تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

در این مقاله در قالب پنج بخش به چندین فیلم از سلمان خان اشاره می‌کنیم و در هر قسمت به توضیح مختصر یکی از مشهورترینِ این فیلم‌ها می‌پردازیم....

 معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

رویداد۲۴ سلمان خان با نام کامل عبدالرشید سلیم سلمان خان بازیگر، تهیه‌کنندۀ فیلم و شخصیت تلویزیونی هندیِ متولد 27 دسامبر سال 1965 میلادی است. سلمان خان در فعالیت سینماییِ بیشتر از سی سالۀ خود، جوایز متعددی از جمله دو جایزه ملی فیلم به‌عنوان تهیه‌کنندۀ فیلم و دو جایزۀ فیلم‌فِیر به‌عنوان بازیگر دریافت کرده است.

در این مقاله در قالب پنج بخش به چندین فیلم از سلمان خان اشاره می‌کنیم و در هر قسمت به توضیح مختصر یکی از مشهورترینِ این فیلم‌ها می‌پردازیم.

دستۀ شماره یک فیلم سلمان خان

  • به نام تو(2003)
  • من برای تو چه کسی هستم؟(1994)
  • سلطان(2016)
  • من قلبم را برای محبوبم میفرستم(1999)

فیلم «سلطان» 2016

در اولین دسته از فیلم‌ سلمان خان، به فیلم مشهوری به نام «سلطان» می‌پردازیم. «سلطان» فیلمی در ژانر درام ورزشیِ هندی و به زبان هندی و با کارگردانی علی عباس ظفر است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

 در این فیلم سلمان خان در نقش شخصیت اصلی در مقابل آنوشکا شارما بازی می‌کند. تمرکز داستان این فیلم بر سلطانعلی خان، یک کشتی‌گیر خیالی پهلوانی و قهرمان سابق کشتی جهان از هاریانا است که حرفۀ موفقیت‌آمیزش شکافی را در زندگی شخصی او ایجاد کرده است.

سلطانعلی خان(با بازی سلمان خان) یک کشتی‌گیر محلیِ میانسال و قهرمان سابق کشتی است که در یک شهر کوچک از ریواری در هاریانا زندگی می‌کند. سلطانعلی با دیدن عارفه حسین(با بازی آنوشکا شارما) که خودش هم یک کشتی‌گیر در سطح ایالتی بود و پدرش نیز مربی کشتی محلی بود، عاشق و دلباختۀ او می‌شود. اما عارفه برای سلطانعلی شرطی می‌گذارد و در ادامه اتفاقاتی برای این دو می‌افتد...

«سلطان» در ژوئیه 2016 در سرتاسر جهان به اکران در آمد. این فیلم رقمی برابر با 623.33 کرور(معادل 93 میلیون دلار) در سراسر جهان فروخته شده است، و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی تاریخ تبدیل شده است.

دستۀ شماره دو فیلم سلمان خان

  • شریک(2007)
  • من عاشق شده‌ام(1989)
  • ویر/دلیر(2010)
  • بهارات(2019)

فیلم «بهارات» 2019

در دومین دستۀ فیلم سلمان خان به فیلم «بهارات» یا در اصل «هند» می‌پردازیم. اما در اینجا تا حد امکان آن را «بهارات» خواهیم گفت. «بهارات» یک فیلم درام هندی به زبان هندی است که به نویسندگی و کارگردانی علی عباس ظفر ساخته و در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

در این فیلم سلمان خان، کاترینا کایف، سونیل گروور و جکی شروف بازی می‌کنند. این فیلم تاریخ هند پس از استقلال را از منظر یک انسان عادی دنبال می‌کند و زندگی او را از 8 تا 70 سالگی به تصویر می‌کشد.

«بهارات» در ژوئن 2019 به مناسبت عید سعید فطر در هند به اکران در آمد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. منتقدان از بازی بازیگران، داستان و فیلمنامه قدردانیِ زیادی کردند. این فیلم در روز اول اکران 42.30 کرور به دست آورد که باعث شد «بهارات» به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 تبدیل شود.

معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

دستۀ شماره سه فیلم سلمان خان

  • پایان: حقیقت نهایی(2021)
  • آماده(2011)
  • ما با هم هستیم(1999)
  • داره یه اتفاقایی میفته(1998)

فیلم «پایان: حقیقت نهایی» 2021

سومین فیلم از فیلم‌های این دسته از آثار سلمان خان که دربارۀ آن خواهیم گفت، فیلم «پایان: حقیقت نهایی» است. این فیلم یک اثر اکشن به زبان هندی است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. کارگردان این فیلم ماهش مانجرکار و تهیه‌کنندۀ آن شرکت سلمان خان فیلمز است.

سلمان خان فیلمز(به اختصار انگلیسی: SKF) یک شرکت تولید و پخش فیلم هندی است که توسط سلمان خان بازیگر بالیوودی در سال 2011 تأسیس شد. این شرکت در بمبئی قرار دارد و عمدتاً فیلم‌های هندی را تولید و توزیع می‌کند.

در این فیلم سلمان خان، آیوشان شارما، ماهیما ماکوانا و جیشو سنگوپتا بازی می‌کنند. داستان این فیلم حول محور رویارویی یک افسر پلیس با آیینِ سیک( با بازی سلمان خان) و یک گانگستر(آیوشان شارما) می‌چرخد و همانند واقعیتِ دردناک زندگی، شرایط سختی را که کشاورزان با آن روبرو هستند را به نمایش می‌گذارد که برخی از آن‌ها را به سمت جرم و جنایت سوق می‌دهد.

این فیلم در 26 نوامبر 2021 در سراسر دنیا اکران جهانی شد.

بازی سلمان خان و شارما در این فیلم با تمجید و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد. همچنین این فیلم نقدهای مثبتی را در زمینه‌های خط داستانی، پس‌زمینه، سکانس‌های اکشن و کارگردانی مانجرکار دریافت کرد.

معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

دستۀ شماره چهار فیلم سلمان خان

  • بی‌باک 3(2019)
  • تایگر زنده است(2017)
  • رادهه(2021)
  • مسابقه 3(2018)

فیلم «تایگر زنده است(ببر زنده است)» 2017

در دستۀ چهارم از فیلم‌های سلمان خان به فیلم هیجان‌انگیز «تایگر زنده است»  نگاهی می‌کنیم. این فیلم هندی در ژانر اکشن و مهیج است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

کارگردانی و نویسندگیِ این فیلم توسط علی عباس ظفر انجام شد و گفته می‌شود که داستان آن، بر اساس روایتی از ظفر و نیلش میسرا است. نیلش میسرا روزنامه‌نگار، نویسنده، داستان‌سرای رادیویی، فیلمنامه‌نویس و ترانه‌سرای هندی متولد سال 1973 میلادی است.

این فیلم دنبالۀ فیلم «زمانی تایگر وجود داشت»(2012) و دومین قسمت در فرانچایز «ببر» و دومین قسمت از دنیای جاسوسی YRF است.

در این فیلم سلمان خان، کاترینا کایف، اَنگاد بدی، سجاد دل‌افروز، کومود میشرا، نواب شاه، ایوان رودریگز، گیریش کارناد و پرش راوال به ایفای نقش پرداخته‌اند. در «تایگر زنده است»، آویناش "تایگر" سینگ راتور(با بازی سلمان خان) و زویا هومینی-راثور(با بازی کاترینا کایف) باید از مخفیگاه خود بیرون بیایند تا گروگان‌هایی را که توسط یک سازمان تروریستیِ شبه‌نظامی در عراق نگهداری می‌شوند نجات دهند.

معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

دستۀ شماره پنج فیلم سلمان خان

  • به نیویورک خوش آمدی(2018)
  • لامپ مهتابی(2017)
  • بادیگارد(2011)
  • جِی هو(2014)

فیلم «بادیگارد» 2011

در دستۀ پنجم از فیلم سلمان خان به آخرین اثر این هنرمند در این مقاله می‌پردازیم. فیلم «بادیگارد» یک فیلم اکشنِ عاشقانۀ هندی است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

این فیلم به کارگردانی صدیق و براساس فیلمنامه‌ای از سیدیک، جی پی چوکسی، کوتریال و آلوکه آپادیایا تولید و ساخته شد. «بادیگارد»، بازسازیِ یک فیلم مالایایی در سال 2010 به همین نام و با کارگردانی صدیق است که سلمان خان و کارینا کاپور در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم داستان دختری به نام دیویا رانا(با بازی کارینا کاپور) را نقل می‌کند که فرزند فردِ بانفوذی به نام سرتاج رانا است. سرتاج تصمیم می‌گیرد تا برای محافظت از دخترش، بادیگاردی به نام لاوی سینگ(سلمان خان) را استخدام کند. لاوی همه‌جا به دنبال دیویا است تا از او مراقبت کند و همین باعث می‌شود تا دیویا از این کار خسته شده و کاری می‌کند تا او را اذیت کند.

این فیلم پس از اکران رکوردهای بسیاری را شکست. در اولین روز اکرانش، این فیلم به پرفروش‌ترین روز افتتاحیه برای یک فیلم هندی تبدیل شد. این فیلم با فروش جهانی 234 میلیون روپیه(معادل 2.9 میلیون دلار آمریکا) به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد.

معرفی بهترین فیلم‌های سلمان خان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان