تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

باید به دلار ۴۰ هزار تومانی عادت کنیم؟

بازار ارز پس از گذشت چند ماه پر فراز و نشیب هنوز در هیچ کانال ثابتی جای پا محکم نکرده است. موضوعی که دستمایه بررسی دیده‌بان ایران از رفت و آمد دلار به دو کانال معنادار شد.

آیا باید به دلار ۴۰ هزار تومانی عادت کنیم؟
رویداد۲۴ آیا دلار چهل هزار تومانی هم به رسم دلار سی و بیست و ده هزار تومانی عادت میشود یا رئیسی با برجام ورق نرخ ارز را به نفع پاستور برمی‌گرداند؟

به گزارش دیده‌بان ایران، با خداحافظی صالحی از ساختمان شیشه‌ای و تکیه فرزین به صندلی پرحاشیه بانک مرکزی توجه اذهان و رسانه‌ها به تصمیمات رئیس جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار صعودی ارز جلب شد؛ اما کمتر کسی احتمال می‌داد دولتی که ارز تک نرخی را به نام جراحی اقتصادی و به شکل توده‌ای چرکین از صحنه تصمیمات اقتصادی‌اش پاک کرده بار دیگر به همان سیاست روی آورد! این‌بار، اما با نرخ ۲۸/۵۰۰ تومان که هیچ‌کس نمی‌داند این رقم بر چه اساسی تعیین شده و از کجا آمده..!

کما اینکه این انتقاد به تیم اقتصادی دولت وارد است که اگر ارز تک نرخی خوب بود چرا حذف شد و اگر بد بود چرا برگشت؟ آیا وقت آن نرسیده که سیاست خارجی دولت آقای رئیسی مسیر خودش را مشخص کند تا شب عید امسال مانند سال‌های قبل تبدیل به کابوسی برای خانواده‌ها نشود یا وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور اجرایی شود تا با هر کش و قوس رئیس جمهور آمریکا دلار دو هزار تومان بالا نرود و نگرانی مردم نسبت به آینده‌شان دو چندان نشود؟!

نکته قابل بیان اینکه در مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ ادعا‌های اقتصادی عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی تماما توسط رئیسی رد میشد و امروز هرچه این منتقد درجه اول دولت گفته بود؛ کماکان به واقعیت تبدیل شده است، و همتی با واکاوی لحظه‌ای تصمیمات دولت و انتقاد به آن‌ها به نوعی اثر تحریم و نبود تصمیم گیری درست در هیئت وزرا را یادآوری می‌کند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
3
نه. بزودی ۵۰ تومان، ۶۰ تومان و ... ۱۰۰تومان و .... میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
4
همون طوری که در ۴۳ سال گذشته به دروغ وتظاهر وریاکاری واختلاس !!!!......عادت کردیم به اینم عادت می کنیم ! انشالله ترک عادت خواهیم کرد ! این بار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
4
با وجود شش کلاسه وتیم نادان و پرادعایش و شهردار بی کفایت تهران که رو دیوار سفارت شعار مینویسه به دلار ۱۰۰تومنی هم می‌رسیم..کلاکشور افتاده دست نادانها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
3
رویدادچان مادرت یک مقاله یاگزارشی تهیه کنید ازبابت بازنشستگان تامین اچتماعی هاخصوصاازقشر حداقل بگیران بادریافتی حدودا۶ملیونی واکثرادرسن بالای ۷۰سالگی که امکان هیچ شعل دومی هم ندارند وبچه های بیکاردرمنزل بنابرین لطف کنیدیک بخشی رادرست کنید تااین روزهای پیش رو که قراربرمیزان افزایش حقوق هاد سال اینده است شاید شاید کمی بشود تاثیرگدارباشد اخرسایت ایلنا که یکسره دراختیارافرادقدرت طلب هاهستند وهیچ توچه ایی به قشربازنشستگان تامین راندارند خداوندیارومددکارتان
آرش 1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
0
دعا کنیم دلار ثابت بماند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان