تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱

سهامداران چقدر سود سهام عدالت دریافت می‌‌کنند؟

برای چندمین بار از سوی مسئولان اعلام شد که قرار سود سهام عدالت تا پایان این ماه واریز و دو برابر سال گذشته خود باشد.

سود سهام عدالت

رویداد۲۴ برای چندمین بار از سوی مسئولان اعلام شده است که قرار سود سهام عدالت تا پایان این ماه واریز و دو برابر سال گذشته خود باشد.

چند وقتی می‌شود که مسئولان بورسی و اقتصادی کشور خبر دو برابر شدن سود سهام عدالت را می‌دهند و به گفته این افراد قرار است سود سهام عدالت تا پایان ماه پرداخت شود.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واریز سود شرکت‌های غیربورسی گفت: این سود بعد از افزایش سرمایه‌ای که شرکت‌های غیربورسی می‌دهند به حساب سهامداران واریز می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: طبق موضوع بند 5 مصوبه شورای عالی بورس، افزایش سرمایه این شرکت‌ها در کارگروه سهام عدالت قرار دارد و در این کارگروه شرکت به شرکت مستقلا مطرح و افزایش سرمایه آنها به تصویب می‌رسد تا از محل سود کم شده و مابقی واریز شود.

حسین قربان‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه سود امسال هم در حال جمع آوری است با آن ترکیب خواهد شد و با سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

قربان‌زاده درباره سهام عدالت هم اظهار کرد: امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد.


بیشتربخوانید: از آخرین اخبار سهام عدالت با خبر شوید؛ زمان آزادسازی خرید و فروش کی است؟


سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت یکی از بزرگترین پروژه‌های عمومی کشور در دهه‌های اخیر بوده که هنوز پایان آن کلید نخورده است. در مقابل، از برخی جهات سهام عدالت به یکی از سیاسی‌ترین ابزار دولت‌ها تبدیل شده‌است. از سال 1399 تا امروز دادوستد سهام عدالت در بورس متوقف است.

علت توقف آن نیز به دلیل فشار فروش و ترس از سقوط بازار است. چرا که سهام عدالت دارایی نزدیک به 50 شرکت سرمایه‌پذیر بزرگ است که فروش آن می‌تواند بازار سهام را متحول کند.

سهامداران عدالت هر روز شاهد آب شدن دارایی خود هستند. از روزی که سهام عدالت آزادسازی شد تا امروز 20 میلیون تومان از ارزش واقعی آن کم شده است. عمده سهام به ارزش اسمی یک میلیون تومانی متعلق به افراد مشمول کمیته امداد و بهزیستی است که در یک سال گذشته ارزش سهم آنها از نزدیک 40 میلیون تومان به حدود 20 میلیون تومان سقوط کرد و این افراد هر روز شاهد آب شدن سهام خود هستند، بدون اینکه بتوانند آن را تبدیل به نقد کرده و به زخمی بزنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهام عدالت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان