تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

استفاده از روغن‌های طبیعی یکی از روش‌های موثر در جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت و همچنین بهبود ظاهر چروک‌های ایجاد شده می‌باشد، در این مطلب به بررسی روغن‌های موثر برای کاهش و از بین بردن چین و چروک صورت پرداخته شده است.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ یکی از اتفاقاتی که به مرور زمان برای پوست رخ می‌دهد، پدیدار شدن چین و چروک‌ها است. با افزایش سن رفته‌رفته پوست شروع به تخریب شدن می‌کند و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. این فرآیند موجب به‌وجود آمدن چین و چروک‌ها می‌شود و خطوط ظریفی روی چهره در اطراف پیشانی، دهان و چشم‌ها ظاهر می‌شوند.

چرا از روغن برای چین و چروک صورت استفاده می‌شود؟

قبل از معرفی بهترین روغن برای چین و چروک صورت، بهتر است توضیحاتی در مورد این که چرا باید از روغن‌ها برای جوانی پوست استفاده کرد؟

روغن‌های گیاهی یکی از اصلی‌ترین ترکیبات مورد استفاده در تولید کرم‌ها و محصولات ضد پیری پوست هستند. ممکن است این روغن‌ها به‌طور کامل خطوط و چین و چروک پوست را از بین نبرند، اما تأثیر خیلی زیادی در بهبود ظاهر پوست دارند.

نحوه استفاده روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

هنگامی که روغن گیاهی را برای از بین بردن چین و چروک صورت انتخاب می‌کنید، توصیه می‌شود پیش از استفاده از هر روغن یا محصول مراقبت پوستی یا لوازم آرایش، آن را گوشه‌ای از پوست خود تست کنید تا دچار حساسیت نشوید.

بنابراین در صورتی که دچار حساسیت پوستی نشدید، می‌توانید آن را روی پوست خود ماساژ دهید. توصیه می‌شود از انجام حرکت دورانی یا رفت ‌و برگشت روی پوست خود جلوگیری کنید.

برای این کار، چند قطره روغن روی دو انگشت وسط و اشاره بزنید و آن را از تیغه بینی تا محل رویش موی پیشانی، تنها در یک جهت بکشید، سپس دو انگشت را ازمحل رویش ابرو تا رویش موهای سرتان باز هم تنها در یک جهت بکشید.

در ادامه کار از گوشه چشم تا محل رویش پوست، از کناره بینی تا گوش، از بالای لب تا گوش و از چانه تا غب‌غب، انگشتان خود را در یک جهت بکشید. کارهایی که روغن‌های طبیعی گیاهی برای پوست انجام می‌دهند عبارتند از :

آنتی اکسیدان‌ها به پوست

کار اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها این است که ترکیبات ضروری و لازم آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به پوست را به حداقل می‌رسانند. روغن‌های گیاهی و طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و در کنترل و دفع رادیکال‌های آزاد مؤثر است.

وجود آنتی‌اکسیدان در روغن‌های طبیعی باعث دفع و یا کنترل رادیکال‌های آزاد می‌شوند. این موارد تأثیر خیلی زیادی بر روی حفظ جوانی و طروات پوست خواهد داشت.

مرطوب کردن و جوان‌سازی پوست

اگر پوست رطوبت خود را از دست دهد، خشکی پوست باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. مرطوب بودن پوست یکی از مواردی است که باعث کنترل چین و چروک و خطوط ریز روی پوست می‌شود.

با بالا رفتن سن میزان رطوبت پوست کم می‌شود و کم شدن رطوبت پوست دلیل ایجاد چین و چروک بر روی پوست است. رطوبت مورد نیاز پوست را با استفاده از روغن‌های گیاهی و ماساژ آن بر روی پوست، تأمین می‌شود.


بیشتربخوانید: بهترین دارو برای درمان و تقویت پوست و مو


روغن مریم گلی برای رفع چین و چروک صورت

 مریم گلی گیاهی است با بوی شیرین نوعی ترکیب در این گیاه وجود دارد که  بسیاری از افراد آن را در کمد ادویه‌جات خود نگهداری می‌کنند. این گیاه جزء گیاهان دارویی قدیمی است که در طب سنتی هم از آن استفاده می‌کنند.

روغن مریم گلی برای رفع چین و چروک صورت خواص زیادی به‌همراه دارد. روغن مریم گلی یک ضد افسردگی طبیعی، یک آنتی‌اکسیدان مؤثر است و  آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر را کم می‌کند. ترکیب آنتی‌باکتریال در روغن مریم گلی برای ضد چین و چروک پوست صورت مورد استفاده می‌شود.

روغن رزماری برای از بین بردن چین و چروک صورت

بهترین روغن ضد چین و چروک صورت روغن رزماری است. برای خواص آنتی‌باکتریال یا ضدباکتری روغن رزماری، بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند یا در بهبود این بیماری‌ها مؤثر باشد.

رزماری گیاهی است که به‌خاطر بوی خاصش و همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی خود شناخته شده است، این روغن هم مانند سایر روغن‌های طبیعی، چربی پوست را کنترل و مانع تبخیر رطوبت می‌شود.

برای استفاده، به کمک پنبه روغن را به‌صورت خود بزنید و صورت خود را با آن چرب کنید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه صورت خود را بشویید.

روغن لیمو و درمان چین و چروک صورت

لیمو با دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی، یک ماده بسیار قوی برای پوست بوده و روغن آن پوست را سفت و محکم می‌کند. روغن لیمو برای درمان چین و چروک صورت به کار می‌رود.

روغن لیمو برای استحکام پوست بودن باعث شده از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و یکی از بهترین روغن‌ها برای صورت در شب است.

استفاده از روغن لیمو باعث افزایش حساسیت پوست به نور می‌شود. روغن لیمو برای رفع تیرگی پوست مفید است و از پوست در برابر باکتری و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

روغن بادام برای درمان چین و چروک پوست

یکی از بهترین روغن‌های درمانی پوست روغن بادام است، که معمولاً همه افراد ایرانی در منزل دارند. روغن بادام به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند. همچنین در درمان یک‌سری  زخم‌ها و پوست‌های خشک مفید است.

روغن بادام در کاهش عوارض پیری پوست بسیار مؤثر عمل می‌کند. این روغن در مواردی نظیر کمک به بهبود رنگ چهره، رفع خشکی پوست، التیام زخم‌ها، کمک به یکنواختی رنگ پوست بسیار مؤثر است. روغن بادام پوست را صاف می‌کند و جای زخم هایپرتروفیک را ترمیم می‌کند.

روغن آرگان برای درمان چین و چروک پوست

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای جلوگیری از چروک شدن و پیری پوست است. این روغن از میوه درخت آرگان گرفته می‌شود و خواص زیادی دارد.

این روغن برای مشکلات پوست و مو بسیار مفید است. مصرف خوراکی و موضعی روغن آرگان، کشسانی پوست را تقویت می‌کند. در بسیاری از کرم‌های ضدچروک پوست از روغن آرگان بهره‌مند می‌شوند، زیرا این روغن به جوان سازی پوست کمک می‌کند و باعث کلاژن سازی پوست می‌شود. در مطلبی به طور مفصل به روش‌های استفاده از روغن آرگان برای پوست صورت پرداخته‌ایم.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان