تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی فیلم سینمایی من مادر هستم، اثری جنجالی از فریدون جیرانی

فیلم سینمایی من مادر هستم، جنجالی‌ترین فیلم کارنامه فریدون جیرانی است که به تازگی پخش آنلاین آن توسط پلتفرم «فیلمنت» شروع شده است. این فیلم برای نخستین بار است که از طریق یکی از پلتفرم‌ها به شکل قانونی پخش می‌شود.

معرفی فیلم سینمایی من مادر هستم

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: فریدون جیرانی که این فیلم را کارگردانی کرده است، فیلم سینمایی من مادر هستم را در سال ۱۳۹۱ براساس فیلمنامه‌ای از لیلا لاریجانی و رحمان سیفی آزاد جلوی دوربین برد. در همان سال فیلم متقاضی شرکت در سی ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر بودکه به دلیل مشکلات محتوایی توسط هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد و به محاق رفت.

داستان فیلم سینمایی من مادر هستم

به گزارش رویداد ۲۴ ؛ شخصیت آوا با بازی (باران کوثری) دختر جوانی است، که در حوزه هنر و موسیقی فعالیت دارد و به یکی از همکارانش به نام پدرام با بازی (امیر حسین آرمان) نیز علاقه‌مند است و این دو قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند. البته خانواده آوا به شدت با این ازدواج مخالف هستند، اما آوا همچنان اصرار دارد که با پدرام ازدواج کند.

پدر آوا یعنی نادر با بازی (فرهاد اصلانی) وکیل دادگستری است و مدت زمانی است که به مصرف مشروبات الکی اعتیاد پیدا کرده و به همین جهت کل زندگی اش را از دست داده و همسرش ناهید با بازی (هنگامه قاضیانی) که او هم وکیل پایه یک دادگستری است نیز او را ترک کرده است و قصد گرفتن طلاق از وی را دارد. سعید با بازی (حبیب رضایی) دوست صمیمی نادر است که مدتهاست در خانه او زندگی می‌کند و حکم یکی از اعضای خانواده نادر را دارد و محرم راز‌های آواست. سیمین با بازی (پانته آ بهرام) که همسر سعید است، مدتی است در فرانسه زندگی می‌کند، اما او هم در این شرایط به ایران برگشته تا بالاخره تکلیف زندگی اش را با سعید مشخص کند.


بیشتربخوانید: معرفی فیلم سینمایی ملاقات خصوصی با بازی هوتن شکیبا


آوا و پدرام در هنگام تمرین موسیقی توسط نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند و پس از آزادی از زندان، ناهید برخورد شدید و خشنی با پدرام که اصلا میانه خوبی با او ندارد انجام می‌دهد. متعاقباً پدرام به آوا اعلام می‌کند که دیگر نمی‌خواهد با او زندگی کند و آوا نیز برای مدتی افسرده شده و به مصرف مشروب روی می‌آورد. سعید که همیشه محرم اصرار او بوده اینبار با مشاهده حالت مستی آوا، او را مورد هتک حرمت قرار داده و روز بعد آوا متوجه می‌شد که باردار است به همین جهت رگ دستش را می‌زند. اما این خودکشی ناموفق هست و آوا نیز به بیمارستان منتقل می‌شود. سعید سپس نزد ناهید می‌رود و می‌گوید که به دخترش علاقه‌مند شده، اما ناهید با عصبانیت وی را طرد می‌کند و سعید هم برای ابراز عشق، نزد آوا باز می‌گردد، اما آوا وی را به قتل می‌رساند و...

معرفی فیلم سینمایی من مادر هستم، اثری جنجالی از فریدون جیرانی

معرفی بازیگران فیلم سینمایی من مادر هستم

به گزارش رویداد ۲۴ ؛ در فیلم سینمایی من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی که در سال ۱۳۹۱ تهیه شده است، بازیگران مطرح سینما ایران نظیر باران کوثری (آوا)، فرهاد اصلانی (نادر)، هنگامه قاضیانی (ناهید)، حبیب رضایی (سعید)، امیرحسین آرمان (پدرام)، پانته‌آ بهرام (سیمین) و ناصر طهماسب
ایفای نقش کرده اند.

بیوگرافی هنگامه قاضیانی 

معرفی فیلم سینمایی من مادر هستم، اثری جنجالی از فریدون جیرانی

هنگامه قاضیانی متولد ۳۰ مرداد ۱۳۴۹ در مشهد، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو آمریکا می‌باشد. هنگامه قاضیانی علاوه بر هنرپیشگی، ترجمه کتاب و خوانندگی نیز می‌کند.

هنگامه قاضیانی اولین بار سال ۱۳۷۹ وقتی ۳۰ ساله بود با فیلم سایه روشن حسن هدایت جلوی دوربین رفت، سپس با گروت تدلتر لیو روی صحنه تئاتر توانایی اش را به اثبات رساند.

بیوگرافی فرهاد اصلانی 

معرفی فیلم سینمایی من مادر هستم، اثری جنجالی از فریدون جیرانی

فرهاد اصلانی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۴۵ در بیجار کردستان، بازیگر است، او تا دیپلم درس خواند سپس دوره دوساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران در سال ۱۳۷۰ گذراند و حالا از نظر افتخارات و جوایز رکورددار سینمای ایران است.

سال ۱۳۷۰ وقتی ۲۵ ساله و دانشجوی فرهنگسرای نیاوران بود اولین بار با نمایش «هملت» به کارگردانی قطب الدین صادقی در تالار اصلی تئاتر بروی صحنه رفت. فرهاد اصلانی سپس کنار بازیگری بعنوان کارگردان، نمایش «سلندر» را اجرا کرد و با علی رفیقی و جمشید جهانزاده هم همکاری خود را ادامه داد.

فرهاد اصلانی سال ۱۳۷۱ تجربه کوتاهی در نمایش‌های رادیویی بدست آورد تا اینکه از طریق محمدرضا شریفی نیا (دستیار داوود میرباقری) در نقش یزید وارد سریال امام علی شد، با این حال به دلیل تاخیر در پخش سریال امام علی، اولین حضور اصلانی در قاب تلویزیون با سریال «همسایه ها» به کارگردان حسن فتحی در سال ۱۳۷۲ بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
0
فیلم جنجالی و جذابی بود تو سینما دیدم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان