تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
وزیر کشور:

۹۰ درصد بازداشت‌شدگان، اظهار پشیمانی می‌کنند/ اغتشاشات برای ناتوان جلوه دادن دولت است

وزیر کشور گفت: وقتی با بیش از ۹۰ درصد از بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر صحبت می‌شود، اظهار پشیمانی و ندامت می‌کنند و اغلب می‌گویند که این حرف‌ها را قبلا نشنیده‌اند.

۹۰ درصد بازداشت‌شدگان، اظهار پشیمانی می‌کنند/ اغتشاشات برای ناتوان جلوه دادن دولت است
رویداد۲۴ وزیر کشور یکی از کارکرد‌های مهم شورای ائتلاف و جریانات همسو را جهاد تبیین برشمرد و گفت: وقتی با بیش از ۹۰ درصد از بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر صحبت می‌شود، اظهار پشیمانی و ندامت می‌کنند و اغلب می‌گویند که این حرف‌ها را قبلا نشنیده‌اند.

به نقل از ایرنا، احمد وحیدی در نشستی با اعضای شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی، افزود: وجود این شورا برای انسجام بخشی به نیرو‌های طرفدار انقلاب در فقدان احزاب قوی و معتقد، بسیار مغتنم است.

وی با تاکید بر ضرورت هم اندیشی برای دستیابی به الگوی مناسب در طی کردن ادامه مسیر، اضافه کرد: در این دنیای پیچیده نمی‌توانیم بدون تجهیز کافی وارد صحنه شویم؛ اینجا جایی است که جامعه سیاسی ما باید شکل بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حلقه‌های میانی حکمرانی مردمی ادامه داد: از نگاه ایشان این حلقه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در اداره امور دارند.

وحیدی لازمه تحقق برخی مسائل مهم همچون جوانی جمعیت و اصلاحات اقتصادی را حضور بدنه اجتماعی دانست و اضافه کرد: دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند دستیابی به این سیاست‌ها را محقق سازند و اگر بدنه اجتماعی قوی نداشته باشیم، این مسایل بلاتکلیف می‌ماند.

وی، وجود دیوانسالاری پیچیده را مانعی دانست که در طول سالیان گذشته در دستگاه‌های دولتی شکل گرفته است و یادآور شد: اگر جریانات اجتماعی به حرکت در نیایند، حتماً اهداف سیاست‌ها حتی در بخش‌های اقتصادی هم به نتیجه نخواهد رسید.

وزیر کشور با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ انتظار یک جهش اقتصادی می‌رفت، اظهار کرد: مناسب عمل نشدن در بخش دولتی و فقدان بخش خصوصی متعهد فعال، جزو دلایلی بود که این انتظار محقق نشد.

وحیدی با انتقاد از اینکه بخش قوی و توانمند در حوزه اقتصاد واجتماع فعالیت ندارند و انتظار‌ها متوجه دولت شده است، گفت: این اعتقاد که دولت نقطه آغاز و پایان هر کاری است، زنجیر زدن به پایه‌های حرکت انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر وظیفه دولت این باید باشد که موانع را از جلوی پای مردم بردارد تا آن‌ها تحرک بیشتری داشته باشند. ما در جریانات اجتماعی و ساختن یک جامعه قوی و بالنده به چنین حضوری از طرف مردم احتیاج داریم.

مرکز گرایی غلط است؛ باید اصلاح شود

وزیر کشور مسأله دیگر را حکمرانی دانست و توضیح داد: بسیار نیازمند حکمرانی هستیم که بر یک الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منطبق باشد.

وحیدی، تاکید کرد: این میزان از مرکزگرایی که در الگوی دیوانسالاری کشور شکل گرفته، غلط است و باید اصلاح شود. ما اگر این غل و زنجیر‌ها را از تصمیم گیرندگان در همه سطوح برنداریم، کار با مشکلات و انرژی زیادی انجام می‌شود؛ البته این میراث قبل از انقلاب است که متاسفانه پس از انقلاب هم ادامه یافت.

وی تصریح کرد: این‌ها مواردی است که سیستم فکری و تشکیلاتی، چه حزبی و چه جبهه‌ای باید به آن بپردازد. درتعریف ما احزاب به معنای رقابت برای قدرت نیست بلکه حزب جایگاهی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌ها و تقویت بنیه‌های اقتدار و قدرت ایران است.

وزیر کشور افزود: ساختار‌ها باید اصلاح شوند و گرنه انتصاب مدیر خوب و ارزشی اگرچه موثر است، اما به تنهایی کافی نیست و باز هم مشکل برطرف نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: در حوادث اخیر ۸۴ میلیون ایرانی فهمیدند مظلوم واقعی دولت و حاکمیت است


دولت سیزدهم نشان داد بدون آمریکا و برجام تحمیلی می‌توان به پیش رفت

وحیدی با تاکید بر اینکه باید مسایل حکمرانی را اصلاح کنیم، ادامه داد: انبوهی از مسایل همچون حاشیه نشینی از گذشته باقی مانده است و دولت آیت الله رئیسی واقعا درگیر این مسایل است و تلاش زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در همین مدت از کرونا تا مشکلاتی که هم به لحاظ فکری و روحی و هم به لحاظ عملی در حوزه تحریم ایجاد شده بود، وجود داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم نشان داد که بدون آمریکا و بدون برجام تحمیلی می‌توان به پیش رفت، عنوان کرد: اتفاق بزرگ دیگر در اقتصاد، بحث اصلاح نرخ ارز و جراحی بزرگ اقتصاد بود.

وحیدی با بیان اینکه پیش از این در سیاست خارجی به بن بستی رسیده بودیم، خاطرنشان کرد: این دولت، کار‌های بزرگی در این زمینه انجام داد که البته ممکن است در این هیاهو شنیده نشود و برخی هم نمی‌خواهند که شنیده شود.

اغتشاشات اخیر محصول نگرانی دشمنان از افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

وی، اغتشاشات اخیر را محصول نگرانی دشمنان از افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این‌ها وقتی دیدند که ایران فشار حداکثری را به شکست کشانده است، اصلاحات اساسی اقتصادی انجام می‌دهد و مشکلات را یکی پس از دیگری حل می‌کند، بسیار نگران شدند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آن‌ها نگرانند، چون ایران نه فقط در کشور‌های اسلامی تاثیرگذار است که اکنون در معادله شرق و غرب، نقش‌آفرینی موثر و تعیین کننده دارد.

وحیدی تصریح کرد: دولت سیزدهم از اوج ناامیدی که نمی‌شود کاری کرد، به این نقطه رسیده است که نشان دهنده عمق ظرفیت‌های درونی جامعه، کشور و ملت ایران است.

وی مسأله دیگر را انتقال این دستاورد‌ها به مردم و طیف خاکستری جامعه، توصیف کرد و گفت: اینجا وظیفه دیگری برای تشکل‌ها از جمله شورای ائتلاف درست می‌شود که همان فرمایش رهبر معظم انقلاب در باب جهاد تبیین است.

۹۰ درصد از بازداشت شدگان اعتراضات پشیمان هستند

وزیر کشور، عدم تبیین مناسب اقدامات انجام شده را بزرگترین مشکل در این زمینه برشمرد و افزود: وقتی با بیش از ۹۰ درصد از بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر صحبت می‌شود، اظهار پشیمانی و ندامت می‌کنند و اغلب می‌گویند که این حرف‌ها را قبلا نشنیده‌اند.

وحیدی یکی از کارکرد‌های مهم شورای ائتلاف و جریانات همسو را جهاد تبیین برشمرد و با یادآوری شهادت طلبه شهید «آرمان علی‌وردی» ادامه داد: این شهید، طلبه ۲۰ ساله‌ای بود که او را به بدترین وجه به شهادت رساندند؛ اما متاسفانه نتوانستیم چهره زیبای این شهید را به نمایش بگذاریم وگرنه یک شهید حججی دیگری بود.

وی گفت: این شهید یک دهه هشتادی است که حسرت یک توهین را به دل اغتشاشگران و دشمنان گذاشت و جان خویش را فدا کرد.

اغتشاشات اخیر دنبال ناتوان جلوه دادن دولت است

وزیر کشور، یکی از دلایل اغتشاشات اخیر را ناتوان جلوه‌دادن دولتی برشمرد که به منویات رهبر معظم انقلاب، اعتقاد دارد و درصدد جامه عمل پوشاندن به آن‌ها است و گفت: در برخی روزنامه‌ها، مقالاتی منتشر می‌شود که درصدد تئوریزه کردن حوادث اخیر برای پیشبرد اهداف خود هستند.

وحیدی در پایان از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خواست در مشورت و نظارت، به یاری وزارت کشور بیاید.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
13
در مورد قتل های زیر شکنجه در بازداشتگاه های تان هم توضیح دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
11
آقای سردار وحیدی بله کاملا طبیعیست وقتی طرف می شنودبخاطر سطل زباله آتش زدن وشعاردادن بهمحاربه واعدام محکوم می شود نهتنها اظهارپشیمانی بلکه بهشکرخوردن می افتد
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
14
با کارهایی که شما باهاشون تو بازداشتگاه میکنید باید 100 در صدشون اظهار پشیمانی کنند مومن.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
10
کسی که خودش رو به خواب زده رو نمی شود هیچ وقت بیدار کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
12
آقای وزیر تو از کدام دولت حرف میزنی. اگر دولتی وجود داشت سفره مردم جمع نمی شد.مردم حداقل دو وعده غذایی خودشان را به خاطر وعده های دروغ رئیسی از دست داده اند.دلار ۳۶هزار تومانی ، روغن حداقل ۱۳۰هزارتومانی، پنیر ۴۰هزارتومانی تا تخم مرغ ۵هزار تومانی.قهر کردن با دنیا را شما برای خود افتخار می دانید.آقای شما به شعارهای مردم بیشتر دقت کن و بعد نتیجه بگیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
12
تو درخواب خوش بمان وگاهی بولتن های خواب آور را هم بخوان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
11
بر آدم دروغگو لعنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
9
ایت لله رئیسی از کره ماه نیومد ه ۴۰ سال بابالاترین مناصب قضایی ودرجایگاه مدعی العموم میتونسته جلو بسیاری از نابهنجاری ها را بگیره که نگرفته به قول خودش سکوت درمقابل ظلم مشارکت با ظالمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
نه مخالفم رئیسی علم و سواد کافی برای حل مسائل مملکت را به هیچ وجه نداشته و با شش کلاس سمتهای اشتباهی را به او واگذار کردند، البته مثل بقیشون!
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
8
یعنی اوضاع مملکت درست شد که پشیمون شدن؟!!!
گرانی، اختلاس، آشفتگی، بی ارزش شدن پول ملی، تبعیض ، رانت، سواستفاده از بیت المال ، سیاست‌های غلط و احمقانه که تمام دنیا رو با خودمون دشمن کردیم! اینها همش درست شد؟!!!
از اختلاسگران کسی اظهار پشیمانی نکرده؟!
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
11
این اقای وزیر که سابقه اصلی اش نظامی گری و امنیتی است - مثل هم فکران خودش - همیشه آمارشان در درستی کار هایشان - کمتر از 90 درصد نیست. از جمله اینکه مدعی هستند مردم نارضی فقط یک یا دو درصد از جامعه راتشکیل می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
10
مگه ناتوان تر از این دولت در تاریخ داشتیم، نتیجه عملکرد دولت سر سفره مردم معلوم میشه نه با آمار تخیلی شماها
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
8
0
دولت سابق ایران، دولت روحانی، با ناتو همدست است.
ترور سلیمانی هم بعد از توئیت ظریف مشکوک بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
داروهات فراموش شده، سر وقت بخور.
Nima
|
Canada
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
7
جناب احمد وحیدی شما نه علوم اجتماعی خواندی، نه علوم سیاسی، نه مردم شناسی، نه حقوق و نه اقتصاد و ... از پادگان تشریف آوردید شدید وزیر سیاسی ترین وزارتخانه کشور بزرگی به نام ایران.

۹۰٪ اعتراض کنندگان پشیمان نیستند از ترس برخورد سرکوبگرانه شما تظاهر به پشیمانی می کنند بعد از یک مدت این سرکوب ها دامن خود شما را می گیرد و تفسیرش می کنید به نقش دشمن در دخالت در امور کشور.

امثال علی افشاری ها در صدا و سیمای ایران اعتراف به پشیمانی کردند او یک جوان در رشته فنی بود که سرکوبش کردید وقتی از کشور رفت شد یکی از تندترین منتقدین جمهوری اسلامی.

نمونه ها فراوان هستند، مگر بدنه اصلی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی بچه های همین مملکت نیستند؟

چرا بلای جان شما شدند چون با سرکوب آنها را مجبور کردید در داخل کشور بگویند ما غلط کردیم و پشیمان هستیم.

پشیمان از چه چیز هستند؟
حاصل عملکرد نظام شما به مدت ۱۰ سال رشد اقتصادی صفر و تورم دورقمی بسیار بالا است شما و حکمرانان باید ابراز پشیمانی کنید یا افراد باز داشت شده؟

بسیاری از این ها از ترس ابراز پشیمانی می کنند و بعد این خشم فروخفته به مراتب سنگین تر همراه با نفرت بیشتر دامان امثال شما پادگانی ها را خواهد گرفت چون به قواعد علمی اداره کشور و به سخن دانشگاهی ها احترام نمی گذارید می خواهید با سرکوب جامعه را پادگان کنید.
شریکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
2
جناب وحیدی ! از داعش چه خبر؟!!
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
3
میگه دولت سیزدهم نشان داد بدون آمریکا و برجام تحمیلی می‌توان به پیش رفت. عجیبه . کجا شما پیش رفتید ؟؟ یا میگه اغتشاشات برای ناتوان جلوه دادن دولت است. مگر دولت شما علامتی از توانایی دارد اصلا ؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
4
چه اجباریه با این دروغهای نخ نما مایه آبروریزی بیشتر شوید! این آمار و درصدهایی که اعلام می کنید همه دروغ و تراوشات مغزهای آدمهای مسـتآصل شده و به بن بست رسیده را می رساند، ولاغیر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
2
دولت اگر دولت باشد ، باید فقط به رفاه و رضایت مردم اهمیت بدهد.
دولت نوکر یک شخص خاص نباید باشد . اگر اینجوریه که شما میگین . صاف و پوست کنده بگین ، مردم هیچی نیستن .
که در عمل هم ، دارین میگین . اینجا هم گفتین در لفافه .
انتگرال
|
Canada
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
4
همیشه میگفتند معترضین چهل پنجاه نفر بیشتر نیستند . حالا به گفته وزیر محترم کشور معلوم شد معترضین حداقل صد نفر بودند که نوددرصدشون اظهار پشیمونی کردند . این یک قدم رو به جلو محسوب می شود که به جناب وزیر تبریک می گوییم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
1
2
بعد همین پشیمونها ، میان بیرون و از پشیمونیشون ، پشیمون میشن .
توبه کردم که دگر می نخورم بار دگر .
بجز از امشب و فردا شب و شبهای دگر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
3
اتفاقا ۹۰ درصد مردم هم اظهار پشیمانی میکنند اما فعلا نمی دانند با شماها باید چه کرد
نظرات شما
پیشخوان