تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

میوه خوردن در شب ممنوع

شاید باید به خیلی چیزهای بیشتری دقت کرد، نه فقط رنگ و عطر میوه. زمان خوردن آن نیز بسیار مهم است.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ میوه خوردن در شب ممنوع. لذت میوه خوردن حتی از غذا خوردن هم بیشتر است. چرا که خیلی نگران کالری زیاد آن هم نیستیم. در این مطلب به شما می گوییم که زمان مناسب برای خوردن میوه چه زمانی است و شما بر اساس آن از میوه خوردن لذت بیشتری ببرید.

معمولا فکر می‌کنیم میوه خوردن یعنی خرید میوه و پوست کندن و خوردن آن! در صورتی که میوه‌ها نباید در هر زمانی مصرف شوند و زمانی خاص و مناسب برای مصرف میوه‌ها وجود دارد. مصرف میوه‌ها در زمان درست باعث سم زدایی بدن، افزایش انرژی، کاهش وزن و فواید بسیار دیگری خواهد شد. میوه‌ها دارای مواد مغذی بسیار زیادی هستند که از بدن در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کنند و اگر شما آنها را در زمان نامناسب مصرف کنید، ضرر آنها بیش از فواید مصرف آنها خواهد بود. این در حالی است که مصرف درست میوه‌ها به زیبایی و سلامت شما منجر خواهد شد. در ادامه ما به نقل از فودفا به بهترین زمان‌ها برای مصرف میوه‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهنگام صبح و یا با معده خالی

شاید تعجب کنید که خوردن میوه‌ها با معده خالی توصیه شده است! در این زمان هضم به صورت سریع توسط آنزیم‌های خاص هضم میوه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

خوب است بدانید که میوه‌ها دارای قندهای ساده‌ای هستند که بدن نیاز دارد آنها را به طور کامل جذب کند؛ وقتی شما میوه را بصورت میان وعده یا با معده خالی مصرف می‌کنید، بدن شما به میزان کافی برای جذب کامل این مواد فرصت خواهد داشت.

قابل ذکر است که مصرف میوه بعد از غذا بدترین زمان استفاده آن است و بهتر است میوه‌ها حداقل نیم ساعت بعد از وعده غذای اصلی استفاده شوند.

در صورتی که فردی از بیماری دیابت و یا اسیدیته زیاد معده رنج می‌برد بهتر است حداقل یک ساعت قبل و یا دو ساعت بعد از غذا میوه را مصرف نماید.

قبل و یا بعد از تمرین ورزشی

زمان مناسب دیگری که برای مصرف میوه توصیه می‌شود قبل و یا بعد از انجام حرکات ورزشی است. شما می‌توانید میوه را بلافاصله قبل و یا بعد از ورزش مصرف کنید. قند موجود در میوه بلافاصله جایگزین قند مصرفی خواهد شد.

بدترین زمان مصرف میوه چه زمانی است؟

قبل از خواب:

ما مصرف میوه قبل از خواب را توصیه نمی‌کنیم! زیرا باعث بالا رفتن سطح قند خون و همچنین انسولین بدن شده که این شرایط به خواب رفتن را برای بدن مشکل خواهد کرد. در نتیجه از خوردن میوه بهنگام شب خودداری کنید و همچنین تا ٣ ساعت قبل از خواب از خوردن هرگونه وعده غذایی نیز خودداری کنید.

در طول رژیم کاهش وزن

ما به افرادی که به سختی می‌توانند با رژیم‌های لاغری از وزن خود بکاهند مصرف میوه را بعد وعده غذایی ناهار توصیه نمی‌کنیم! این کار باعث می‌شود که بدن با کمبود کالری مواجه شود و در نتیجه از ذخایر چربی استفاده کند که منجر به کاهش وزن می‌شود. اگرچه در رژیم‌های سخت حذف میوه توصیه نمی‌شود و می‌توان از روش‌های دیگر استفاده نمود.

در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای مصرف میوه با مواد غذایی دیگر مانند انواع کیک و دسر، از تعداد و انواع بیشتری میوه به صورت همزمان استفاده کنید. شما در طول روز به ٢ تا ٢.۵ فنجان میوه نیاز دارید که می‌توانید از سالاد میوه و یا دو عدد سیب بصورت جایگزین استفاده کنید. همچنین در صورتی که اسیدیته میوه‌ها برای شما آزار دهنده است، می‌توانید میوه‌ها را با مقداری ماست و نمک ترکیب کنید تا کمتر از اسیدی بودن میوه‌ها اذیت شوید. بهتر است یک تا دو ساعت بعد از خوردن میوه نیز از خوردن وعده‌های غذایی پرهیز کنید تا فرایند هضم آن کامل شود.

جالب است بدانید می‌توانید با ترکیب میوه‌ها و مغز انواع آجیل ترکیبی بسیار مغذی و خوشمزه بسازید و همچنین از میوه‌های خشک در ترکیب انواع آجیل به سلیقه خود استفاده نمایید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
1
ما رو باش یه عمر اشتباه میزدیم!!!!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
0
1
خدا خیرش بده آیت الله دکتر رئیسی رو.
اینقدر به فکر ما بوده برای اینکه که شب یلدا میوه زیاد نخوریم اذیت بشیم، قیمت ها رو خوب گرون کرده تا دیگه هیچکی نتونه زیاده روی کنه.
نظرات شما
پیشخوان