تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

جهش خیره‌کننده طلا در بازارهای جهانی

پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو نوامبر، قیمت طلا دوباره به بالای ۱۷۵۰ دلار در هر اونس رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ این صورت جلسات پس از کنفرانس خبری جروم پاول، رئیس هیئت مدیره در ماه نوامبر، شگفت‌انگیزتر از انتظار بازار بود، و تکرار کرد که اکثر اعضای فدرال رزرو معتقدند کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال سیاست مناسب خواهد بود.

برخی از مقامات اعلام کردند که از آنجایی که تورم هیچ نشانه مهمی از کاهش و عدم تطابق عرضه و تقاضا را نشان نداد، نرخ بالقوه وجوه فدرال مورد نیاز برای دستیابی به ثبات قیمت و حداکثر اهداف اشتغال بالاتر از آنچه در سپتامبر پیش‌بینی شده بود (۴.۶ درصد) بود. با این وجود، به نظر نمی‌رسد که این موضع، اگرچه توسط رئیس پاول و جنگ‌طلب‌ترین اعضای هیئت مدیره حمایت می‌شود، اما اجماع گسترده‌ای را در میان اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو به دست آورده باشد.

بازدهی خزانه ۱۰ ساله بار دیگر کاهش یافت و به ۳.۶۸ درصد رسید و به پایین ترین حد هفته گذشته نزدیک شد و بازده واقعی ۱۰ ساله به ۱.۳۷ درصد کاهش یافت و به سطح مشاهده شده در اوایل اکتبر بازگشت.

با کاهش انتظارات نرخ، دلار آمریکا عقب نشینی کرد و شاخص DXY را به زیر ۱۰۶ رساند. این اتفاق منجر به جهش نرخ طلا در بازار جهانی شد و امروز با رشد ۵ دلار و ۲۴ سنتی به هزار و ۷۵۷ دلار در هر اونس رسید.

آیا این سناریویی است که می تواند به زودی باعث افزایش قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس شود؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان