جهت پرتکرار شد که تصویر غمناکش با دستان بسته به یک میله پرچم انتشار یافت؛ در حالی که یک لیوان آب هم جلویش بود.

پس از انتشار وسیع نام خدانور لجعی، دادستانی توضیحاتی داد؛ توضیحاتی که اتفاقا انگیزه اصلی نوشتن گزارش شد. در این خصوص فرض را بر آن گرفته‌ایم که بند به بند توضیحات دادستانی درست و بی‌اشکال است و همه چیز آنگونه که مقامات رسمی اظهارنظر می‌کنند مستند و مستدل است، اما عجیب آنکه همین «توضیحات درست» ده‌ها باگ، ایراد، ابهام و تناقض دارد که شاید عادی‌ترین شهروند هم بتواند به آن پی ببرد. در ادامه گزارش این خلاءها بررسی شده است.

تصویر بستن خدانور لجعی به میله پرچم

بستن خدانور لجعی به میله پرچم

چگونه سارق حرفه‌ای با سابقه ۱۶ سرقت با وثیقه آزاد شده است؟

۱) مهدی شمس‌آبادی دادستان سیستان و بلوچستان خدانور لجعی را به عنوان «سارق حرفه‌ای» و «تبعه افغانستان» معرفی کرده و در توضیح گفته «فردی که در رسانه‌ها عکسش منتشر شده، «صادق کبدانی» ملقب به «یاغی» و مشهور به خدانور لجهای است. این فرد به جرم ۱۶ فقره سرقت در تیرماه امسال بازداشت شده و پس از طی مراحل قانونی و برگزاری دادگاه، با قرار وثیقه آزاد شده بود.»

فرض کنید همانطور که دادستان سیستان و بلوچستان اعلام کرده، خدانور لجعی سارق حرفه‌ای بوده و ۱۶ فقره سرقت هم کرده است. اگر چنین فرضی درست باشد، چگونه است که سارقی که لقبش «یاغی» است، با قرار وثیقه آزاد شده است؟ بازپرس یا قاضی براساس کدام قانون چنین اختیاری داشته یا دست‌کم چنین خطای را کرده که یک سارق حرفه‌ای را نه برای یک بار بلکه با ۱۶ سابقه سرقت آزاد کند؟

آیا در اولین اقدام نباید بازپرس، قاضی پرونده و حتی شخص دادستان به خاطر چنین تصمیمی برکنار شوند؟ یعنی قاضی با یک سارق حرفه‌ای در پرونده‌ای سنگین روبرو بوده، اما متهم را صرفا به قید وثیقه آزاد کرده است؟

با فرض صحت همین ادعا در خصوص سارق حرفه‌ای بودن خدانور لجعی، آیا نباید تمام مقامات قضایی مرتبط به این فرد بابت قصور و بی‌توجهی نسبت به آزادی یک سارق حرفه‌ای و رها کردن آن در جامعه آن‌هم صرفا با یک قرار وثیقه! ضمن خلع ید از مسئولیت، به دادگاه انتظامی قضات احضار می‌شدند؟  

درواقع می‌توان ده‌ها سوال دیگر مطرح کرد! مثلا ۱۶ سرقت در کجا اتفاق افتاده؟ نوع سرقت‌ها چه بوده؟ شاکیان و مالباختگان چه کسانی هستند؟  هربار چگونه دستگیر شده؟ متهم در چه تاریخ‌های بازداشت شده است؟ شماره بایگانی این پرونده‌ها چیست؟ هربار پرونده متهم در کدام شعبه رسیدگی شده است؟ هربار در کدام بازداشتگاه یا زندان نام او ثبت شده است؟ آیا مالباختگان به آزادی متهم رضایت داده بودند؟ وثیقه یا وثایق ۱۶ سرقت چقدر بوده است و چه کسی وثیقه گذاشته است؟ نکته دیگر اینکه خدانور لجعی متولد ۱۳۷۴ است؛ یعنی کلا ۲۶ - ۲۷ سال سن داشته است. چگونه در این سن، توانسته ۱۶ سرقت حرفه‌ای انجام دهد؟

ایرانی بودن یا افغانستانی بودن تفاوتی ایجاد می‌کند؟

۲) در توضیح دیگر گفته شده خدانور لجعی افغانستانی بوده است. مگر افغانستانی یا ایرانی بودن در ماجرا تفاوتی می‌کند؟ در این مورد اصلا فرض درست را بر همان توضیح دادستانی می‌گیریم که واقعا افغانستانی بوده است. آیا آزاد کردن یک تبعه افغانستان سابقه‌دار با ۱۶ فقره سرقت حرفه‌ای اشتباه، خطا و قصور بزرگتری نبوده است؟

چرا خدانور لجعی به میله بسته شد؟

۳) در توضیح دیگری، شمس‌آبادی دادستان سیستان و بلوچستان درباره تصویر گفته «مکان عکس حیاط کلانتری ۱۵ زاهدان است که این سارق پس از دستگیری به آنجا منتقل شده اما به علت پُر بودن بازداشتگاه کلانتری، متهم زمانی کمتر از نیم ساعت به میله حیاط دستبند می‌شود تا وضعیت تعدادی از افراد در بازداشت مشخص شود و پس از آن این سارق به بازداشتگاه منتقل شود. در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است، صادق کبدانی از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را روی سکو می‌گذارند.»

حقیقت این است که این توضیح نیز ابهامات و سوالات بیشتری ایجاد کرد. اول اینکه فرض را باز بر این می‌گیریم که واقعا کلانتری پر بوده است. اگر یکبار گذرتان به یک کلانتری در هر نقطه‌ای از ایران بیفتد، می‌فهمید که هیچکس حق بردن موبایل یا دوربین به هیچ کلانتری یا مراکز نظامی را ندارد. بنابراین سوال مهم این است که چه کسی در چنین وضعیتی از یک متهم عکس گرفته است؟ آیا جز این است که فردی از افراد کلانتری با موبایلش عکس گرفته است؟ خانواده خدانور گفته‌اند بازداشت بر سر یک درگیری بوده و با انتشار این عکس می‌خواستند خدانور را تحقیر کنند. فرض می‌کنیم چنین سناریویی دروغ است، اما باز هم سوال باقی است؛ چه کسی و این بار با چه منظوری عکس گرفته است؟ 

وقتی دادستانی درباره ریز جزییات ماجرا هم اطلاع دارد و از نحوه آب خوردن یک متهم هم خبر دارد و می‌گوید «خدانور نصف لیوان آبش را خورده و بقیه را همانجا گذاشته‌اند!!» آیا به پاسخ جزییات دیگر فکر نکرده است.

طبق توضیحات دادستانی باید به این نتیجه برسیم که روز بازداشت تمام اتاق‌های بازداشت پر بوده و دوربین‌های مداربسته بازداشتگاه این گفته را تایید می‌کند و به نحویکه حتی امکان سر پا بودن متهم در یک اتاق بازداشت وجود نداشته است! اطلاعات ما در این مورد کافی نیست و نمی‌دانیم آیا در آن روز خاص «آنهم در نیم ساعت» واقعا کلانتری در این حد شلوغ بوده یا خیر! اما می‌توان اینگونه گفت که اگر چنین بوده باشد، معمولا متهم با یک دستنبد به صندلی بسته می‌شود، نه اینکه فرد را در وسط حیاط به میله پرچم دستبند بزنند! 

حتما فیلم دوربین‌های مداربسته از لحظه وروود متهم به کلانتری می‌تواند هرپرسشی را پاسخ دهد. اینکه چرا متهم به میله پرچم بسته شده است؟ آیا واقعا اتاق بازداشتگاه پر بوده است؟ آیا متهم واقعا آب را نوشیده یا لیوان صرفا به منظور تحقیر او در مقابلش قرار داده شده؟ چه کسی در چنین وضعیتی از متهم عکس گرفته و تصویر او با چه انگیزه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است؟

یعنی حتی اگر روایتی که دادستان سیستان و بلوچستان گفته، مو به مو درست باشد و هیچ روایت غیررسمی را هم نپذیریم، باز هم قوه قضاییه در نخستین اقدام باید آنها را به دلیل خطاهای مکرر فقط در همین یک فقره برکنار کنند؛ چه آنکه این روایت ده‌ها ابهام دارد و در صورت صحت هم سوالات بیشتری ایجاد می‌کند. البته می‌دانیم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و کسی برکنار نخواهد شد.

درست است که در فضای بحرانی امکان هرگونه تصمیمی وجود دارد که گاه «ناخواسته» و «در لحظه» است، اما تمام اعتبار یک نیروی نظامی و یک عضو آموزش‌دیده یا یک فرمانده این است که بتواند در «شرایط بحرانی» بهترین تصمیم را بگیرد. با این توضیح، آیا نیروهای نظامی در این ماجرا و ماجراهای مشابه، بهترین و کم‌هزینه‌ترین تصمیم را گرفته‌اند؟ آیا توضیحات آنها می‌تواند افکار عمومی را قانع کند؟

تمام حرف این گزارش آن است که اگر مبنا را بر اظهارات رسمی بگذاریم و درباره هیچ روایتی سخن نگوییم، چه کسی است که قانع شود؟ شاید تنها بخشی که قابل قبول باشد، همین است که این تصویر ارتباطی به اعتراضات ۱۴۰۱ نداشته و مربوط به تیرماه امسال است.

خدانور لجعی چگونه کشته شد؟

۴) به گزارش رویداد۲۴ قوه قضاییه درباره کشته شدن خدانور اعلام کرده «خدانور لجعی در تاریخ ۱۰ مهر ماه در جریان یک درگیری کشته شده است.» البته به گفته داستانی، «در در روز ۱۰ مهر ماه که خدانور کشته شده هیچ درگیری در استان و شهر زاهدان گزارش نشده است.»

به عبارت دیگر قوه قضاییه معتقد است که خدانور لجعی یک سارق حرفه‌ای بوده که در درگیری‌های شخصی کشته شده است، اما برخی معتقدند نشانه‌هایی وجود دارد که خدانور در جریان اعتراضات و بر اثر گلوله مستقیم جان باخته است.

شاید آنگونه که قوه قضاییه اعلام کرده، خدانور در جریان اعتراضات کشته نشده است. شاید هم روایت نزدیکان او درست باشد، اما نکته مهم آنجاست که مرگ خدانور لجعی نیز مانند بسیاری مرگ‌های دیگر که در جریان اعتراضات رخ داده، توضیح قانع‌کننده‌ای از نگاه بخشی از مردم نداشته است و موضوع آنجا مبهم‌تر می‌شود که گویا در سیستان و بلوچستان برای استفاده از گلوله جنگی نگرانی برای «اسراف» هم وجود نداشته است! چنانچه معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس در تذکر خود در صحن علنی مجلس به این مسئله اعتراض کرده بود که در شهرهای دیگر از گلوله‌های پلاستیکی برای برخورد با معترضان استفاده می‌شود اما در استان سیستان و بلوچستان از گلوله جنگی استفاده شده است.

البته عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر که پس از قطع کردن میکروفن معین‌الدین سعیدی مطرح شد، این موضوع را تایید کرد و گفته بود: «آقای سعیدی آیا وقتی که در منطقه یا محلی، گذشته از اینکه در چه منطقه جغرافیایی در ایران عزیز قرار گرفته، نیروی مسلح نیروی انتظامی ما حمله مسلحانه صورت می‌گیرد، شما می‌خواهید که برای آنها شیرینی پخش کنیم؟ آیا شما می خواهید که ما از کیان مملکت دفاع نکنیم و آیا می خواهید در مقابل کسانی که تجزیه ایران را در سر دارند، سر تعظیم فرود آوریم؟»

حقیقت آن است که پاسخ‌های مقام‌های رسمی به نحوه کشته‌شدن جان‌باختگان در روزهای اعتراضات اصلا قانع‌کننده نیست و همین پاسخ‌های متناقض باعث شده باورپذیری توضیحات رسمی، بسیار اندک باشد؛ کما اینکه درباره درگذشت نیکا شاکرمی هم کمتر کسی پذیرفت که فردی در خیابان و در اعتراضات بوده اما یکی دو ساعت بعد خودکشی کرده باشد.

در مورد چهره‌های دیگر جان‌باخته نیز تردیدهای جدی وجود دارد؛ چنانچه درباره فوت خود مهسا امنیی که اساسا اعتراضات در واکنش به اتفاق رخ داده برای او آغاز شد نیز هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشده است. روز گذشته صالح نیکبخت وکیل خانواده مهسا امینی اعلام کرد حتی هنوز اصل پرونده برای مطالعه در اختیار آنها قرار داده نشده است.

۵) در تمام وقایع و حوادث مختلف، احتمال قصور ماموران یا افراد خودسر وجود دارد؛ چنانچه احتمال دخالت و نقش‌آفرینی ماموران و نفوذی‌های کشورهای دیگر نیز وجود دارد و این مسئله‌ای نیست که کسی آن را منتفی بداند، اما نکته مهم اینجاست که وقتی رسیدگی به یک پرونده در فضای غیرشفاف صورت بگیرد، نتیجه‌ای جز این به دست نمی‌آید که خطای یک مامور یا اشتباه یک گروه به پای کل نیروی انتظامی یا سیستم یک کشور گذاشته می‌شود و اتفاقا در تحلیلی عجیب و البته نادرست، نیروی انتظامی یا دستگاه مربوطه حاضر است چنین هزینه‌ای را به گردن خود یا حاکمیت بیندازد اما همچنان حامی یک مامور خودسر یا یک لباس شخصی ناشناس باشد!

ماجرا آنجا مبهم‌تر و پرسش‌برانگیزتر می‌شود که بدانیم تمامی مواردی که به زعم نیروی انتظامی، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی، معترضان عامل اقدامی خاص بوده‌اند، یک فرد به عنوان «عامل» دستگیر شده و عمدتا هم جلوی دوربین صداوسیما برده شده است، اما از سمت مقابل هیچ اتفاقی رخ نداده است؛ مثلا عکس افراد لباس شخصی که در دانشگاه گاز اشک‌آور انداخته‌اند، کاملا مشخص است اما هیچکس دستگیر نمی‌شود یا تصویر مامورانی که با باتوم شیشه ماشین‌ها را خرد می‌کنند یا پنجره خانه مردم را می‌شکنند، کاملا واضح است و حتی لباس آنها مشخص می‌کند که مربوط به کدام ارگان هستند، اما نیروی انتظامی به جای برخورد با آنها، اعلام می‌کند آنها «مامورنما» هستند و لباس یگان ویژه را به راحتی تهیه کرده و پوشیده‌اند! یعنی حتی نیروی انتظامی حاضر نیست «مامورنماها» را که اینگونه آزادانه در سطح شهر و دانشگاه‌ها حضور دارند و خشن‌ترین رفتار را از خود بروز می‌دهند را شناسایی و بازداشت کند! طبیعی است در چنین فضایی کسی روایت رسمی حتی اگر واقعیت داشته باشد را هم باور نکند.

به عبارت دیگر توضیح نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوط، درسر جدیدی ایجاد می‌کند و این سوال پیش می‌آید که این چگونه «امنیتی» است که نظام به آن افتخار می‌کند، اما همزمان افرادی در این کشور لباس نیروی انتظامی و یگان ویژه را می‌پوشند و اموال شهروندان را می‌شکنند و بعد هم راست‌راست در شهر برای خود می‌گردند! آیا این روایت نیروی انتظامی، اساس «اقتدار» خود این نهاد نظامی را زیر سوال نمی‌برد؟ اگر چنین است، چرا نهاد نظامی حاضر است چنین ضعفی را به خود نسبت و خود را چنین در نزد افکار عمومی تخفیف بدهد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳۹
ایران آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
53
اینترنت شده ترس جی
کارشناسی جرم نکن نظرتو بده
|
Romania
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
87
15
حسینی از این فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته استفاده کن خودت که منگ هستی! ملتو با این همه اطلاعات اضافی گیج نکن.احتیاج نیست کل قضیه رو یکبار دیگه تشریح کنی تا به نتیجه برسی.مردم هم قضیه رو میدونن شما نظر و تحلیل خودتو بنویس!.شرلوک هلمز بازی در نیار! بازپرسی که نیست
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اتفاقا خیلی خوب و درست به ماجرا پرداخته
من ساده وقتی این رو خوندم تازه متوجه اشکالات شدم
و تحلیلشون رو قبول دارم که با این همه اشکال و ایراد نمی‌تونید بگید که این ادم تو یه درگیری شخصی کشته شده!
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
کارشناس تو سخنگوی ملتی؟ جیره خوری؟یا هردو ! هر چی هستی ببند.....
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
شما بهتره فکری به حال دروازه فراغ شدت بکنی بعد از اون از طرف مردم بیای زر بزنی.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
رسول۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
من نظریه تلویزیون حکومتی و دولت رو در مورد قتل یا مرگ این جوان قبول ندارم.اگر کامنت رو درست خونده باشید در مورد فوت شدن این بنده خدا چیزی ننوشتم! انتقادم رو به نویسنده بود.
خلاصه خواستم بگم احتیاج به صغری کبری چیدن نیست. مفید و مختصر تحلیلتو انجام بده.معادله چهار مجهولی و انتگرال دیفرانسیل و حساب مربعات و مثلثات که نمیخواد حل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
خیلی جالبه لشکر سایبری آلبانی نشین نمیتونن بدون فحش با هم صحبت کنن
دروازه کی فراخ شده؟من متوجه نشدم بیشتر توضیح بده
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
تو همان همایون هستی که کاسپین رو میگفت دریاچه!!
حالا چرا اسمتو نمینوسی جیره خور مفنگی ساندیسی
اون کاربره هم یکی مثل تو نفهم بوده اتهام دودزه بازی میزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
کارشناس امان از دروازه دهان گشادت، بدبخت ساندیس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
دروازه گشاد را بچسبید و انقلاب بوقی را
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
شما کارشناس دروازه و درهای گشاد هستی جون تبدیل به قیف شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ملت لطفا درست و مثل انسانهای متمدن بحث کنید
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
معمولا بازداشتگاه که پر میشه طرف را صندلی ودر داخل می بندن چون مسولیت دار برای انها
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
9
106
انباشت دروغهای رنگارنگ روی هم در کشوری که ادعای آزادی بیان و برقراری عدالت از سوی حاکمان مطرح است کسی نیست به این سوال جواب دهد که چرا یه عده از انسان بودن و انسانیت بیزارند و این بلاها رو سر ملت میارن؟؟؟
مسخ شده های بیس درصدی جوابی ندارن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
از دید داشت رضا کسایی که به نظرات خودش مثبت میدن ۸۰درصد ملت هستن و بقه که منفی میزنن بیست درصد مسخ شده هستن
آخر واقع نگاری و واقع بینی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مسئولین ایران فکر میکنن از اسمون اومدن به زمین و اجازه هر کاری رو دارن ولی اینطور نیست و باید در دنیا و اخرت جواب بدید خداوند در سوره نساء ایه 148 فرموده: خدا دوست ندارد کسی با سخن بد فریاد بزند مگر از کسیکه به او ظلم شده باشد و خداوند شنوا و اگاه است. .

اباربیع شامی گوید : امام باقر ع فرمود : وای برتو ای اباربیع ریاست مجو و گرگ مباش كه بنام ما مردم را بخوری كه خدا محتاجت كند و درباره ما آنچه خود نگفته ایم مگو زیرا ناچار تو بازخواست شوی . (كافی جلد 3 ص 416 ش 6)

امام صادق (ع) فرمود : كسيكه با امامی كه امامتش از جانب خدا است كسی را شريك كند كه امامتش از جانب خدا نيست : به خدا مشرك گشته است. (كافی جلد 2 ص 200 ش 6 )

حسين ابن مختار گويد : به امام صادق (ع) عرض كردم : قربانت « روز قيامت كسانی را كه به خدا دروغ بستند ميبينی » آيه 60 سوره 39 تفسيرش چيست ؟ فرمود : درباره كسی است كه خود را امام داند و امام نباشد ، عرض كردم : اگر چه از فرزندان فاطمه و علی باشد . فرمود : اگر چه از فرزندان فاطمه و علی باشد . (كافی جلد 2 ص 200 ش 3 )

امام صادق(ع)فرمود: رسولخدا (ص) فرموده است: هر گاه پس از من اهل ریب وبدعت را دیدید بیزاری خود را از انها اشکار کنید ، وبسیار به انها دشنام دهید ، و در باره انها بد گویید ، و انها را با برهان ودلیل خفه کنید که نتوانند به فساد در اسلام طمع کنند ، ودر نتیجه مردم از انها دوری کنند و بدعتهای انها را یاد نگیرند ، و خدواند در برابر این کار برای شما حسنات بنویسد و درجات شما را بالا برد (کافی ج 4ص83ش4)
کامرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
این سند حدیث ها رو هرچی سرچ میکنم پیدا نمیشه
یکیش که در مورد صله رحم بود یکیش هم در مورد شرک به خداس که ربطی به تکلیف افراد در زمان غیبت امام زمان (عجل الله فرجه) نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
در ترجمه اصول کافی سرچ کنید.

هیچ کدومش در باره صله رحم نیست.

در زمان غیبت کسی وارث امام غایب نیست خداوند اختیار دینش رو بدست غیر معصوم نمیده.
ابوبصيرگويد: خدمت امام باقر (ع) رسيدم و عرضكردم : شما وارث پيغمريد ؟ فرمود : آری ، عرضكردم : پيغمبر وارث انبياء بود و هر چه آنها می دانستند میدانست ؟ فرمود : آری ، عرضكردم شما می توانيد مرده را زنده كنيد و كور مادر زاد و پيس را معالجه كنيد ؟ فرمود : آری باذن خدا . سپس فرمود : . . . (كافی جلد 2 ص 374 ش 3و4 )
امام باقر(ع) فرمود: بعداز حسين ابن علی (ع) 9 امام می باشد ونهمی آنها امام قائم (ع) است. (كافی جلد 2 ص 482 ش 13،12،11،10،9،16،15)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
خیلی لطف داری به مسخ شده ها
کی گفته اینا ۲۰ درصد هستن ؟
انتخابات فرمایشی گفته ؟
مرتضی شرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
8
62
رویداد واقعا این همه وقت گذاشتی که بگی این بنده خدا در درگیری‌ها کشته شده؟ مگر بدون این توضیحات ماجرا عیان نیست؟ مگر در خصوص ده‌ها نفر دیگه که با همین شیوه توضیح داده شده کسی باور کرده که تو انقدر برای کشف حقیقت وقت گذاشتی و خودت رو به زحمت انداختی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
من از بابت این گزارش که آقای حسینی تهیه کرده است بسیار سپاسگزارم . ایشون به طور سهل و با زبان ساده و بدون استفاده از واژه های قلمبه سلمبه حقوقی که اکثرشان هم از زبان تازی است به نکات بسیار مهمی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 اشاره کرده اند که خیلی از وکلای ما که جواز وکالت دارند نمی توانند یک همچو گزارش (گردش کار پرونده) را بنویسند. دست نویسنده درد نکند خیلی خوب کارش را انجام داده است
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
شما چقد تابلو از خودتان یا رفیقتان تعریف میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۹:۳۷
آره تو راست می گی خیلی خوب توضیح داده
مشخصه سطح سواد تو هم اندازه رایان هست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
جقله برو بازیتو بکن تو کار بزرگتر دخالت نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
50
3
حالا اینم شد مسیح‌منزه
کوروش گبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
7
96
اینا حتی کشته شدن ۱ نفر هم گردن نکرفتن یا انگ خودکشی زدن ، یا بیماری قبلی ، یا خوردن الکل صنعتی و... در نهایت میندازن گردن پلیس نماها و گروه داعش (مثل جنایت شاهراغ ) که بچه ۵ ساله هم باور نمیکنه . حکومت اینا همینه دیگه اگه بگن مرغ یک پا داره همه باید قبول کنن هر کی قبول نکنه میشه منافق حکمش هم مرگ .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
65
6
اینقدر راست و دروغ رو بهم بافتی که اگه خودت هم از روش بخونی گیج میشی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اسگل از چی گیج شدی ؟؟؟ اینکه کسی رو … و حالا گردن نمی‌ گیرند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
همه از سواد و قدرت تحلیل نویسندگان رویداد متحیر سرگردان و گیج هستن تو هم مشکلت از جای دیگر هست که هرچی می نویسن بدون فکر قبول می کنی این را از ادبیات نوشتنت فهمیدم که یکی که نظر مخالف می ده را بهش توهین می کنی
آنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
6
50
گزارش جالبی بود به نکات خوبی هم اشاره کرده بود ممنون
ناشناس
|
Japan
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
53
8
وقتی دستگیر شده به شانزده مورد سرقت اعتراف کرده نه اینکه شانزده بار سرقت کرده باشه و شانزده بار دستگیر و آزاد شده باشه
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ادم نا حسابی چرا می‌ خوای دروغ بگی
تو با دروغ در مرگ این ادم شریکی
تو کجای حرف دادستان گفته شد که یکبار بازداشت شده؟
اصلا حرف تو بی خبر از همه جا درست چرا اینا کسی که ۱۶ بار اعتراف به سرقت کرده رو باز دوباره ازاد کردن؟
واقعا خسته از این همه دروغ هستیم
به خدا اگر شما بگید روزه من قطعا می گم شب هست چون به هیچ حرف شما اعتماد ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اعتراف به 16 سرقت, یعنی 16 شاکی و 16 پرونده, فرق زیادی با 16 بار دستگیری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
تو اونجا بودی اعتراف کرد؟ جفنگ پرانی کافیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
نرگس جان حسابی کجای حرف دادستان گفته شده که ۱۶ بار بازداشت و آزاد شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
5
65
حاکمیت می خواد اعتراض رو به هر شکلی سرکوب کنه و جرم سرکوب گریبانگیرش نشه.
این حدیث قدسی برای سرزنش چنگیزخان مغول یا المان نازی یا شوروی کمونیستی یا سرمایه داری غرب گفته نشده.
امام صادق(ع) فرمود: رسولخدا (ص) فرمود: خدای عزوجل فرمايد: وای بر كسانيكه دين را دام بدست آوردن دنيا كنند. وای بر كسانيكه مردمی را كه به قسط دستور دهند بكشند وای بر كسانيكه مومن در ميان آنها با خوف و تقيه بسر برد، اينها بمن مغرور می شوند يا بر من گستاخی می كنند به حق خودم سوگند فتنه ای برای آنها پيش آورم كه خردمندشان سرگردان شود . (كافی جلد 3 ص 407 ش 1 )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
کلمه الحق یراد بها الباطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
امام صادق (ع) فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: از ما نيست كسی كه با مسلمانی خدعه كند . (كافی جلد 4 ص 33 ش 3 )
رسول خدا (ص) فرمود: زمانی برای مردم پيش آيد كه برای طمع دنيا باطنشان پليد و ظاهرشان زيبا باشد ، و از ظاهر خويش ثواب خدا را مقصود نداشته باشند ، دينشان ريا باشد و ترس از خدا به آنها آميخته نشده باشد ، خدا آنها را مجازاتی همگانی كند ، سپس مانند كسی كه غرق می شود دعا كنند و خدا مستجاب نكند . (كافی جلد 3 ص 404 ش 14 )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
72
7
رویداد مجددا حاشیه درست نکن ! طرف قاچاقچی بوده و سارق مسلح البته رقص هم بلد بوده که همه خلافکارها بلدن! در درگیری مسلحانه کشته شده استان سیستان و بلوچستان از قدیم مرکز قاچاق مواد مخدر بوده و هست و ادامه دارد ! از آدمهای فاسد قهرمان نسازید شدنی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
نتیجه اینهمه جهالت میشه همین نظر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اگر طرف قاچاقچی بوده، تو هم نفوذی نکبتی...
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
مرگ بر دروغگو و خانوادش با نام مستعار ناشناس.اگه از مرگ ۳ نفر که اخیرا کشته شدن بخوای انتخاب کنی که بیشترین جگر رو سوزوند قطعا یکیش خدانور هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
جناب ناشناس سوال مرکز قاچاق بودن سیتسان نیست سوال این است که چرا پس از چهل سال حکومتی که خود را حکومت جانشین امام زمان می داند هنوز سیستان مرکز قاچاق است؟ آمریکا نگذاشته است؟ اسرائیل مانع شده است؟ ما اقلیت بقول شما آلبانی نشین مانع شده ایم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
60
6
خیلی و بی منطق این مقاله نوشته شده که نشان از بی سوادی و یا دیدگاه خصمانه و .... نویسنده محترم دارد فقط یک نکته کوچک این مطلب خیلی تاکید داره که این آدم متهم به ۱۶ فقره سرقت هست و قطعا این عدد۱۶ نشان از ۱۶ بار بازداشت و آزادی ندارد بلکه نشان از ۱۶ تخلف و بازداشت به خاطر سرقت های متعدد و دارای ۱۶ شاکی داره
و به طور حتم نویسنده اغراض دیگری از این نوع دروغ نویسی دارد
حالا عقلای قوم بیایید نظر منفی به مطلب من بذید
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اتفاقا دقیقا دست روی خوب نقطه‌ای گذاشته! اینکه چرا به هرکسی که کشته شده یه انگ می‌زنید؟ اصلا همه حرف گزارش اینکه چرا یه سارق حرفه‌ای رو با وثیقه آزاد کردید که حالا اصلا به گفته خودتون تو یه درگیری شخصی کشته بشه بعد خونش به گردن نظام بی‌ افته؟
اصلا خودت کلات رو قاضی کن که کدوم قاضی یه سارق حرفه‌ای رو ازاد می‌کنه؟ که چی بشه بره دوباره سرقت کنه؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
آقا همه حرف همینه که اصلا طرف یه بار بازداشت شده و به 16 سرقت اعتراف کرده. اگر حرف خودشون درسته، خب چرا ولش کردن؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اینا کی وقت کردن 16شاکی رو برای شناسایی متهم و اموال مسروقه بیارن کی اینا انجام شد قرار وثیقه صادر شد بفهم بفهم ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
بی منطق نوشته شده چون از نظر کاربران حسین بازجو تمام سایتها و رسانه ها بی منطق هستند الا کیهان! ببند و برو....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
مصطفی محمود و حسن
خودتون فهمیدید چی گفتید دو کلمه اگه حقوق بلد بودید این حرفها را بیان نمی فرمودید این مطلب رویداد مثل خیلی از مطالبی که توسط چند نویسنده کم اطلاع مثل علامه فرهادی و رایان و ... نوشته میشه دارای مغالطات زیادی هست که این مطلبی که ناشناس ۷:۱۳ نوشته یکی از اونها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
رویداد 24 درود و سپاس از مطالب دقیق و درست سایت مردمی شما. دست مریزاد.
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
خودت میدونی داری مزخرف میگی و از منفی ها خبر داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
56
حفظ نظام از اوجب واجبات است. برای حفظ نظام می شود نماز و روزه و حج را تعطیل کرد. و تازگی‌ها می شود امام زمان را هم قربانی نظام کرد.
ما پول و اسلحه و ده درصد مردم هم داريم.
دارندگی و برازندگی. مقاومت می کنیم تا آخر. مردم بروند خودشان تکلیف خودشان را روشن کنند. ما کاری به قاتل و غارتگر نداریم فقط طرف حساب ما مخالف سیاسی است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
60
بزرگترین سرمایه هر نظام، اعتماد عمومی است،بعد از تیراندازی به هواپیما، مردم ایران منتظر بودند تا حقیقت را از صدا و سیمای خودمان بشنوند،
برای مخفی نگه داشتن یک دروغ، دروغهای بیشتر به مردم گفتند و آنچنان ادامه دادند تا رسید به اینجا که دیگر اعتماد مردم سلب شده و شکاف بین مردم و مدیران بیشتر میشود و دیگر هزینه کردن در صداوسیمای داخلی، بیهوده است،
ای کاش صدا و سیما را تعطیل می کردند و بودجه آنرا صرف خرید دارو برای نیازمندان میکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
منم موافقم باحرفای شما عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
23
خوبه نگفته شهید مدافع امنیت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
5
9
دروغگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چیش دروغه ؟ پهلوی به کردهای عراقی تا تونست شناسنامه داد شاخ شدن براش حالا اینا هم انقدر مرزها رو بی در و پیکر گذاشتن که بلوچ افغانستانی هم میتونه بیاد ایران جالبه موارد دیگه افغانها سرقت میکردن اعتراض میکرد اما با این کار ندارید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
39
حالا باید منتظر بازداشت این نویسنده رویدادباشیم مثل دوخبرنگار همهین وشرق اصلا تمام ۳۰۰تا۴۰۰نفری که دردوماه اخیرکشتن می خواهند به ملت بگویند ما مهسا رانکشتیم شماباورکنید اگرشک دارید شما هاراهم مثل ۴۰۰نفرسرتاسرکشور هدف تیرهای ساچمه ایی خواهد شد
ایرانی آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
36
میدونید چیه دولت دشمن واقعی اسلام پس هیچ توقعی ازش نداشته باشید کلمه اسلام برای پست و رسیدن به مقاصد هستش
نگران نباشید اونا کشتن هیچ کس رو به عهده نمیگیرند در حالی ما خودمون طی 55 روز شاهد بودیم و برخی ها رو هم با چشم دیدیم دارند انکار می‌کنند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
38
چون اینا قدرتشونو از شورای نگهبان و جای دیگه میگیرن واسه همین اصلا احساس نمیکنن باید به مردم جوابگو باشن میگن مهم اینکه ارگان خاص راضی باشه بقیه مهم نیست وقتی قانون حاکم نباشه همین میشه البته همین بی قانونی یقه اونارم میگیره عجله نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
حسن شرح وظایف شورای نگهبان را یه بار تا نمردی بخون که بتونی جواب نکیر و منکر را درست بگی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اقای ناشناس خودت خندت نمیگره در مورد شرح وظایف شورای نگهبان صحبت میکنی ...انگار اینجا اروپا هستش که قانون وجود داشته باشه ...شورای نگهبان فقط کارش اینه هر کس که عم خط نیست یا یکم زاویه داره یا مخالفه حذفش کنه حالا تو هی از وظایف بگو و خندت نگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
حسن جون
عمده خنده من از مطالب ساده لوحانه ای هست که در کامنها می خونم از بس یه عده با سوادن و تحلیلهای دقیقی ارائه می دهند تحلیلهائی که روی مردم عصر قاجار را سفید که چه عرض کنم درخشان کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
22
حالاچه دلیلی داشته موقع رفتن روی سکو کفش هاش رو دربیاره ، مگه مسجد رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اینم سوال خوبی
رایان جوابشو بده
خدانور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
46
حکومت کاملا از واقعه عاشورا فقط خبر داره
از بقیه اتفاقهای کشور بی خبره و بی تقصیر
یه بچه ۶۰ کیلویی رو خیلی راحت پیدا میکنن و مجازات بعد آدم‌های خودشونو میگن پلیس نما


از کی سوال میپرسم از…؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
20
0
حرف زدی فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
حرف نه زر مفت زده
121
|
Germany
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
4
39
دستبند زدن به این جوان به میله پرجم به این دلیل بوده که القا کنند ممکن است به میله پرچم دستبند زده شوید و عکس گرفتن از او به علت انجام جنگ روانی با معترضان و وایرال کردن در مجازی صورت گرفته.بطور کلی یک نوع عملیات روانی برای تضعیف روحیه معترضان بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
درود بر این تحلیل
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
تو کلانتری جا نباشه ب میله دستبند میزنن صندلی رو به ناچار وقتی باهاش دادگاه میرن میزنن.سرچ کنی اکثر لاتو لوتا یه فیلم که به میله دستبند خوردن دارن.خیالشون راحتتره که فراردنکنن.اینم از اونجا که افعانی بوده و مدارک شناسایی هم نداشته وبا توجه به کارگردانی که واسه خبرش از قبل داره تصویر میگیره .میتونه کشته ی خوبیرباشه اونم با این تصویر.که بخاطر یه لیوان اب بیشرفیشونم با مقایسه کردنداهل بیت ودشهدای کربلا نشون بدن.حکومت ایران اگه بدترینم باشه خدا… دهن اونی میکنه که بخواد نیکا رو با حضرت فاطمه یا خدانورو با امام حسین مقایسه کنه.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
39
خدایا مراقب این ملت مظلوم ونجیب ایران باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
الهی آمین
خدایا به خوانندگان رویداد به خصوص اونایی که احساسی مثبت و یا منفی می زنند منطق عنایت بفرما
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
ناشناس از خدا میخواییم که به شما و همفکرانتون اندکی آدمیت عطا کنه که شیطان پیش شما کم میاره
دانش آموز جامعه شناسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
1
37
ای کاش دولتمردان جمهوری اسلامی، یک کتاب تاریخ معاصر میخواندند و علل ظهور و مخصوصا سقوط حکومت ها را با دقت بیشتری توجه میکردند. وقتی فساد زیاد شود،و عده‌ای معدود،خودی و بقیه ناخودی حساب شوند و حرف اکثریت شنیده نشود،زمان زوال است.
در دموکراسی ها،دولتمردان از طریق رای مردم به اقتدار قانونی میرسند،اما اگر رای مردم لحاظ نشود،دیگر اقتدار نیست،بلکه قدرت نظامی دارند،که آن هم فرومیریزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
کتاب تاریخ معاصر نمیخواد بخوانند.{کتاب چگونه حکومت ها شکست میخورند بخوانید.البته در ایران با سانسور چاپ شده با نام چگونه ملتها شکست میخورند)
یک مادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
44
خدایا به مادران جگرگوشه از دست داده بیگناه صبر ...صبر....صبر....عطا کن، خیلی سخت و دردناکه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
24
اخه چقد ضدو نقیض ناف اینها با دروغو حرف خالی بسته شده خدایا ادم به چی خوش باشه رسانه ملی شده نظامی اکثر معلما و دبیران و استادا و مفتی خورا شده نظامی سوختیم رفت کی میشه کشوری بدون مشکل داشته باشیم ؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
24
0
این سارق یاغی را چه کسی وچطور قاضی آزاد کرده ببخشید قضاوت میکنم ۱۶سرقت مسلحانه ومصامحه قاضی از چه بابی بوده ترس یا دریافت ...نمیدونم یا شراکت آیا سرقت سازش وآزادی دارد ومامورکه دستبند بزنه باهاش برخورد میشه بابت عدم رعایت حقوق شهروندی یک یاغی سارق مسلح چرا با اون قاضی که ایشون را با اینهمه سرقت آزاد کرده برخورد نشه بازم ببخشید قضاوت کردم چرا آزاد شده اونم تبعه خارجی اینه حقوق شهروندی که آزاد باشند وبه مال وناموس مردم تجاوز کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
36
2
خدا لعنتتون كنه این همه اراجیف رو از كجا میارین؟؟؟ انقده خندیدم به این توضیحات احمقانه رویداد 24 كه حد نداره. ممنون كه باعث شادی ما میشی، دلقك 24
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
خدا بکشتت، با این کامنت مسخره ات، کلی حالمو بهم زدی......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
از این زاویه باورکن به رویداد و علمای نویسنده اون نگاه نکرده بودم ممنونم که یه دیدگاه جدید به روی من باز کردی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
خود گویی و خود خندی ... عجب مرد هنرمندی تو افکار کثیف شما گفتن حرف خلاف میل تون اراجیفه ... به آیینه نگاه کنی دلقک رو میبینی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
10
فضای نشان داده شده در عکس بیشتر به یک پارک شباهت داره تا حیاط کلانتری!
لوازم ورزشی موجود در محوطه را نگاه کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
2
15
به رویداد پیشنهاد میکنم درباره ی شرایط روحی و اقتصادی کادر پلیس هم تحلیل کند ببینید همانطور که بعضی معلم‌ها تحت تاثیر شرایط سخت زندگی گاهی رفتارهای خشن با دانش آموز انجام می‌دهند پلیس که سر و کارش مدام با تنش و خشونت هست هم ممکن است رفتار غلط انجام بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
تنها تفاوتشان این است معلم با چوب و ترکه مینوازد پلیس با باتوم.اینو میخوای بگی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
شغل پلیس درسته که پر تنش تر از معلمیه ولی همه چی بستگی به شخصیت و ذات انسانها داره مثلا ذات حسین بازجو همونه که همونه عوض بشو نیس همیشه ادعای خداوندی داره ولی تو کادر نظام کشور ما اشخاصی مثل شهیدان چمران و باکری و نیز افضلی داشتیم شریعتمداری و رضایی رو هم داشتیم ولی اینها کجا و آنها کجا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
خب منم دقیقا منظورم همینه تو بعضی پلیس زیر نظر روانشناس و مشاور هست اگر خشونت بیجا یا تصمیم شتابزده و اشتباه بگیرن باید بررسی و اصلاح بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ما توی پلیس و ...هم آدمهای دلسوز و وظیفه شناس زیاد داریم فقط توی بد موقعیتی قرار گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
25
4
ظاهرا رویداد۲۴ بیشتر از همه از همه چیز:خبر داری و با این چرا چرا کردن هات فقط:به طور موذیانه ای داری به مخاطب القا می کنی که کل ماجرا از طرف دادستان ساختگی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
4
2
اگر ۱۰ مهر کشته شده چرا الان این عکس در فضای مجازی پخش شده چراهمون موقع خبری نبود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
تا ملت یاد بگیرن هر عکس و فیلمی رو فورا قبول نکنن الان فیک نیوز بیداد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
3
9
راست و دروغش را خدا میدونه
ناشتاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
26
2
سلام پیشرفت های ایران منافقان جنایت کار را به خشم در آورده. کسانی که دوشادوش جنایت کاری مثل صدام بر علیه ایران می جنگیدند. وقتی جان بولتون به اسلحه اغتشاش گران افتخار می کند و مجری سعی می کند با سئوالات دیگر در حرف های جان بولتون انحراف ایجاد کند. با این حال، آن نفهم باز هم به سخنان خودش در مورد ورود اسلحه به ایران و مسلح کردن اغتشاشگران را ادامه می دهد. در آمریکا ایل و تبار چنین افرادی را از بین می برند. در ضمن بسیاری از اکانت های جعلی است و از بیرون ایران به دروغ و شایعه پراکنی ادامه می دهند. و اینها ساکن ایران نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ابگرمن های پرنده و بالدار جزو پیشرفت حساب میشن
دلفیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
11
1
این آقای حسینی به اصطلاح کارشناس وقتی حرف دادستان رو درست نفهمیده، چه انتظاری می توان ازش داشت، دادستان سیستان و بلوچستان گفته به جرم ۱۶ فقره دستگیر شده ونگفته که ۱۶ باردستگیر شده که آقای به اصطلاح کارشناس گفته درکجاها دستگیر شده؟چطور دستگیر شده؟شماره پرونده‌های بایگانی چنده؟و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
20
1
رویداد ۲۴ عامل نفوذ ی می باشد طوری طرح مسئله می کند که به بنده القا کند که مسئولان جمهوری اسلامی همگی ... هستند
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
12
0
یعنی تحلیل هات از پهنا توحلق دایناسورای پارک ژوراسیک مثلا با این مستنداتت حق رو گفتی حون خودت خاک برسر نفوذیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
11
خدایا سرزمینم را از آفت دروغ مصون و محفوظ بدار
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
12
قانون کارما را فراموش نکنید حتی اگر اخر عمرتون هم باشه وهزاران کیلومتر جابه جا شده باشید نتیجه اعمالتون به سراغتون میاد ومجازات میشین شک نکنید
دختر کرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
5
19
افسانه ی کربلا رو شنیدیم اما خدانورو به چشم دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
افسانه عمه ته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
واقعا دیدی ؟ یا یک عکس دیدی که معلوم نیست برای چه تاریخ و چه شرایطی هست
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
افسانه کربلا رو تاریخ با راویان متعدد نوشته و حتی گاندی هندو از امام حسین (ع) الگو گرفته ، حالا اگر کسی خورشید پر نور نمی بینه یا جای دیگر رو نگاه می کنه یا اینکه چشماش مشکل داره.
تاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
10
اگه به لیوان نگاه کنید هیچ قطره ای ازش کم نشده
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
20
1
با سلام، قطعا کشور و جامعه ما دارای مشکلاتی می باشد، اما این دلیل نمی شود خوبی های آن را ندیده بگیریم، هر کس که ادعای انسانیت و دوست داشتن وطن را دارد باید با اخلاق خوش و با همت وطن رو بسازد قطعن امنیت و سنتهای کشور ما از خیلی از کشورهای دیگر بهتر است و بیش از 99 درصد مردم ما مسلمان هستند و به خدا اعتقاد دارند، و انقلاب اسلامی هر جند مشکلاتی دارد باز هم اکثر مردم حامی ان هستند ولی متاسفانه هیاهوی و غوغا مخالفین و بی اخلاقی های انها نیز بیشتر. زنده باد ایران اسلامی
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
2
18
خدا ناظر و عادله شک ندارم ظالمان و دیوسیرتانی که دست به این جنایات میزنند به بدترین دردها دچار میشن..ننگ بر این نظام سراسر دروغ و ظلم و فساد
حالا معلوم شد خون جوانان ما میچکد از چنگ کی؟؟؟
خدایا زودتر نابودشون کن دیگه طاقت نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
1
15
با بررسی رفتار تمامی ظالمین تاریخ و افسانه ای از ضحاک ماردوش و نمورود و فرعون گرفته تا مغولان و یزید و برخی خلفای عباس و تا تاریخ معاصر یعنی هیتلر و استالین و حتی همین حاکمان کره شمالی، چنین جنایاتی مرتکب نشده اند. نمایندگان و حسن شریعتمداری و بازجویان در راس این قضیه هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
20
0
رویداد این اخطار جدی بگیر نوع تفکر سایتت همیشه درگیر کردن مردم به امام خامنه ای است این جدی میگیم
ایران وطنم
|
Finland
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
16
یک سوال بسیار ساده دارم که فکرم را درگیر کرده است!
چرا هر فرد مخالفی بازداشت میشود! یا دزد است! یا قاچاقچی! یا سابقه دار! یا مریضه! یا مرتبط به اونور آب؟ تا بحال یکی از بازداشت شدگان انسان بی سابقه ای نبوده! جریان چیه؟
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
همون طور که تو سریال هاشون هر کی اسمش کامبیز و سیاوش و بابک و مهرداد و...اینا هست دزد و کلاهبردار و قاچاقچی هست
شاندیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
14
3
اگر به قول دوستان در درگیری کشته شده که جای تعجب نیست توی درگیری که نقل و نبات پخش نمی کنند
اگر هم در اعتراضات کشته شده که این چیزی که ما این روزها می بینیم بیشتر به آشوب و شورش و تجزیه کشور شبیه است تا اعتراض که کشته شدنش باز هم تعجب و سوال ندارد
و وقتی می بینیم ضد انقلابها و اصلاحطلبها و سلطنت طلبها و تجزیه طلب ها از نورخدا دفاع و با او همدردی می کنند که با زهم کشته شدنش خیلی تعجب ندارد چون امثال اینها هم برای کسانی بسیجی ها و نظامی و انقلابی ها آمدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
10
2
میگم بالاخره این بنده خدا قبول دارید که آدم ساده و بی شیله پیله نبوده؟
حالا واس خاطر اینکه آب رو یکم اونورتر گذاشتند تا اذیتش کنن این همه سوال وابهام ایجاد میکنید؟
کمی هم برای خاطر مادرانیکه فرزندان ساده و بی شیله پیله داشتند و عزادار و سیاه پوشش شدند فکر کنید، به خاطر همینهایی که دارید واسه آب خوردنشون جونتون رو میدید و تمام افکارتون رو خرج میکنید باعث شدند اون فرزندان شهید بشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
13
سلام ما که حرف راست ازصداوسیما نشنیدیم حالاجناب دادستان خودده خسته نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
5
1
وایسید ببینم بعد از اینهمه سوز و گداز اگه احساسات اجازه میده بگید بالاخره این عکس کی از این مرحوم گرفته شده ؟
پس میگفتن چند تا تیر بهش زدم بعد بهش آب ندادن ظاهرا دروغ بود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
17
0
لعنت خدا بر عبدالحمید امام جمعه زاهدان ک تمام تفرقه را این فرد خاطی ایجاد کرده ،برخورد باید شود با این افراد ضد انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
لعنت بر خود و هفت جد وابادت که زندگی ایرانی ها را ازشون گرفتید
ابوالفضلللل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
5
سلام و درود بر هموطنان گرامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
10
0
قانون دروغ نمیگه حق با قانونه خودتون رو گول نزنید
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
0
10
خدانور یک بلوچ هست و تبعه خارجی نیست تو ایران بلوچستان اسم خدانور را میذارند . خدانور از یه قوم اصیل بلوچ هست به دنیا امده زاهدان و بزرگ شده تو همین شهره ..
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
2
8
لعنت ابدی خدا بر قاتلان خدانور باد. دنیا حتما دارمکافات است و خون به ناحق ریخته شده هرگز پایمال نخواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
9
خدا جای حق نشسته ملت مسخره خودشون گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
1
9
خدا لعنتشون کنه بچه های خودشون اونور آب باپولای دزدی عشق میکنن اونوقت خدانور که حتی شناسنامه نداشته اینجور بیرحمانه کشته میشه،ایشالا روزی مسئولاوبچه هاشون،بلند بگوآمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
2
9
یعنی نظام جمهوری اسلامی انقدرکوره که نمیبینه مردمی که میان توخیابون واعتراض میکنن دنبال خواسته ای هستند که دولت فقط باسرکوب کردنشون جوابشون رومیده وجالبتراینکه همه ی اینایی که میان توخیابون اغتشاش گرهستند ازاونطرف اب اومدن.ودرجواب مرگ اینهمه ادم انگ خاطی وهمه دزد وسابقه دارهستن
ضد ساندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
3
7
بار الهی،کشور مقدس ایران را از ساندیس و ساندیس خور پاک بفرما
دل ساندیس خورا آرام بگیره بلند بگو ساندیس
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
4
3
چقدر توجیهات مزخرف اگه واسه هر دزدی دادگاه بخواد واسه یه سری که از منافقین خط میگیرن این همه توضیح بده باید قانون رو کلا تعطیل کنیم تورو بچسبیم نویسنده
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
2
4
عجب صبری خدادارد
این همه ظلم تاکی
ویس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
6
3
این شرورحرفه ای سابقه دار باید در دادگاه حکم اعدامش صادر میشد نه اینکه بزارن آزادانه هر غلطی خواسته بکند و آتش بر دامن اغتشاشات باعث ناامنی شهروندان بشه این همه مدافع امنیت بیگناه در راه وطن و ملت کشته شدندهمه خفقان گرفتن حالا یه شرور دزد وقاچاقوی مخل نظم وآرامش مملکت به درک واصل شده چقدر دلسوز و صاحب پیدا کرده بس کنید این چرت و پرت ها را کمی بدون تعصبات قومی و منطقه ای فکر کنید درست است بعضی مسئولین نالایق و رانت خوار باعث و بانی این وضعیت نابسامان اقتصادی کشور هستند و مسبب بی عدالتی و فاصله طبقاتی و تبعیض بین ملت شدهاند باید محاکمه بشن اما ما همه فرزندان بلوچ و ترکمن و کورد وترک وگیلک فارس وعرب همه جای ایرانیم و تا پای جان برای ایران می مانیم .جان میدهیم اما سوریه و عراق و افغانستان و.... نمی‌شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از نظر شما همه بد فقط تو خوب
حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
4
3
پیشنهاد میکنم هرکی هر چی دلش میخواد بکنه!
اتفاق بدی هم افتاد مقصرش مشخصه!!! نظام!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
5
4
اینهمه دروغ واینهمه تهمت بیجا رااز کدام سوراخ
در می اورید که یک جانی ودزدی مثل یاغی را
تطهیر کنید ونصف بیشتر اینها که طرفدار این
راهزن هستنند افرای اند که در نماز جمعه وهابی ها
یاد گرفته اند به حاکمیت تهمت بزنند
ناشناس
|
Czechia
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
1
3
مثلا داری بی طرفانه نگاه میکنی به قضیه؟؟! خنده داره
لولو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
2
5
لیوانی که جلوی خدانووره فقید هست داخل عکس ،، ۱ میلی هم ازش کم نشده ..
فقط و فقط برای عذاب اون مرحوم بوده ، خدایش رحمت کنه .. خدانور ها همچنان زنده ان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
5
عجب صبری خدا دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
5
مسیله اینست که بالادستی ها ملت را جزو ادم حساب نمی کنند .اگر اینجوری بود خیلی از اتفاقات نمی افتاد .
به رگبار قناصه بستن مردم که به گرسنگی خودشان اعتراض دارند و از ترسشان به مزارع گندم پناه برده اند
به چه معناست .این اتفاق و هزاران اتفاق دیگر نشان دهنده اینست که حکومت به هر قیمتی باید ادامه داشته باشد .قبل از انقلاب من بچه بودم دقیق یادمه وقتی محرم یا رمضان می امد چه لذتی داشت انگار که اماده تفریح عمومی میشدیم در ماه رمضان بازاریانبصورت خودجوش قیمت مایحتاج مردم را تا نصف ماهش میدادند . مقایسه کنید با امروز............................
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
2
5
لازم به این همه توضیح نبود ما کلا ۴۴ ساله که هیچ دروغی از شماها نشنیدیم
یاهو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
1
2
اگر راست میگی برو محله شیرآباد زاهدان و اسم این خدانور که همان صادق کبدانی هست رو بیاد ببین چه بلایی سرت میارن از بس که این بشر جنایت کرده.
ناشناس???
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
0
مثلا میخوای بگی خیلی حالیته یا خیلی زرنگی من سرباز زندان بودم چندین بار از اتفاقات افتاده که یک متهم رو مدتی تو حیاط به منبع اب یا نرده می‌بستیم تا جا با زشه تو اون زمان اب وغذا بهش می‌دادیم واسه تویی که ندیدی عجیبه خیلی از سربازا با خودشون موبایل میبرن سرخدمت یا خودکشی یک دختر بی بند وبار وایساده حتی بعد عروسی هم چیز عجیبی نیست ودلایل دیگه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
0
0
خیلی جالبه از نظر بعضی ها دزدان و سارقان شده اند ملت ولی دشمنان دزدان و سارقان جزو ملت نیستند این جماعت مخالف آرامش همون علی کریمی که کلاه سر خواهر خودش گذاشته براشون خوبه
نظرات شما
پیشخوان