تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۹ دی ۱۴۰۱

لاغر و کشیده کردن انگشتان دست با این روش‌ها

برای زیبایی معیارهایی وجود دارد که شاید برخی از آن‌ها از دید ما هم زیبا باشند. بر اساس این ملاک‌ها انگشتان لاغر و کشیده جذابیت بیش‌تری دارند.

لاغر و کشیده کردن انگشتان دست

رویداد۲۴ برای زیبایی معیار‌هایی وجود دارد که شاید برخی از آن‌ها از دید ما هم زیبا باشند. بر اساس این ملاک‌ها انگشتان لاغر و کشیده جذابیت بیش‌تری دارند.

همه ما دوست داریم زیبا باشیم و ظاهرمان مورد تایید خود و البته دیگران باشد. از دید بسیاری در دنیای امروز داشتن انگشتان لاغر و کشیده زیباترند و طرفداران بیش‌تری هم دارند. اما آیا می‌توان انگشتان را هم لاغر و کشیده کرد؟

شاید تاکنون به ذهنتان نرسیده باشید که انگشتان را هم می‌تواند با نرمش به شکل دلخواه درآورد و تغییراتی در آن‌ها به‌وجود آورد، اما این کار شدنیست. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با روش‌هایی انگشتانتان را لاغر و کشیده و زیباتر کنید.

به گزارش رویداد۲۴ اگر انگشتان شما لاغر نیستند به احتمال زیاد خودتان هم اضافه‌وزن دارید پس نخستین کاری که برای لاغرشدن انگشتانتان باید انجام دهید این است که وزنتان را کم کنید.

با این‌که نمی‌توانید انگشتان دست را به تنهایی و بدون کاهش وزن سایر اجزای بدن لاغر کنید، اما استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش اندازه انگشتان دست را در کنار سایر نواحی کاهش می‌دهد و البته قوی‌تر می‌کند. از طرفی می‌توانید تمرینات قدرتی را برای داشتن انگشتان قوی و سالم که هم عملکرد و هم ظاهر خوبی دارند انجام دهید. در ادامه به راه‌کار‌های غذایی و ورزشی درمورد این موضوع پرداخته می‌شود.

تمرینات ورزشی برای لاغر کردن انگشتان دست

یکی از تمرین‌هایی که باید برای لاغرکردن انگشتانتان انجام دهید این است که دستتان را مشت کنید به شکلی که شست روی سایر انگشتان قرار بگیرد. به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه این وضعیت را نگه داشته و سپس مشت خود را باز کنید و انگشتان را بکشید. حداقل برای چهار مرتبه با هر دست این حرکت را تکرار کنید.

تمرین کشیدن انگشتان دست

با تمرینات ورزشی ضمن این‌که می‌توانید انگشتانتان را کشیده و خوش‌فرم کنید می‌توانید آن‌ها را قوی‌تر هم بکنید و البته اگر دستانتان درد می‌کند کمی از درد آن‌ها کم کنید و حرکات آن‌ها را بهبود ببخشید. برای این کار و انجام این تمرین باید دست را روی یک سطح صاف مانند میز قرار داده و کف را به سطح میز بچسبانید. بدون این‌که فشاری به مفاصل انگشتان وارد شود، به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در همین حالت باقی بمانید سپس دست را رها کنید. این کار را دست‌کم ۴ بار پشت سر هم و پی‌در‌پی انجام دهید و تکرار کنید.

تمرین کشیدن سرپنجه دست

این تمرین برای بهبود دامنه حرکت انگشتان بسیار سودمند است. برای انجام این حرکت در آغاز دست را صاف نگه دارید، انگشتان دست را از بخش‌های بالایی به سمت داخل خم کنید به‌گونه‌ای‌که سر انگشتان روی قسمت‌های پایین انگشتان قرار بگیرد. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در همین وضعیت و شکل بمانید سپس انگشتانتان را رها کنید. این کار را ۴ بار در روز انجام دهید.

انگشتان دست

تمرین تقویت چنگ دست

این تمرین ضمن این‌که انگشتان شما را لاغر نی‌کند نگه داشتن وسایل در دست‌ها و باز و بسته‌کردن دستگیره در را برایتان آسان‌تر می‌کند. برای این تمرین یک توپ نرم پلاستیکی را کف دست خود نگه داشته و سپس تا جایی که می‌توانید آن را فشار دهید. چند ثانیه این وضعیت را حفظ کرده و سپس رها کنید. انجام این حرکت برای ۱۰ تا ۱۵ مرتبه برای هر دست می‌تواند موثر واقع شود. شما می‌توانید این حرکت را ۲ تا ۳ بار در هفته هم انجام دهید، اما باید توجه داشته باشید که بین هرجلسه تمرین ۴۸ ساعت فاصله نیاز است.

تمرین تقویت نیشگون دست

نیشگون‌گرفتن از آن دسته تمرین‌هاییست که سبب تقویت و قوی‌شدن عضلات انگشتان شما می‌شود بنابراین بهتر می‌توانید کار‌های روزانه خود را انجام دهید. برای انجام این تمرین می‌توانید یک توپ نرم اسفنجی را با سرانگشتان خود فشار دهید، به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در همین حالت باقی مانده و سپس رها کنید. انجام این حرکت برای ۱۰ تا ۱۵ مرتبه برای هر دست می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این تمرین هم درست مانند تمرین پیش است و باید میان هر کدام از آن‌ها ۴۸ ساعت فاصله باشد.

تمرین بلند کردن انگشت دست

این تمرین می‌تواند به افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری انگشتان کمک کند. در ابتدا کف دست را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید، سپس یکی از انگشتان را به آهستگی بلند کنید و پایین بیاورید. برای هر یک از انگشتان این کار را انجام دهید. برای هر انگشت ۶ تا ۱۲ بار این تمرین را انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.


بیشتر بخوانید: راه‌کارهایی برای رفع بوی بد پا


تمرین کشش انگشت شست دست

این تمرین بیش‌تر مربوط به انگشت شست است و این انگشت را تقویت و قوی می‌کند تا شما بتوانید در کنار لاغر شدن انگشتان توانایی و نیروی دستتان را هم بیفزایید و به‌آسانی وسایل را بلند کنید و در قوطی و بطری را باز کنید. برای انجام این کار کف دست خود را روی سطح میز بگذارید، سپس کش را دور دست بندازید به طوری که از پایین انگشتان و پشت دست بگذرد، آهسته انگشت شست را تا جایی که امکان دارد از سایر انگشتان دور کنید و انگشتان دیگر همه کنار هم باشند. در این وضعیت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بمانید.

تمرینات هوازی سبک

در کنار این کار‌ها باید ورزش را هم در برنامه روزانه خود جای دهید. بهتر است برای شروع تمرینات هوازی را نتخاب کنید و ادامه دهید.

تقویت انگشتان دست

لاغر کردن انگشتان دست با تغییر سبک زندگی

آب کافی بنوشید

نه تنها برای لاغر و کشیده‌کردن انگشتان دست بل‌که برای این‌که سالم‌تر زندگی کنید و تن درست بمانید تلاش کنید روزانه آب کافی بنوشید. باید بدانید که هیدراته نگه داشتن بدن اهمیت زیادی دارد. گاه مایعاتی که زیرپوست به دلیل کم‌آبی جمع شده‌اند بدن و انگشتان را چاق نشان می‎‌دهند پس آب کافی بنوشید و این موضوع را فراموش نکنید.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید حفظ اعتدال است. هرگز در مصرف هیچ‌چیز حتی آب زیاده‌روی نکنید، چون آن هم می‌تواند به بدن شما آسیب بزند. مصرف زیاد مایعات هم می‌تواند تعادل آب و الکترولیت‌ها را از بین ببرد و نوعی تورم به‌وجود آورد.

مصرف نمک را کم کنید

اندازه نمکی که به صورت روزانه مصرف می‌کنید باید متعادل و به اندازه نیاز بدن باشد. اگر بیش‌از اندازه نمک بخورید مایعات در بدنتان محبوس، انگشتانتان متورم در نتیجه چاق‌تر از چیزی که هستند نشان داده می‌شوند.
شما باید از مصرف غذا‌هایی مانند بادام‌زمینی شور، چیپس سیب‌زمینی، گوشت فرآوری شده و سُس سویا خودداری کنید. نمک زیادی برای سلامت عمومی بدن هم زیان‌بار خواهد بود.

برنامه غذایی مناسب داشته باشید

روشی ایمن و البته موثر برای کاهش وزن پیروی کردن از یک برنامه غذایی مناسب است، پس رژیمی که سالم هست را برای خود انتخاب کنید. میوه، سبزیجات، پروتیئن، گوشت بدون چربی (سینه مرغ و انواع ماهی‌ها) از بخش‌های مهم یک رژیم غذایی سالم هستند. درصورتی که می‌خواهید به کاهش وزن دست پیدا کنید باید پیش از هر موضوعی با یک متخصص تغذیه در این زمینه گفتگو و مشورت کنید. با این کار یک راه کاهش وزن موفق‌تر و بدون مشکل را تجربه خواهید کرد.
آهسته غذا بخورید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند یکی از راه‌های تاثیرگذار در کم‌شدن وزن آهسته غذاخوردن و بیش‌تر جویدن غذاست. اگر جزو افرادی هستید که پرخوری می‌کنید سرعت غذاخوردنتان را کم کنید.

غذا‌های خود را با یک فنجان کوچک سوپ شروع کنید یا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از غذا یک مشت کوچک بادام بدون نمک بخورید، در این صورت مقدار مصرف غذای شما بسیار کم می‌شود و اشتهایتان از بین می‌رود.

حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند حذف‌کردن وعده‌های غذایی به‌ویژه صبحانه می‌تواند بدن را برای ذخیره کالری‌هایی که در ادامه روز مصرف می‌کند با سرعت بیشتری مجبور کند، به عبارتی نخوردن صبحانه موجب افزایش وزن خواهد شد.

قلنج انگشتانتان را نشکنید

برخی عادت دارند مدام قلنج انگشتانشان را می‌شکنند. برخی در مورد زیان‌باربودن شکستن بند‌های انگشتان وجود دارد، اما با این وجود بسیاری از مردم گمان می‌کنند که شکاندن قلنج بند انگشت منجر به چاق‌شدن آن‌ها می‌شود پس این کار را که هیچ سودی هم برای شما ندارد متوقف کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان