تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

شاهرخ خان که با نام اختصاری SRK نیز شناخته می‌شود، بازیگر، تهیه‌کنندۀ فیلم و شخصیت تلویزیونی هندی است که در فیلم‌های هندی بازی می‌کند.

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

رویداد۲۴ شاهرخ خان که با نام اختصاری SRK نیز شناخته می‌شود، بازیگر، تهیه‌کنندۀ فیلم و شخصیت تلویزیونی هندی است که در فیلم‌های هندی بازی می‌کند.

فیلم های شاهرخ خان

شاهرخ خان که با نام اختصاری SRK نیز شناخته می‌شود، بازیگر، تهیه‌کنندۀ فیلم و شخصیت تلویزیونی هندی است که در فیلم‌های هندی بازی می‌کند. شاهرخ خان در میان اهل رسانه با نام «پادشاه بالیوود» شناخته می‌شود. این لقب او برگرفته از فیلم «پادشاه» با بازی‌اش در سال 1999 است. او همچنین با نام «پادشاه خان» نیز یاد می‌شود. 

از نظر تعداد مخاطب و درآمد از شاهرخ خان به عنوان یکی از موفق‌ترین ستاره‌های سینما در جهان یاد شده است. شاهرخ خان یکی از پرافتخارترین بازیگران حاضر بالیوودی است. او 14 جایزه فیلم‌فِیر از 30 نامزدی و جوایز ویژۀ متعددی را دریافت کرده است که از جملۀ آن‌ها می‌توان به هشت جایزه برای بهترین بازیگر مرد اشاره کرد. او در این رده با دیلیپ کومار مساوی است.

در این مقاله در قالب 5 بخش به چند فیلم از شاهرخ خان اشاره می‌کنیم و در هر بخش به توضیح مختصر یکی از مشهورترینِ این فیلم‌ها می‌پردازیم.

اولین دستۀ فیلم شاهرخ خان

  • قلب سخت(2016)
  • را یِک(2011)
  • زیرو(2018)
  • تا وقتی که زنده‌ام(2012)

فیلم «زیرو» 2018

فیلم زیرو(یا صفر) اولین فیلم شاهرخ خان است که در این مقاله دربارۀ آن می‌گوییم. این فیلم در ژانر رمانتیک و کمدی-درام ساخته شده است و شاهرخ خان، آنوشکا شارما و کاترینا کایف در نقش‌های اصلی این فیلم بازی می‌کنند.

زیرو، حول داستانی می‌چرخد که در آن شاهرخ خان، نقش مرد کوتاه‌قدی(به نام بائوآ سینگ) را ایفا می‌کند که در یافتن شریک زندگی خود و ازدواج با او مشکل دارد. بائوآ در این مسیر، از آژانس‌های مخصوص ازدواج نیز کمک می‌گیرد تا در نهایت با همدم خود آفیا بیندر(با بازی آنوشکا شارما) آشنا می‌شود. در جریان ازدواج بائوآ و آفیا اتفاقاتی می‌افتد و بائوآ در مثلث عشقی قرار می‌گیرد و وارد ماجراجویی‌هایی می‌شود تا در نهایت انتخاب خود را می‌کند.

این فیلم به کارگردانی آناند ال رای تهیه‌کنندگیِ گوری خان و فیلمنامۀ هیمانشو شرما تولید و تهیه شد.

از نظر منتقدان بیشتر جلوه‌های بصری این فیلم ستودنی بود و علی‌رقم انتقادات، توافق جمعی بر این بود که کاترینا کایف بهترین بازی را در دوران حرفه‌ای خود در این فیلم انجام داده است. 

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

دومین دستۀ فیلم شاهرخ خان

  • اسم من خان است(2010)
  • قطار چنای(2013)
  • دان 2(2011)
  • رئیس(2017)

فیلم «رئیس» 2017

دومین فیلم شاهرخ خان که در این دسته از آن خواهیم گفت، فیلم رئیس(یا اگر بخواهیم ترجمۀ اصلیِ آن را بگوییم، فیلم «غنی») است. در این فیلم شاهرخ خان، نوازالدین صدیقی و ماهیرا خان به ایفای نقش می­پردازند.

گفته می‌شود این فیلمِ اکشن بر اساس زندگی یک جنایتکار به نام عبداللطیف ساخته شده است، اما با این وجود سازندگان فیلم این موضوع را رد کرده‌اند.

داستان فیلم در زمان دهۀ 1960 میلادی در ایالتی از هند شروع می‌شود که در آن مشروبات الکلی ممنوع است. در این شهر پسری باهوش به نام رئیس(با بازی شاهرخ خان)، از سنین پایین درگیر تجارت غیرقانونی می‌شود. جمله‌ای فلسفی از سوی مادر رئیس، او را از این کار دور نمی‌دارد و همیشه در یک خودفریبیِ بزرگ باقی می‌گذارد. در ادامۀ فیلم رئیس قصد دارد که تجارت خود را به شیوه‌های بدیعی گسترش دهد و در همین حین اتفاقاتی برای او رخ می‌دهند که باید خودتان آن را دنبال کنید.

این فیلم در مجموع نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که از بازی شاهرخ خان و صدیقی گرفته تا طراحی تولید، فیلمبرداری و جلوه های بصری. «رئیس» در گیشه بسیار موفق بود و تبدیل به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های هندی سال 2017 شد. شاهرخ خان در این فیلم نامزد دو جایزۀ بهترین بازیگر مرد نیز شد.

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

سومین دستۀ فیلم شاهرخ خان

  • زندگی عزیز(2016)
  • خداوند زوج‌ها را می‌سازد(2008)
  • هرگز نگو خداحافظ(2006)
  • اُم شانتی اُم(2007)

فیلم «زندگیِ عزیز» 2016

فیلم زندگی عزیز با بازی آلیا بهات در نقش اصلی و شاهرخ خان در نقش فرعی، فیلمی در ژانر درام و داستان بلوغ است. در این فیلم شاهرخ خان نقش روانشناس مستقل و آزادی را بازی می‌کند که به کمک دختری می‌آید. دختری که یک فیلم‌بردار است و می‌خواهد فیلم‌های خودش را کارگردانی کند اما از زندگی خود رضایتی ندارد. او می‌گوید که آنقدر از رها شدن می‌ترسد که به خود اجازه نمی‌دهد در روابط متعهد شود و قبل از اینکه کسی بتواند او را ترک کند، خودش پیش می‌گیرد و شریک عاطفی خود را ترک می‌کند. این فیلم سیر کمک شاهرخ خان در نقش روانشناس به آلیا بهات را به تصویر می‌کشد تا در نهایت او بتواند مشکل خود را حل کند. در این فیلم شاهرخ خان و آلیا بهات نامزد دریافت بسیاری از جایزه‌های مختلف بهترین بازیگر شدند.

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های هندی عاشقانه


چهارمین دستۀ فیلم شاهرخ خان

  • هند، به پیش!(2007)
  • دلداده(2015)
  • سرزمین مادری(2004)
  • ویر-زارا(2004)

فیلم «دلداده/دیوالی» 2015

فیلم «دلداده» یا به ترجمۀ انگلیسی فیلم «شجاع‌دل»، یک فیلم هندی اکشن، کمدی رمانتیک محصول سال 2015 به کارگردانی روهیت شتی و تهیه‌کنندگی گاوری خان است.

در این فیلم شاهرخ خان در نقش مردی خلافکار به نام کالی به ایفای نقش می‌پردازد که در جریان حادثه‌ای با میرا(با بازی کاجول) آشنا می‌شود و در ادامه به او علاقه‌مند می‌شود. کالی که از قصد میرا بی‌خبر است، او را از مأموریتی در آینده در پیش دارد مطلع می‌کند. این در حالی است که میرا قصد نقشه بر آب‌کردن نقشه‌های کالی را دارد. در ادامه اتفاقاتی می‌افتند که باعث می‌شوند میرا نیز عاشق کالی شده اما دیگر فایده‌ای ندارد.

شاهرخ خان در این فیلم نیز نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر مرد شصت و یکمین دوره جوایز فیلم‌فِیر شد.

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

پنجمین دستۀ فیلم شاهرخ خان

  • دان(2006)
  • من اکنون اینجایم(2004)
  • وقتی هری سجال را دید(2017)
  • فردا باشه یا نباشه(2003)

فیلم «وقتی هری سجال را دید» 2017

آخرین فیلمی که در این مقاله از شاهرخ خان به آن می‌پردازیم، فیلم «وقتی هری سجال را دید» است. یک فیلم کمدیِ عاشقانه به زبان هندی و به نویسندگی و کارگردانی امتیاز علی محصول سال ۲۰۱۷ است. در این فیلم شاهرخ خان و آنوشکا شارما سومین همکاری خود را بعد از دو فیلم «خداوند زوج‌ها را می‌سازد»(2008) و «تا وقتی زنده هستم»(2012) تجربه کردند.

این فیلم زندگی یک راهنمای گردشگری به نام هری(با بازی شاهرخ خان) را به تصویر می‌کشد که در آمستردام فعالیت می‌کند. او خود را «مردِ زن‌پرستِ ارزان» معرفی می‌کند و اغلب نیز با مشتریانش به معاشقه می‌پردازد و اینطور شغلش را به خطر می‌اندازد. در جریان به خطر افتادن شغلش مجبور می‌شود تا به خانوادۀ سجال زواری(با بازی آنوشکا شارما) کمک کند که حلقۀ نامزدیِ گمشدۀ او می‌روند تا در نهایت اتفاقاتی می‌افتند که خودتان باید آن‌ها را تماشا کنید.

این فیلم در آگوست 2017 با بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدین و تماشاگران روبه­رو شد. با این حال، اجرای شاهرخ خان و شارما، موسیقیِ فیلم و فیلم‌برداری آن مورد ستایش همگان قرار گرفت. این فیلم برای هند تبدیل به یک بمب گیشه شد، اما در خارج از کشور نسبتاً موفق بود.

معرفی بهترین فیلم‌های شاهرخ خان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
موسیقی شاید فردایی نباشد
با موسیقی ویر زارا خیلی دلنشین هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
فیلم بسیار زیبا برای سال ۲۰۰۹
نگفتی با بازی شاهرخ خان و عمران خان و بازیگر اسمش یادم رفته بازیگر ام شانتی ام و
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
فقط قلب سخت ندیدم نکنه منظورتان طرفدار هست؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
فیلم اشوک خیلی زببا بود
نقش یک شاهزاده باستانی هند بازی میکند و قراررنیست شاه شود و مادرش سوگلی پادشاه نیست
از قصر بیزون میرود و جریان عاشقی برایش پیش میاد
و اتفاقاتی پیش میافتد از عشقش سالها دور میماند
این فیلم انفاقات هند باستان را به تصویر گشیده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان