تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

خانواده‌های نگران مقابل زندان اوین

خانواده افراد بازداشت شده در روزهای اخیر مقابل زندان اوین پیگیر وضعیت زندانیان هستند.

زندان اوین

رویداد۲۴ میلاد علوی روزنامه‌نگار تصویری از مقابل زندان اوین به اشتراک گذاشته که در روز برفی، وضعیت خانواده‌های بازداشت‌شدگان را نشان می‌دهد که پیگیر زندانیان هستند. علوی نوشته «تعداد بازداشتی‌ها زیاد است و روند رسیدگی کُند. از زمان بازداشت بسیاری از بازداشتی‌ها، چندین روز و هفته گذشته، ولی خبری از رسیدگی به پرونده‌ها نیست. بی خبری و بلاتکلیفی درد مضاعف خانواده‌هاست.»

در روزهای گذشته شمار زیادی از شهروندان و معترضان و همچنین روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی و بازیگران سینما و تلویزیون بازداشت شده‌اند که بخشی از آنها البته به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه چندی پیش گفته بود «در رابطه با اغتشاشات اخیر طبق آمار ارائه شده در تهران تاکنون برای ۱۱۱۸ نفر کیفرخواست صادر شده است. در مورد آمار محکومیت و برائت در سراسر کشور تاکنون ۲۴۳۲ نفر رای بدوی گرفته‌اند.» این آمار البته مربوط به  ۰۱ آذر ۱۴۰۱ است و این رقم افزایش یافته است.

خبرگزاری قوه قضاییه در خبری اعلام کرده ««با تدبیر دادستانی و اداره کل زندان‌های استان تهران و همکاری شهرداری تهران مقرر شد یک سالن ویژه برای حضور خانواده بازداشت‌شدگان زیر پل اوین و نزدیکی دادسرای شهید مقدس، احداث و مجهز شود تا با حفظ کرامت خانواده زندانیان، آن‌ها پیگیر وضعیت بازداشتی‌های خود شوند»

زندان اوین تهران

زندانیان زندان اوین

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
پیشخوان