تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

توضیح یک نماینده درباره علت مخالفت مجلس با عرضه خودرو در بورس

یک نماینده مجلس گفت: امروز در بورس اضافه درآمد به جیب خودروساز می‌رود که مبنای قانونی هم ندارد به همین جهت ما با این شیوه عرضه خودرو در بورس مخالف هستیم.

توضیح یک نماینده درباره علت مخالفت مجلس با عرضه خودرو در بورس

رویداد۲۴ روح الله ایزدخواه با بیان اینکه اضافه درآمدی که برای خودروساز در بورس، علاوه بر قیمت واقعی خودرو ایجاد می شود، اساسا نباید به طور مستقیم به خودروساز برسد،‌ گفت: ماده ۶۱ قانون سیاستهای اصل ۴۴ تاکید دارد که در کالاهای انحصاری اضافه درآمد باید مدیریت شود چون بازار انحصاری و کنترل شده است آن اضافه درآمد حق خودروساز نیست چراکه ناشی از التهاب بازار بوده است.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس افزود: ما معتقدیم همچنان که این اضافه درآمد نباید به جیب دلال بریزد، به جیب خودروساز هم نباید برود چراکه این رانت ناشی از کمبود کالای انحصاری در یک بازار شبه انحصاری است از این جهت این رانت نه به طرف تقاضا باید برسد و نه به طرف عرضه، بلکه باید مدیریت شده و این رانت از بازار خارج شود. بدین ترتیب هیچ انگیزه سوداگرانه ای نمی تواند در بازار اعمال نفوذ کند. امروز در بورس اینگونه نیست و اضافه درآمد به جیب خودروساز می رود که مبنای قانونی هم ندارد به همین جهت ما با این شیوه عرضه خودرو در بورس مخالف هستیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر باید همه عرضه خودرو در بازار بورس صورت گیرد و خارج از بورس عرضه ای صورت نگیرد وگرنه بازار به درستی کشف نمی شود. با عرضه قطره چکانی بورس نمی تواند کشف قیمت کند باید کل عرضه خودرو وارد بورس شود.

ایزدخواه گفت: به زودی طرح کمیسیون صنایع برای عرضه خودرو در بورس کالا به صحن می رسد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
بدهند به شما مشکلی نیست ؟!
تنها چیزی که این وسط مهم نیست حق و حقوق مشتری است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
شما و مجلس چه عددی هستید که موافق یا مخالف باشید اصلا چه کاره اید ؟یک مجلس انتصابی بی خاصیت که حرفشون دوزار هم خریدار نداره.
ببندید در اون مجلس را که هم به نفع بیت الماله هم در مصرف گاز در زمستان سخت اروپا! صرفه‌جویی.
نظرات شما
پیشخوان