تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

این نکات حقوقی را هرگز باور نکنید

مشاوره حقوقی آنلاین؛ امور حقوقی و قضایی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که هر شهروندی باید نسبت به آن حداقل به‌صورت کلی مطلع باشد.

مشاوره حقوقی

رویداد۲۴ برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها، باورهای حقوقی غلطی را در میان مردم ایجاد کرده‌اند. از این نکات حقوقی غلط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اگر از کسی شکایت کنید و نتوانید آن را اثبات کنید، طرف مقابل اعاده‌ حیثیت می‌کند و شما محکوم می‌شوید!

این باور یکی از نکات حقوقی غلط است. دادگاه، محل تظلم‌خواهی و رسیدگی به شکایات است. حق شما طرح شکایت و وظیفه‌ دادگاه بررسی آن است. عدم اثبات، مسئولیت کیفری برای شما نمی‌آورد.

  • پدر و مادر می‌توانند فرزند خود را از ارث محروم کنند!

این باور یکی از نکات حقوقی غلط است. والدین هرگز نمی‌توانند فرزند خود را از ارث محروم کنند. وصیت‌نامه‌ متوفی نیز فقط در مورد یک‌سوم میراث معتبر است.

  • اگر گواهینامه‌ رانندگی نداشته باشید و بر اثر تصادف باعث مرگ کسی شوید مرتکب قتل عمد شده‌اید!

ابدا این‌طور نیست و این یکی از نکات حقوقی غلط است. رانندگی بدون گواهینامه تخلفی جداگانه است. اگر بدون گواهینامه باعث تصادف منجر به فوت شوید علاوه‌بر پرداخت دیه به حداکثر دوسال حبس محکوم می‌شوید. اگر به مطالب طلا علاقه دارید، به مطلب این شروط به زنان حق طلاق می‌دهد مراجعه کنید.

  •  دیه‌ ماه‌های حرام دو برابر است!

این باور حقوقی غلط نیز صحت ندارد. در ماه‌های حرام دیه فقط یک‌سوم بیشتر از سایر ماه‌ها است.

  • حضانت فرزند همیشه با پدر است!

خیر. اول این‌که تا هفت سالگی اولویت حضانت فرزند با مادر است. بعد از آن‌ هم در صورتی‌که پدر صلاحیت نگهداری از فرزند نداشته باشد، حضانت آن‌ها به مادر سپرده خواهد شد.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان