تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

ما در این محتوا سعی کرده ایم به طور خلاصه نگاهی به معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند داشته باشیم.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

رویداد۲۴ مژگان صابری: رمان نویسی به نام ایان فلمینگ در سال 1953 اقدام به ایجاد یک شخصیت داستانی تخیلی به نام جیمز باند کرد. این شخصیت تخیلی مامور مخفی بریتانیای بوده که توسط بازیگران مختلفی مانند دنیل کریگ، پیرس برازنان، تیموتی دالتون، راجر مور، جورج لازنبی و شان کانری در فیلم ها ایفای نقش آن انجام می شود.

سری فیلم های جیمز باند را قصد داریم در ادامه این محتوا برای شما عزیزان شرح دهیم این شخصیت تخیلی و مامور مخفی برای Ml16 کار می کند در جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که فیلم های جیمز باند با نشان رسمی 007 یا ای او ان شناخته می شوند.

 معروف ترین فیلم های جیمز باند

ما در این قسمت از محتوا سعی کرده ایم به طور خلاصه نگاهی به معروف ترین فیلم های جیمز باند داشته باشیم:

دکتر نو: در این فیلم شان کانری نقش این شخصیت تخیلی یعنی جیمز باند را بازی می کند این فیلم محصول ساخت 1962 می باشد.

ترانس یانگ کارگردان آن بوده است داستان این سری فیلم از این قرار است که باند به جامائیکا سفر می کند تا در مورد یکی از ماموران سازمان جاسوسی که به قتل رسیده، تحقیق کند.

 که با مامور این منطقه به نام دکتر نو مواجه می شود که در چندین مرحله توانست او را منهدم کند.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

از روسیه با عشق:  در سال 1963 با کارگردانی ترنس یانگ ساخته شد شان کانری نقش این شخصیت تخیلی ( مامور مخفی بریتانیایی ) را بر عهده دارد.

داستان این فیلم از این قرار است که برای قتل باند، یک جاسوس زن سازمان اسپکتر استخدام می کند ولی در این میان باند با کمک او تلاش می کند تا ماشین رمز گشایی شوروی را به دست آورد.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

پنجه طلایی: محصول ساخت 1964 می باشد در این فیلم باند تلاش می کند که قاچاقچیان نتوانند فورت ناکس را سرقت کنند. 

گلوله آتشین:  در سال 1965 ساخته شده که در این فیلم جیمز با سازمان اسپکتر جنایتکاری که قصد دارد، تسلیحات هسته ای را بدوزد، مبارزه می کند.

شما فقط دو بار زندگی می کنید: در سال 1967 با کارگردانی لوئیس گیلبرت ساخته شد نقش جیمز را شان کانری بازی می کند.

در این فیلم باند موفق می شود نقشه سازمان اسپکتر که به دنبال جنگ است را از بین ببرد و توانست مرکز فرماندهی آن را شناسایی کند.

در خدمت سرویس مخفی ملکه: کارگردان این فیلم پیتر آرهانت بوده که در سال 1969ساخته شد نقش مامور مخفی یا همان شخصیت تخیلی ( جیمز ) جرج لازنبی بازی می کند.

در این فیلم دختری به نام تریسی قصد خودکشی در دریا را دارد که باند مامور است جلوی آن را بگیرد که در این میان پدر تریسی به جیمز پیشنهاد می کند که اگر با دخترش که بیماری افسردگی دارد، ازدواج کند یک سری اطلاعاتی در مورد بلوفلد به ما بدهد ولی او این پیشنهاد را قبول نمی کند.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

الماس ها همیشگی اند: در سال 1971 به کارگردانی گای همیلتون ساخته شد شان کانری نقش جیمز را بازی می کند در این فیلم باند به دنبال دستگیری دزدان الماس های هستند که از معادن آفریقای جنوبی ربوده شده اند.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

زندگی کن بگذار بمیرد: به کارگردانی گای همیلتون در سال ۱۹۷۳ ساخته شد نقش جیمز را راجر مور بازی کرده است.

داستان این فیلم از این قرار است که مامور مخفی بریتانیایی ماموریت پیدا می کند با مستربیگ که قصد دارد ماده ای مخدر هرویین را رواج دهد، مبارزه نماید.

مردی با طبانچه طلایی: این محصول سینمایی به کارگردانی گای همیلتون در سال 1974ساخته شد جیمز باند در این فیلم ماموریت دارد پرونده اسکار امانگا که متخصص هوافضا را به قتل رسیده بررسی کند.

جاسوسی که دوستم داشت: به  کارگردانی لولیس گیلبرت در سال ۱۹۷۷ ساخته شد که راجر هور نقش جیمز باند را بازی می کند در این فیلم باند با جاسوسه روسی مبارزه می نماید.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

مونریکر:  در سال 1979 به کارگردانی لوئیس گیلبرت ساخته شد راجر مور نقش باند را دارد در این فیلم باند ماموریت دارد ردی از سفینه فضای که هنگام پرواز دزدیده شده را پیدا کند.

جواز قتل:  کارگردان آن جان گلن است که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد تیموتی دالتون نقش باند را بازی کرده است در این فیلم یکی از سلاطین قاچاق مواد مخدر که یکی از دوستان باند است توسط ماموران دستگیر می شود ولی پس از به دام افتادن طی حمله ای طراحی شده فرار می کند و باند ماموریت دستگیری آن را دارد.

گولدن آی: به کارگردانی مارتین کمبل در سال 1995 ساخته شد نقش جیمز را در این فیلم پیرس برازنان به عهده دارد.

در این فیلم یک هیکوپتر فوق سری ربوده می شود که تمام افراد داخل آن به جز دختری به نام ناتالیا سیمونوا طی عملیاتی خونینی کشته می شوند و باند ماموریت دارد این دختر را پیدا کند.

زمانی برای مردن نیست: با کارگردانی کری فوکوناگا در سال 2021 ساخته شده و دنیل کریگ بازیگر نقش باند را بر عهده دارد در این فیلم جیمز که بعد از پرونده اسپکتر در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است یکی از دوستان قدیمی او به سراغش می آید و از وی درخواست کمک می کند و همین باعث می شود ماموریت پرونده ربوده شدن یک دانشمند را بررسی کند.

کازینو رویال: محصول سال 2006 است کارگردان و بازیگردان نقش جیمز به ترتیب مارتین کمبل و دنیل کریگ است در این فیلم باند به دنبال سرنگونی گروهی است که سرمایه گذاری پول های سازمان تروریستی در جهان را انجام می دهند.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

اسکای فال: در سال 2012 ساخته شده است کارگردان و نقش باند به ترتیب بر عهده سم مندس و دنیل کریگ می باشد.

ذره ای آرامش:  به کارگردانی مارک فورستر در سال 2008 ساخته شد و نقش باند در این فیلم را دنیل کریگ بازی کرده است.

دنیا کافی نیست: در سال ۱۹۹۹به کارگردانی مایکل اپتد ساخته شد که پیرس برازنان نقش جیمز را بر عهده داشته است.

معرفی معروف‌ترین فیلم‌های جیمز باند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان