تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حرکت جنجالی ایلان ماسک/ توئیتر تبلیغات علیه تسلا را حذف می‌کند

یک گروه ضد "تسلا" اعلام کردند که توییتر اقدام به حذف تبلیغات منتقد این شرکت خودروسازی کرده است.

حرکت جنجالی ایلان ماسک/ توئیتر تبلیغات علیه تسلا را حذف می‌کند

رویداد۲۴  همان گونه که توییتر تعلیق کردن حساب‌هایی را آغاز کرد که جعل هویت مالک جدید آن "ایلان ماسک"(Elon Musk) هستند، به نظر می‌رسد این پلتفرم، تبلیغاتی که "تسلا"(Tesla) را مورد انتقاد قرار می‌دهند نیز رد می‌کند.

"پروژه سحرگاه"(The Dawn Project) که یک گروه ضد تسلا است، اخیرا یک آگهی تمام‌صفحه‌ای را در "نیویورک تایمز"(New York Times) منتشر کرده که ادعا می‌کند سیستم کاملا خودران این خودروساز، خطر جانی را برای عابران کودک به همراه دارد.

این گروه تلاش کرد تا این آگهی را در توییتر اطلاع‌رسانی کند اما اخطاریه‌ای مبنی بر عدم تایید آن به دلیل سیاسی بودن دریافت کرد. با وجود این، بنیان‌گذار این گروه، آگهی را به حساب خود ارسال کرده و آگهی هنوز حذف نشده است.

این آگهی، آزمایشی را که توسط این گروه در ماه اکتبر انجام شد، توضیح می‌دهد و ادعا می‌کند که سیستم برای مانکن‌های کوچکی که از جاده عبور می‌کنند، متوقف نمی‌شود.

سخنگوی پروژه سحرگاه در مصاحبه با دیلی میل گفت: به نظر می‌رسد که تصاحب این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی توسط ماسک، چنین تغییراتی را ایجاد کرده است که یکی از نخستین نمونه‌ها از چنین تغییراتی پس از تصاحب توییتر به شمار می‌رود.

وی افزود: "دن اوداود"(Dan O'Dowd)، بنیان‌گذار پروژه سحرگاه و همچنین کل این پروژه، در گذشته تبلیغاتی را منتشر کرده‌اند که بر بسیاری از خطرات خودرانی کامل تسلا تأکید داشته‌اند. این تبلیغات پیشتر توسط توییتر تأیید شده بودند. آنها تبلیغاتی را منتشر کرده‌اند که توجه را به نقص‌های "تسلا اف‌اس‌دی"(Tesla FSD) جلب می‌کند. دن برای اعتراض به تصمیم ممنوعیت تبلیغات برنامه‌ریزی می‌کند زیرا این موضوع، یک نگرانی حیاتی برای امنیت عمومی است.


بیشتر بخوانید: ماسک: منتظر کارهای احمقانه زیادی در توییتر باشید!


دیلی میل برای اظهار نظر با توییتر تماس گرفت. سیاست‌های توییتر اجازه نمی‌دهند که محتوای سیاسی در این پلتفرم تبلیغ شود. در صفحه پشتیبانی توییتر آمده است: ما این تصمیم را براساس اعتقاد خود گرفته‌ایم که پیام‌های سیاسی را باید به دست آورد، نه این که آنها را خرید.

توییتر تبلیغات سیاسی را این گونه تعریف می‌کند: محتوایی که شما را به یک نامزد، حزب سیاسی، یک مقام دولتی منتخب یا منصوب، انتخابات، همه‌پرسی، رأی‌گیری، قانون، مقررات، دستورالعمل یا نتیجه قضایی ارجاع می‌دهد. تبلیغاتی که حاوی ارجاع به محتوای سیاسی، از جمله درخواست برای رأی دادن، درخواست حمایت مالی و حمایت از یا علیه هر یک از انواع محتوای سیاسی ذکرشده در بالا باشند، تحت این سیاست ممنوع هستند. همچنین، ما اجازه تبلیغات از هر نوع را توسط نامزدها، احزاب سیاسی، مقامات دولتی منتخب یا منصوب نمی‌دهیم.

با وجود این، اوداود مدت زیادی است که این کار را در مورد ماسک انجام داده و حتی کمپین خود را در اوایل سال جاری با تمرکز روی این خودروساز اجرا کرد. اوداود به ویژه به این موضوع پرداخت که نرم‌افزار تسلا وحشتناک است.

سخنگوی پروژه سحرگاه به دیلی‌میل گفت: این بومی کالیفرنیا براساس تحقیقات انجام‌شده توسط پروژه سحرگاه، پس از مشاهداتی مبنی بر این که نرم‌افزار هر هشت دقیقه یک بار به طور جدی دچار نقص عملکرد می‌شود، آزمایش نرم‌افزار تسلا اف‌اس‌دی را آغاز کرد و از آن زمان به آزمایش این فناوری ادامه داد تا اطمینان حاصل شود که جاده‌های عمومی در برابر قطعات معیوب و آزمایشی ایمن می‌مانند.

براساس گزارش "ورج"(The Verge)، اوداود مالک نرم‌افزار "گرین هیلز"(Green Hills) است که برای بسیاری از رقبای اصلی تسلا، از جمله "جنرال موتورز"(General Motors)، "ب‌ام‌و"(BMW) و "فورد"(Ford) نرم‌افزار تولید می‌کند.

حامیان تسلا به کمک ماسک آمده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که تبلیغات اوداود، تهمت‌هایی برای رسیدن به منافع مالی و شخصی هستند.

ماسک و اوداود در ماه ژانویه در توییتر درباره اتهامات پروژه سحرگاه صحبت کردند.

ماسک نوشت: نرم افزار گرین هیلز، انبوهی از زباله است.

اوداود پاسخ داد: ایلان ماسک وقتی اشتباه می‌کند، همیشه به توهین متوسل می‌شود.

آخرین توئیت در مورد این که سیستم تسلا ظاهرا هنگام حرکت، برای مانکن‌های بچه‌ متوقف نمی‌شود، صحبت می‌کند. با استفاده از نسخه تمام خودران تسلا موسوم به "Beta 10.69.2.2" که جدیدترین نسخه این سیستم است، این وسیله نقلیه با سرعت ۱۵ مایل در ساعت با یک مانکن ۲۹ اینچی برخورد کرد و با سرعت ۲۰ مایل در ساعت از روی یک مانکن چهار فوتی عبور کرد.

پروژه سحرگاه، آزمایش مشابهی را در ماه اوت انجام داد و خاطرنشان کرد که نتایج جدید اشتراک‌گذاشته‌شده را تایید می‌کند. همین کار باعث شد که تسلا دستور توقف و انصراف را ارسال کند.

در هر حال، خبر رد شدن توئیت پس از آن منتشر شد که چندین حساب توییتر به دلیل جعل هویت ماسک تعلیق شدند. این حساب‌ها به دلیل تغییر نام نمایه‌ خود به ایلان ماسک بدون این که مشخص شود یک حساب تقلیدی است، به جرم به چالش کشیدن خط‌ مشی جدید توییتر در برابر جعل هویت، به حالت تعلیق درآمدند. این سیاست جدید پس از آن اعمال شد که برخی از افراد مشهور در واکنش به تصمیم ماسک مبنی بر ارائه حساب‌های تاییدشده به مبلغ هشت دلار در ماه، نام‌های نمایشی توییتر خود را تغییر دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایلان ماسک ، توئیتر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Singapore
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
0
دموکرات های امریکا فاشیست هستند و کنترل توئیتر را از دست داده اند
عصبانی هستند
نظرات شما
پیشخوان