تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

آب رفتن وعده ساخت مسکن توسط رییسی به یک میلیون رسید! + فیلم

امروز ابراهیم رییسی در جمع مردم رباط کریم وقتی با اعتراض مردی مواجه شد که حین سخنرانی‌اش از گرانی مسکن فریاد زد، گفت: «مسکن از ضرورت‌هایی است که ساخت یک میلیون مسکن را من از ابتدا گفتم، به خاطر اینکه هم نیاز کشور است و هم مصوبه قانونی کشور است. نیاز جدی مناطق هم هست.»

ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ امروز ابراهیم رییسی در جمع مردم رباط کریم وقتی با اعتراض مردی مواجه شد که حین سخنرانی‌اش از گرانی مسکن فریاد زد، گفت: «مسکن از ضرورت‌هایی است که ساخت یک میلیون مسکن را من از ابتدا گفتم، به خاطر اینکه هم نیاز کشور است و هم مصوبه قانونی کشور است. نیاز جدی مناطق هم هست.»

اگرچه پاسخ رییس دولت سیزدهم صریح و مرهم برای آن مرد معترض نبود که افزایش اجاره و خرید خانه دادش را بلند کرده بود، اما یک نکته جدید داشت و آن اینکه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رییسی شد یک میلیون مسکن!

یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی قبل از شروع دولت سیزدهم، ساخت ۴ میلیون خانه در چهار سال دوره ریاست جمهوری اش بود. همان موقع که این وعده داده شد تعجب کارشناسان اقتصادی را در پی داشت و کمتر کسی وقوع آن را باور کرد، زیرا هم بودجه بسیار زیادی را می‌طلبید و هم به لحاظ زمانی همچنین امری را مقدور نمی‌دانستند. اما رییسی و وزیرش آن را قابل تحقق می‌دانستند و همچنان بر آن پافشاری می‌کردند. تا اینکه اولین عقب نشینی از این وعده را رستم قاسمی وزیر قبلی راه دولت سیزدهم انجام داد. رستم قاسمی اواخر خرداد امسال با بیان اینکه «تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد!»، رسما وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در سال سید ابراهیم رئیسی را نصف کرده و به دو سال کاهش داد!

بعد از استعفای پرحاشیه رستم قاسمی که وزیر نفت در دولت احمدی نژاد هم بود، مهرداد بذرپاش نیز که به عنوان جایگزین قاسمی به مجلس یازدهم معرفی شد، وعده ساخت چهارمیلیون مسکن را رد کرد و عملی ندانست.

بذرپاش در روز بررسی صلاحیتش در مجلس، در ارزیابی برای میزان بودجه لازم برای ساخت چهار میلیون مسکن با متراژ ۱۰۰ متر گفت: «نزدیک به دو برابر بودجه عمرانی کشور یعنی ۲۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت چهار میلیون مسکن نیاز داریم، پس فکر نکنید اگر از ساخت مسکن کوتاه آییم مقصر دولت است یا برعکس مقصر مجلس است، ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم.»

اکنون هم چند روز بعد از عقب نشینی رسمی وزیر جدید راه و مسکن دولت سیزدهم، رییسی هم وعده قبلی اش را بدون عذرخواهی از مردم پس گرفت، بدون آنکه به حامیانش که دل به وعده توخالی او بسته بودند، توضیح دهد چطور وعده مسکن‌اش اینطور آب رفت و از ۴ میلیون به یک میلیون رسید؟!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Singapore
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
4
نه به وعده ها عمل کردند، نه اجازه خروج می دهند و نه (وقتی اجازه خروج نمی دهند) حق توحش می دهند!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
5
پررو یی که مالیات نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
4
معنی آزادی مورد ادعاش رو فهمیدیم . اجازه نمیده حرف بزنه .
شورش همه جا در اومده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
می ترسه کسی سوال بالاتر ازششم بپرسه ! شلوغ می کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
5
خودشم همین روزا اب میشه !
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
2
چه سناريوي قشنگي! بذرپاش گفت كه يك ميليون ميسازه، اين اعتراض ساختگي و فيلم بازي كردن معترض و جواب رييسي!! همش ساختگيه
نظرات شما
پیشخوان