تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

پایان هفته خوش برای بورس بازان

بورس در معاملات ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۱۴۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۶۸ واحدی قرار گرفت.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با صعود آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به صعود ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی پارسان، وغدیر، شستا، کگل، فولاد و شتران با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند ریزشی بیشتر شد تا با رشد ۱۷۰۱ واحدی به ۴۰۱ هزار و ۴۷۰ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۲,۳۲۲,۴۳۹.۳۱۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۳۲,۳۲۶.۵۹۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۲۷۰ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز صبا، ددانا، پخش، فرابورس، دتوزیع، مادیرا و هجرت هستند.

نمادهای-بورسی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان