تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

ورود خریداران جدید به بازار سکه؟

برخی از معامله گران باور دارند رشد قیمت طلا در بازار‌های جهانی احتمالا امروز جسارت سکه بازان را بیشتر کند و اگر نرخ دلار صعودی شود احتمالا این امر زمینه ساز ورود خریداران جدید به بازار شود.

بازار سکه
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، با افزایش قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند و فلز گران بهای داخلی صعودی شد.

قیمت سکه بالا کشید

قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز تقریبا ۵۰ هزار تومان گران شد و به ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

البته در کنار نرخ دلار که به عنوان محرک صعودی قیمت سکه عمل کرد، بورس کالا هم شاهد جهش قیمت سکه رفاه بود. از نگاه معامله گران سیگنال افزایشی سکه بورسی به بازار آزاد هم موجب تقویت هیجانات سکه بازان شد و آن‌ها با احتیاط کمتری روانه بازار شدند.

قیمت طلا قد کشید

روز گذشته بازار جهانی طلا تعطیل رسمی بود، اما در معاملات دیشب قیمت اونس طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار رسید. فلز زرد رنگ جهانی در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۱۸۰۶ دلار قیمت خورده بود که در مقایسه با روز شنبه نزدیک به ۱۰ دلار رشد را نشان می‌دهد.

برخی از فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که بازار ارز تهران امروز شاهد تداوم رشد قیمت دلار باشد ممکن است قیمت سکه هم به سمت بالا حرکت کند.

از سوی دیگر رشد قیمت طلا در بازار‌های جهانی احتمالا جسارت سکه بازان را بیشتر کند و زمینه ساز ورود خریداران جدید به بازار شود.

قیمت سکه اصلاح می‌شود؟

با این حال عده‌ای از معامله گران با اشاره به حباب سکه و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن می‌گفتند سکه در روز‌های اخیر به اندازه کافی قد کشیده و از احتمال اصلاح قیمت سکه سخن گفتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان