تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۴۰۱

تحلیل فیفا از برد ایران مقابل ولز : کار ناتمام الهام بخش چشمی قهرمان ایرانی شد

ایران در آستانه تساوی بازی بود که مستحق برد بود تا اینکه با گل شگفت‌انگیز روزبه چشمی، کمپین جام جهانی 2022 قطر را آغاز کرد.

تحلیل فیفا از برد ایران مقابل ولز : کار ناتمام الهام بخش  چشمی قهرمان ایرانی شد

رویداد۲۴ سایت فیفا در تحلیل بازی امروز ایران و ولز که به پیروزی ایران انجامید نوشت: کارلوس کی روش تاکید کرده بود که ما به سه امتیاز نیاز داریم - نه چیزی کمتر.

جمهوری اسلامی ایران به تازگی بازی آغازین خود در جام جهانی 2022 قطر را به انگلیس باخته بود. علاوه بر این، شکست 6-2 به شدت تفاضل گل آنها را کاهش داده بود.

ولز مانع دوم و البته یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کسب پیروزی بود.

سایت فیفا در ادامه نوشت: داستان، با این حال، با فیلمنامه آن مطابقت نداشت. ایران از آفست مسلط شد، علی قلی زاده با یک گل مردود، و وین هنسی یک سیو فوق العاده انجام داد تا بن بست را دست نخورده نگه دارد.

تیم ملی ایران سپس در نیمه دوم فشار را افزایش داد. با این حال، آن‌ها به هرحال به این فکر کردند که احتمالا امروز روز آنها نیست وقتی دو بار در عرض چند ثانیه به تیرک ها ضربه زدند و هنسی یک سیو خوب دیگر انجام داد.

کی روش در دقیقه 80 روزبه چشمی را به زمین فرستاد، بازیکنی که با "کار ناتمام" در جام جهانی پیشین، وارد دوحه شد. این هافبک دفاعی زمانی که ایران در اولین بازی خود در روسیه 2018 مراکش را شکست داد بسیار عالی بود، اما مصدومیت در محل تمرین باعث شد تا او از مسابقات حذف شود و آسیایی ها از مرحله گروهی حذف شدند.

هنسی پس از 86 دقیقه از زمین اخراج شد، اما به نظر می رسید که ولز به اندازه کافی برای یک امتیاز ناشایست تلاش کرده است، زیرا دقیقه به 98 رسید.
 
سپس چشمی از فاصله 25 متری گل زد -  اولین گل از خارج از محوطه جریمه در قطر 2022 به ثمر رسید.
 
رامین رضاییان در ادامه گل دوم ایران را به ثمر رساند. ایران برای اولین بار در یک بازی جام جهانی با اختلاف بیش از یک گل پیروز شده بود و همچنین اولین برد خود را مقابل حریف اروپایی کسب کرد.
 
کی روش گفت: "غرور ما در بازی اول خدشه دار شد. زیبایی فوتبال این است که همیشه بازی دیگری در پیش است. باید فراموش می‌کردیم که چقدر ناراحت بودیم. ما بازی انگلیس را فراموش کردیم و بازی ولز را خیلی جدی گرفتیم. ولز حریف بسیار سرسختی است. آنها فوتبال بسیار سریعی بازی کردند. اما عملکرد خوبی داشتیم، نتیجه خوبی گرفتیم و شایسته آن بودیم. ما بهتر از ولز بودیم و می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. با این حال مهمترین چیز این بود که برنده شویم. واقعا باید از هواداران ایرانی تشکر کنم. آنها به ما کمک کردند 90 دقیقه فوتبال زیبا بازی کنیم. اکنون باید روی ایالات متحده تمرکز کنیم. ما هنوز تمام نکردیم.»
 
ایران هرگز دور اول جام جهانی را پشت سر نگذاشته است و این واقعیت است که چشمی، این بازیکن 29 ساله مصمم است در قطر بازنویسی کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان