تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۸ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

دادستان کل کشور: تکلیف بیشتر متهمان حوادث اخیر در دادسرا‌ها مشخص شده

دادستان کشور درباره پرونده بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر گفت: اغلب این متهمان تکلیفشان در دادسرا مشخص و منتهی به قرار (بازداشت، وثیقه، کفالت و …) شده است.

دادستان کل کشور

رویداد۲۴ میزان نوشت: محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در واکنش به اقدامات انجام شده پس از دستور رئیس قوه قضاییه به این دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی ربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، بیان کرد: پیرو اغتشاشاتی که صورت گرفت، وظیفه خاصی را پیدا کردیم. برای انجام این وظیفه علاوه بر آن نظارت عمومی و همیشگی که داشتیم یک نظارت کلی را در این رابطه داریم و در این راستا یکی از همکارانم در دادستانی کل کشور را برای انجام این کار معین کردم و وی مرتبا به صورت روزانه با استان‌‎ها در ارتباط هست و پس از دریافت آمار سراسر کشور، گزارشاتی در این خصوص دریافت و اقدامات در این رابطه انجام می‌شود.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه یکی از اهداف این است تا فردی بی جهت در زندان نباشد، گفت: براساس تاکیداتی که رئیس قوه قضاییه دارد، سعی بر این بوده تا افرادی که با قرار‌های متناسب زیر بازداشت قابلیت آزادی را دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: افرادی که جرایم سنگین دارند براساس نظر دادستان مربوطه، برایشان کیفرخواست صادر شده است و از طرفی نیز کماکان تحقیقات برای تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر در کشور نیز در حال انجام است؛ البته بخشی از تحقیقات مستلزم این است تا ضابطان اطلاعات خود را تکمیل و آن‌ها را برای دادسرا‌ها ارسال کنند.

وی افزود: طبق دستوراتی که ابلاغ شد، تاکید کردیم تا بلافاصله پس از دریافت گزارش‌های ضابطان، پرونده متهمان حوادث اخیر در دادسرا‌های کشور انباشت و نگهداری نشوند و با رعایت سرعت و دقت برای این پرونده‌ها کیفرخواست صادر و در ادامه به دادگاه ارجاع شود.

منتظری ادامه داد: فرایند رسیدگی، تهیه کیفرخواست، رفتن آن به دادگاه و در نوبت قرارگفتن پرونده زمانی را صرف می‌کند که در این خصوص نیز تاکیداتی انجام شده تا حداقل زمان برای انجام و صرف این امور اتخاذ شود تا افراد بلاتکلیف نباشند.

وی افزود: البته بلاتکلیف به این معنا که تکلیفشان در دادگاه مشخص شود و اغلب این دست از متهمان تکلیفشان در دادسرا مشخص و منتهی به قرار (بازداشت، وثیقه، کفالت و …) شده است.


منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
میلیونها معترض دیگه تو خونه ها هستن تا این مرحله ساکت بودن دفعه بعد میریزن بیرون پس خیلی تند نرید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان