تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
خزعلی:

۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات مردان بوده‌اند/ چطور زنان در صدر کشته‌ها مطرح می‌شوند؟

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:در حال حاضر دشمن در تلاش است که چهره‌ای به غلط از زنان ایرانی ترسیم کند و شرایط ایران را در حوزه زنان بسیار سیاه جلوه دهد.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در نشست توانمندسازی زنان برای آینده پایدار که در کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر موضوع پیشرانی زنان در امور مطرح است و به نوعی توانمندسازی زنان انجام گرفته هر چند که باز هم می‌توان به این مسئله پرداخت.

وی افزود: جهت تحول در جامعه و ارتقا در سطح علم، فرهنگ، سیاست و موضوعات دیگر، زنان باید پیشگام در جامعه باشند. ما در این زمینه اقداماتی را مدنظر قرار داده‌ایم و دربرنامه ششم هم این موضوعات مورد توجه بوده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: بحث توانمندسازی زنان در چهار بحث دیده شده که شامل مددرسانی و مشاوره برای زنان سرپرست خانوار است که روز به روز تعداد آنها رو به افزایش بوده چرا که در ابتدای برنامه ششم توسعه تعداد این زنان ۳ میلیون نفر و اکنون به حدود ۶ میلیون نفر رسیده است.

خزعلی گفت: مسئله دوم حمایت حقوقی اجتماعی، مسئله سوم آموزش و مهارت آموزی و مسئله چهارم اشتغال زنان است.

وی اعلام کرد: برای ۱۸ استان اعتباری اختصاص داده شده و گرفته‌ایم که تسهیلاتی به زنان کارآفرین ارائه شود. این برنامه در قالب طرح کسب و کارهای پایدارمحور برای زنان اجرا شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان داشت: نخبگان، هنرمندان و دانش بنیان‌ها در پرورش و شکوفایی استعدادها بسیار مؤثر هستند و ما با بهره مندی از این افراد می‌توانیم الگویی برای زنان دیگر کشورهای جهان باشیم.

خزعلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در آموزش زنان منطقه موفق بوده است، گفت: زنان ایرانی می‌توانند توانمندی‌های علمی خود را به زنان دیگر کشورهای جهان ارائه دهند.


بیشتربخوانید: انسیه خزعلی: مسئله ما حفظ زن از خشونت است!/ حجاب مثل کمربند ایمنی ست، محدودیت دارد، ولی مصونیت هم دارد


وی با بیان اینکه دو واکسن در کشور توسط زنان تولید شده گفت: با این وجود مشکل جدی ما اکنون این است که توانمندی‌های زنان ایرانی به جهانیان نشان داده نشده و مشکل ما ضعف رسانه‌ها در این زمینه است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: زنان ایرانی حتی جلوتر از بسیاری از زنان اروپایی بوده و ما برنامه‌هایی داشته و داریم که توانمندی زنان را در حوره های مختلف مانند مشاغل خانگی، کارافرینی مباحث علمی و … نشان دهیم و تجارت آنها را منتقل کنیم.

خزعلی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر دشمن در تلاش است که چهره‌ای به غلط از زنان ایرانی ترسیم کند و شرایط ایران را در حوزه زنان بسیار سیاه جلوه دهد گفت: در اغتشاشات اخیر ۸۸ درصد دستگیرشدگان مردان و ۱۲ درصد زنان بوده‌اند که البته اکنون آمار حتی بیشتر شده و ۹۰ درصد مردان و ۱۰ درصد دستگیرشدگان زنان بوده‌اند حال این سوال مطرح است که چطور علیرغم اینکه مردان در صف اول درگیری‌ها بوده‌اند، زنان در صدر کشته‌ها مطرح می‌شوند.

وی گفت: در سناریوهای دشمنان از زنان استفاده شده و در مباحث براندازی و اغتشاشات از آنها به عنوان وسیله برای رسیدن به هدف استفاده می‌شود. این مظلومیت زنان است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: حدود یک سال گذشته میزان قهرمانی و مدال آفرینی زنان در کشور در حوزه‌های ورزشی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

خزعلی گفت: ان شاءالله حرکت‌های خوبی از سوی یونسکو در ایران داشته باشیم و به صورت عینی و عملی فعالیت زنان در حوزه‌های مختلف و توانمندی‌های آنها به جهانیان نشان داده شود و به نظرم در شورای عالی یونسکو جای زنان خالی است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
2
3
بجای درصد گرفتن و سرک کشیدن در همه مسائل که کوچکترین تخصصی هم نداری بشینی توی خونه و در پستو طوریه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
5
کار و بار آقازاده چطوره؟
پاسخ ها
ناشناسی 3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
خدارا شکرخوبه .رفت کانادا کارها را انجام دا و الانهم ازهمینجا ازطریق اینترنت داره آنجا وکارکنانش را کنترل میکنه درآمد شرکتش هم میریزن بحسابش درکانادا
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
1
3
یکی ترجمه کنه این خانوم چی می گه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
ولش کن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
0
3
بازار داغ و پر رونق وی پی ان ....
سود در آشوب است ....
ناشناسی 3
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
1
0
اصلا درست نیست لطفا برای ایجادتوازن دوبرابر زنان ازمردان کشته بشوند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان