تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

طرز تهیه دمنوش انار برای شب یلدا

این روز‌ها د د دمنو‌ش‌ها بین مردم محبوبیت زیادی دارد، با مصرف دمنوش مصرف چای را به حداقل رسانده اند. انواع دمنوش‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها شکل می‌گیرد. یکی از دمنوش‌ها دمنوش انار است که واقعا طعم و خواص آن نیاز به تعریف ندارد.

طرز تهیه دمنوش انار

رویداد۲۴ نازنین احمدی: دمنوش انار چیست؟ دمنوش انار در فصل پاییز یکی از دمنوش‌های بسیار خوشمزه و پر خاصیت است. درفصل پاییز یکی از دمنوش‌هایی که می‌توانید درست کنید و میل نمایید. دمنوش انار از آب بوجود آمده از دانه‌های انار بوجود می‌آید. این دومنوش از نوشیدنی‌های پرطرفدار مفید است و سرشار از اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است. در دسته‌ی نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها، نوشیدنی‌های گرم جای میگیرند. این روز‌ها د د دمنو‌ش ها بین مردم محبوبیت زیادی دارد، با مصرف دمنوش مصرف چای را به حداقل رسانده اند. انواع دمنوش‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها شکل می‌گیرد. یکی از دمنوش‌ها دمنوش انار است که واقعا طعم و خواص آن نیاز به تعریف ندارد.

مواد لازم برای دمنوش انار

۱۰۰ گرم دانه انار

۶ لیوان آب

یک قاشق چایخوری عسل یا شکر

برای درست کردن دمنوش انار، زمانی که آب بجوش آمد دانه‌های انار را به آن اضافه کنید و حرارت را کم کنید. بگذارید تا ۳ دقیقه دم بکشد. دمنوش را از روی حرارت بردارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس چای را صاف ونوش جان کنید.

دمنوش انار برای شب یلدا

یکی از میوه‌هایی که در فرهنگ ایرانی محبوبیت دارد میوه انار است. به همین خاطر هر ساله در جشن شب یلدا حضور میوه انار هر چه با شکوه‌تر به تصویر کشیده می‌شودو علاوه بر استفاده از میوه‌ی انار، از دمنوش و شربت آن نیز برای جشن شب یلدا بهره می‌برند. در دمنوش شب یلدا میتوان بجای چای سیاه از چای سبز و یا هر نوع دمنوش دیگری بهره ببرید. در صورت چای سبز زمان دم کشیدن آن کاهش می‌یابد.

مواد لازم برای دمنوش شب یلدا

انار دانه شده ۱ پیمانه

گلبرگ گلپر تعدادی

چای خشک ۱ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۲ تکه

نبات کمی

طرز تهیه دمنوش انار

طرز تهیه دمنوش انار خوش طعم شب یلدا

یک پیمانه انار را با چای خشک سیاه، گلپر و دارچین درون قوری ریخته و روی آن آبجوش بریزید تا پر گردد. سپس قوری را بر روی کتری قرار دهید تا با حرارت بخار کتری برای زمانی حدودا ۴۰ دقیقه دم بکشد.

نکات طلایی در مورد تهیه دمنوش انار

این دمنوش یکی از انواع نوشیدنی وهمچنین از نوشیدنی‌ها گرم است. دمنوش و یا چای انار را به عنوان دسر و یا میان وعده در مهمانی می‌توان مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم برای دمنوش آب انار

آب انار ۱ پیمانه

گلبرگ گلپر تعدادی

چای خشک ۱ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۲ تکه

طرز تهیه دمنوش با آب انار

آب انار طبیعی را گرم کنید و اگر خواستید آن را شیرین کنید. می‌توانید آب انار را به چای سبز، چای سیاه یا هر دمنوش گیاهی دیگری اضافه کنید.

طرز تهیه دمنوش انار

فواید دمنوش انار

به گزارش رویداد24 از دوران قدیم، از انار به عنوان نمادی از ازدواج، باروری، فراوانی و عدالت استفاده می‌شد. دانه‌های انار، آب انار و سس‌های درست شده از دانه‌های آن به عنوان یک تقویت کننده‌ی قلب استفاده می‌شد.
امروزه، از دمنوش انار برای بهبود سلامت قلب، درمان افسردگی و حفظ تعادل و سلامت ذهنی، و ارتقای عملکرد دستگاه ایمنی استفاده می‌شود. ویتامین و آنتی اکسیدان‌های موجود در انار دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند.

عوارض جانبی دمنوش انار

تا حالا عوارض جانبی برای مصرف روزانه‌ی دومنوش انار گزارش نشده است.

دلیل قند موجود در انار، بیماران دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.

در مورد کسانی که از دارو‌های ضدچربی (دارو‌های خانواده‌ی استاتین) استفاده می‌کنند، باید از مصرف دمنوش انار خودداری کنند.

انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد: مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می‌شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

طرز تهیه دمنوش انار

خواص دمنوش انار با چوب دارچین

کاهنده قوی چربی کلسترول خون

درمان کننده کبد چرب

درمان جوش صورت و آکنه‌ها

لاغر کننده و چربی سوز

مفتح و باز کننده عروق کرونر قلبی

درمان بواسیر یا همورویید

پاکسازی کننده و مصفای خون

رمان کننده آفت دهان

شست شو دهنده رسوبات کیسه صفرا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان