تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20

در این مطلب گوشی گلکسی S20 را مورد بررسی قرار داده و به ویژگی‌ها، مشخصات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی گلکسی S20

رویداد۲۴ حسین فلاحی: شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی S20 را در تاریخ 6 مارس سال 2020 به بازارعرضه کرد. قیمت گلکسی S20 ارزان‌تر از دیگر گوشی‌های سری S20 سامسونگ یعنی گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 اولترا است، اما این بدان معنا نیست که این دستگاه ارزان‌قیمت از ویژگی‌های قابل قبول برخوردار نیست. برعکس، گلکسی S20 اکثر قابلیت های  برادران پرچمدار رده بالای گران‌تر و بزرگ‌تر خود را با کمترین قیمت در اختیار دارد.

گلکسی S20 پیشرفته‌ترین گوشی سری S20 سامسونگ به شمار نمی رود. این افتخاری است که مطمئنا نصیب گلکسی اولترا می‌شود، اما گلکسی S20 همچنان یک گوشی قدرتمند با طراحی فوق العاده و جذاب با معرفی ویژگی‌های جدید مانند نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و اینترنت  5G است. نمایشگر و دوربین‌های عقب ارتقا یافته این گوشی، آن را به یک گوشی برجسته در بازار تلفن همراه تبدیل کرده است. در این مطلب قصد داریم این گوشی را زیر ذربین قرار دهیم و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

طراحی گوشی گلکسی S20 

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ تفاوتی اساسی با گلکسی اس ۱۰ ندارد، اما برخی تغییرات خوشایند در آن دیده می‌شود. بریدگی دوربین جلو این بار کوچکتر است و به جای سمت راست در مرکز بالای نمایشگر قرار می‌گیرد، بنابراین حواس پرتی کمتری برای کاربر ایجاد می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایشگر دارای انحنای کمتری است.

سامسونگ گلکسی S20 دارای جک هدفون نیست. این اولین گوشی پرچمدار گلکسی اس است که این ویژگی را ندارد، بنابراین باید به دنبال بهترین هدفون بی سیم باشید. سامسونگ گلکسی بادز پلاس یکی از گزینه‌ها احتمالی می‌تواند باشد که دارای ۱۱ ساعت عمر باتری است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 

گوشی سامسونگ گلکسی S20 دارای یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی از نوع AMOLED  با روزلوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ تازه سازی یا رفرش ۱۲۰ هرتز است. سامسونگ هر سال یک صفحه نمایش درجه یک برای پرچمداران خود تولید می‌کند و گلکسی S20 از این امر مستثنی نیست. صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با نرخ رفرش اختیاری ۱۲۰ هرتزی، امکان اسکرول روانتر میان برنامه‌ها و اجرای بازی‌ها را فراهم می‌کند.

با قرار گرفتن گلکسی S20  در حالت ۱۲۰ هرتز، حرکت در منو‌ها و جابجایی میان برنامه ها  بسیار نرم و روان به نظر می رسد. کیفیت عالی صفحه نمایش در گلکسی S20 خیره کننده است. در صفحه نمایشگر، شاهد وضوح تصویر فوق العاده هستیم و رنگ‌های عالی برای طیف وسیعی از محتوا ارائه شده است. پشتیبانی از HDR۱۰+ نیز امتیاز خوبی است و تاثیر قابل توجهی بر کیفیت هنگام اجرای برنامه ها دارد.

گلکسی S20

دوربین گوشی گلکسی S20 

سامسونگ در رقابت از نظر کیفیت عکس از اپل و گوگل کمی عقب افتاده بود، اما به نظر می‌رسد گلکسی S20 با سنسور‌های بزرگتر، زوم بیشتر و ویژگی‌های جدید که عکاسی و اشتراک گذاری آن را آسان‌تر می‌کند، یک رقیب جدی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی S20 دارای دوربین پشتی سه گانه است که با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض ۱.۸ میکرونی شروع می‌شود. لنز تله فوتو از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ۰.۸ میکرونی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض از سنسور ۱.۴ میکرونی استفاده می‌کند. واضح است هر چه سنسور بزرگتر باشد، نور بیشتری وارد می‌کند، که باعث می‌شود تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری داشته باشیم. در مقایسه، دوربین‌های زاویه باز، تله فوتو و فوق عریض گلکسی S۱۰ به ترتیب ۱.۴، ۱ و ۱ میکرون بودند؛ بنابراین حداقل دو عدد از لنز‌ها به طور قابل توجهی بزرگتر هستند.

سامسونگ گلکسی S۲۰ از زوم فضایی ۱۰۰ برابری هیولای گلکسی یعنی گلکسی S20 اولترا برخوردار نیست، اما زوم قدرتمندتری نسبت به گلکسی S10 دارد. زوم اپتیک هیبریدی تا ۳ برابر افزایش می‌یابد که زوم بدون تزلزل است و زوم دیجیتال تا ۳۰ برابر است. البته با نزدیک‌تر شدن به زوم ۳۰ برابری، نمای دوربین متزلزل می‌شود، اما در مجموع این یک جهش نسبت به زوم ۲ برابری در گلکسی S۱۰ به شمار می‌رود.

ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری و اجرا گوشی گلکسی S20 

گوشی گلکسی S20 دارای تراشه Exynos ۹۹۰ در عرضه جهانی و تراشه اسنپدارگون  ۸۶۵ در عرضه برای ایالات متحده آمریکا است. این گوشی دارای حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایت است که برای کاربر امکان اضافه کردن میزان حافظه داخلی با microSD فراهم شده است.

همانطور که از یک گوشی هوشمند پرچمدار مدرن انتظار دارید، عملکرد گلکسی S20 عالی است. این گوشی در انجام چندوظیفگی و اجرای همزمان چندین برنامه عالی عمل می‌کند. البته باید در نظر داشت که مدل دارای تراشه اگزینوس کمی کندتر از نوع مدل دارای تراشه اسنپدراگون است. اگر به دنبال یک گوشی با بهترین عملکرد هستید مدل‌های اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی S20 و گلکسی S21 در هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون فوق العاده هستند.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 13 پرو 


در نتایج بنچمارک این گوشی به راحتی از گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۹، هم از نظرعملکرد کلی برنامه و هم اجرای بازی، بالاتر قرار می‌گیرد. گلکسی S20 براحتی هر برنامه ای را برای شما اجرا می‌کند. یک نکته در مورد گوشی گلکسی S20 با مدل اگزینوس این است که وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد، مانند هنگام دانلود برنامه‌های متعدد در پس‌زمینه یا هنگام گرفتن عکس‌های متوالی زیاد، کمی گرم می‌شود. مطمئناً گرما مسئله‌ای جدی برای انجام کار‌های روزمره محسوب نمی‌شود، اما باید برای اجرای بازی‌ها با زمان طولانی حواسمان به آن باشد.

گلکسی S20 به صورت استاندارد با اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده است که اکنون امکان ارتقا آن به اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI ۵ وجود دارد. سامسونگ بسیاری از برنامه‌های خود را روی دستگاه قرار می‌دهد، اما اگر نمی‌خواهید این برنامه‌ها را روی گوشی‌تان داشته باشید، می‌توانید بیشتر آن‌ها را حذف کنید و از برنامه‌های موجود در گوگل استفاده کنید.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال S20 

سامسونگ گلکسی S20 با توجه به اینترنت 5G و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی،  به یک باتری قوی نیاز دارد تا خیال شما در طول روز برای انجام کار‌های روزانه راحت باشد. سامسونگ با مجهز کردن این گوشی به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری به این نیاز پاسخ داده است. این در حالی است که گلکسی S10 دارای یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بود، بنابراین این باتری  یک جهش نسبتا بزرگ در سری S20 به شمار می‌رود. گوشی گلکسی S20 دارای باتری ۴۰۰۰ هزار میلی آمپر ساعتی است که قابلیت جابجایی توسط کاربر را ندارد.

گوشی‌ها با بهترین عمر باتری، ۱۱ تا ۱۲ ساعت دوام می‌آورند. گلکسی S20 پلاسدر یک تست ۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام آورد و گلکسی S۲۰ اولترا زمان ۱۲:۰۳ را ثبت کرد. این در حالی است که باتری آیفون ۱۱ پرو در همان آزمایش ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام آورد و گلکسی S10  مدل سال گذشته  نیز مدت زمان ۱۰ ساعت و ۱۹ دقیقه را ثبت کرد. آیفون ۱۱ که قیمت آن ۳۰۰ دلار کمتر از گلکسی S20 است، حتی بهتر از این دو گوشی یعنی مدت زمان ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه عمل کرد.

گوشی گلکسی S20 هنگامی که روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شد این باربه طور متوسط ​​۸ ساعت و ۴ دقیقه زمان اجرا داشت؛ تقریباً یک ساعت و نیم کمتر از زمانی که روی۶۰ هرتز کار می‌کرد. گلکسی S20 دارای یک آداپتور شارژ ۲۵ واتی در جعبه است که می‌تواند ظرف نیم ساعت دستگاه را از حالت خالی به ۵۳ درصد برساند. همچنین این گوشی از شارژ بی سیم ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. نوع اتصال درگاه در این گوشی از نوع USB Type-C ۳.۲ است.

قیمت گوشی گلکسی S20 

قیمت گوشی گلکسی S20 در بازار ۲۵۹ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان