تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱

آب و هوای امروز مناطق مختلف کشور/ ورود سامانه بارشی به غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با اشاره به تداوم کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی تهران، البرز، اراک و اصفهان طی امروز، از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از فردا خبر داد.

اب و هوای امروز مناطق مختلف کشور/ ورود سامانه بارشی به غرب کشور

رویداد۲۴ صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی تهران، البرز، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر در ارتفاعات واقع در جنوب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست، برای شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و در شهرهای مرزی طی ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده، گاهی وزش باد و رعد و برق پیش بینی کرد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استانهای واقع در شمال غرب و غرب، همچنین بعد از ظهر در خوزستان، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه شنبه بارش در مناطق یاد شده به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، درباره شرایط جوی کشور در روز یکشنبه تصریح کرد: یکشنبه گستره بارش در شمال غرب کشور است و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران شروع می شود.

وی همچنین عنوان کرد: دوشنبه بارش در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی است و در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد که در ارتفاعات البرز بارش به صورت برف است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه، دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ آذر) قسمتی ابری، همراه با غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ و روز شنبه (۵ آذر ) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ آذر ) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است. همچنین طی امروز (۳ آذر) همدان با دمای ۳- درجه سانتیگراد و طی فردا (۴ آذر) همدان و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانهای کشور هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان