تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

همان‌ طور که پیر شدن صورت، پیری و بالا رفتن سن ما را نشان می‌دهد، پیر شدن دست‌ها اگرچه ممکن بوده در جوانی اتفاق بیافتد اما پیری را به رخ ما می‌کشد. و رو روحیه افراد تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل باید دلیل پیر شدن دست‌ها و راه‌های  حفاظت و نگهداری از دستان را بدانید. دست‌ها به‌ خاطر عوامل بیرونی مانند در معرض آفتاب قرار گرفتن، استفاده از مواد شیمیایی بدون دستکش، کاهش وزن ناگهانی همه و همه در دلیل پیر شدن دست‌ها تأثیرمی‌گذارند.

رویداد۲۴ نازنین احمدی: همان‌ طور که پیر شدن صورت، پیری و بالا رفتن سن ما را نشان می‌دهد، پیر شدن دست‌ها اگرچه ممکن بوده در جوانی اتفاق بیافتد اما پیری را به رخ ما می‌کشد. و رو روحیه افراد تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل باید دلیل پیر شدن دست‌ها و راه‌های  حفاظت و نگهداری از دستان را بدانید. دست‌ها به‌ خاطر عوامل بیرونی مانند در معرض آفتاب قرار گرفتن، استفاده از مواد شیمیایی بدون دستکش، کاهش وزن ناگهانی همه و همه در دلیل پیر شدن دست‌ها تأثیرمی‌گذارند.

لکه‌ های پیری بر روی دست ‌ها

لکه‌های پوستی که بر روی دست می‌افتد ارتباطی با سن ندارد، این اتفاق بر اساس قرار گرفتن مدت زیادی در معرض آفتاب بوده است. هنگامی که به دلیل کارتان یا علاقه در معرض آفتاب قرار بگیرید این اتفاق زودتر می‌افتد. اما در صورت دیگر که به علت بالا رفتن سن اتفاق افتاده و سن بالای ۵۰ لکه‌های پوستی روی دست‌ها اتفاقی طبیعی بوده است.

شما برای نیافتاده این اتفاق باید قبل از خروج از خانه دست‌هایتان را با کرم ضد‌آفتاب ۳۰ SPF استفاده کنید، همچنین اگر در معرض آفتاب هستید هر دوساعت یک‌بار این کرم را تمدید کنید و هربار بعد از شست‌وشو دست‌هایتان از کرم ضد آفتاب به خوبی دست‌تان را بپوشانید.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

پوست چروک شده دست ‌ها

یکی دیگر از دلایل پیر شدن دست‌ها پوست چروک است. هنگامی که دستان شما شروع به خشک و جمع شدن کرد باید از کرم رتینوئید، که نسخه‌ای برای بهبود سلول‌های مرده و تولید بیشتر کلاژن است، استفاده کنید. البته این نوع کرم‌ها فقط با نسخه پزشک به فروش می‌رسد پس بهتر است قبل از تهیه آن به یک دکتر متخصص پوست مراجعه کنید. در این صورت پزشک کرم مخصوص را تجویز می‌کند و چگونگی استفاده آن را به شما خواهد گفت.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

پوست خشک و فلس‌ دار دست‌ ها

دست‌های پیر و خشک شده هیچ‌گاه دستان عادی یک جوان نبوده، پس حتما برای رفع این خشکی و پیری زودرس دست‌ها هرروز یک لایه بردار و یک نوع کرم که حاوی روغن گیاهی یا گلیسیرین بوده استفاده کنید. در پی استفاده مداوم از لایه بردار و کرم‌های مناسب احتمال پیش آمدن پوست خشک و فلس‌دار به‌شدت کاهش می‌یابد. هنگامی که شما این روتین را انجام می‌دهید بهتر است از یک دست‌کش پلاستیکی استفاده کنید و روی آن یک دست‌کش نخ پنبه بپوشید.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

رگ ‌های برجسته دست‌ ها

به گزارش رویداد24 رگ‌های برجسته یکی از دلیل‌ها پیر شدن دست بوده که به سختی رفع می‌شود. برعکس دلیل‌های دیگر که با کرم‌های مختلف می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت برای رگ‌های برجسته باید هزینه زیادی متحمل شد. در این دلیل فقط رنگ‌های که سطحی بوده که دقیقا در زیر پوست‌تان قرار دارد حذف می‌شود. این رگ‌ها وظیفه انتقال خون به دستان شما را ندارند. بنابراین می‌توانید با استفاده از کانسیلر و کرم‌هایی که قابلیت پوشانندگی قوس‌ دارند استفاده کنید تا رگ‌های زیر دست‌هایتان را پوشش دهد. اما در این موضوع شما باید پس از هر شست‌وشوی دست‌هایتان این کرم یا کانسیلر را تمدید کنید.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

ناخن‌ های نامرتب

یکی از بهترین راه‌ها برای جوان‌تر نشان دادن دست‌هایتان ناخن‌های مرتب است. هنگامی که شما به ناخن‌های دستتان برسید و دائم آن را مرتب نمایید و کوتاهی آن را حدود نیم سانت بالا‌تر از ناخن نگهداری کنید باعث می‌شود تا دست‌هایتان جوان‌تر بماند.


بیشتر بخوانید:  عادت ها و کارهایی که پوست را نابود می‌کند


ناخن‌ های شکننده

علت‌های متفاوتی برای به وجود آمدن ناخن‌های شکننده وجود دارد. مانند آلودگی آب‌ و هوا و یا حساسیت‌های فصلی، شکننده بودن ناخن‌ها ریشه در ژنتیک شخص هم دارد. شما با استفاده از مکمل‌های مناسب این موضوع می‌توانید پیشگیری کنید. همچنین طبق نظرات و تجربیات نشان می‌دهد می‌توانید با استفاده از خوردن مکمل بیوتین دو و نیم به تقویت ناخن‌های خود بپردازید.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

ناخن‌ های لک‌ دار

هنگامی که شما متوجه زردی و قهوه‌ای بودن ناخن‌های خود شده و درد گرفتند، ابتدا باید علت این موضوع را پیدا کنید. زیرا امکان دارد قارچ باشد و براساس نسخه پزشک به درمان آن بپردازید. هنگامی که با مراجعه به دکتر بیماری قارچ را رد کرد، جای نگرانی ندارد ممکن است این تغییر رنگ ناشی ازعوارض داروهایی جهت درمان پسوریازیس، یا استفاده از لاک‌های رنگ تیره به مدت زیاد باشد. برای رفع این موضوع می‌توانید از آب‌لیمو به ناخن‌هایتان بزنید اسید طبیعی این میوه باعث از بین رفتن آن می‌شود. و همچنین می‌توانید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یک تمیز کننده مصنوعی مانند تمیز کننده دندان‌ها بگذارید.

۷ دلیل پیر شدن دست‌ ها

کلام آخر

برای اینکه به پیر شدن زودرس دست‌هایتان دچار نشوید باید یک‌سری اصول را رعایت کنید؛ مانند در مقابل سرما و گرما به خصوص آفتاب به خوبی حفظ کرده، حتما از کرم ضد آفتاب جهت بیرون رفتن استفاده کنید. همچنین برای شست‌وشوی دست‌هایتان از صابون استفاده نکنید یا از صابون با پی اچ کم استفاده نمایید، در هنگام کار با مواد شیمیایی دستکش بپوشید زیرا باعث از بین بردن چربی دست و پیری آن می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان