تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

بررسی مشخصات گوشی شیائومی Note 11 Pro

در این مطلب قصد داریم گوشی موبایل شیائومی Note 11 Pro را زیر ذره‌بین قرار داده و مشخصات، قابلیت‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی شیائومی Note 11 Pro

رویداد۲۴ حسین فلاحی: به طور خلاصه، گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro یک گوشی ارزان‌قیمت کلاسیک است. این گوشی دارای دوربین‌های قوی، صفحه نمایش دوست‌داشتنی و پشت شیشه‌ای منحنی صاف است.  با این حال، اگرچه در لیست ما از جمله بهترین تلفن‌های ارزان‌قیمت و همچنین بهترین گوشی‌های شرکت شیائومی است، اما باید در نظر داشت که این یک دستگاه ۴G است، نه یک دستگاه ۵G.

گوشی Redmi Note 11 Pro با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود، امکاناتی خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین این گوشی همان سخت‌افزار دوربین اصلی Note 10 Pro را دارد، البته با رفتار‌های پردازشی کمی متفاوت. اگر از دوبین این گوشی در حالت اختصاصی در نور کم استفاده کنید، تصاویر ثبت شده در شب مناسب است، اما کیفیت تصویر کلی به خوبی پیکسل 5a گوگل نیست.

بلندگو‌های استریوی شیائومی Redmi Note 11 Pro  برای یک اندروید مقرون به‌صرفه، بلند و قوی هستند؛ و در حالی که پردازنده گوشی محدودیت‌های ناامیدکننده‌ای را به همراه دارد، اما همچنان از اسنپ‌دراگون 732G در مدل آخر نسل خود، قدرتمندتر است. این گوشی همچنین دارای یک صفحه پشتی شیشه‌ای مات است.

عمر باتری برای یک روز استفاده زیاد جوابگو است. سرعت شارژ عالی است و صفحه نمایش همان OLED pop گوشی‌های رده بالا را دارد. در یک کلام، شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو آن حس جادویی تلفنی نسبت به رقبای خود را دارا نیست، اما این بدین معنی نیست که کاربر حین کار با آن، ضعف‌های آنچنانی را در بخش‌های مختلف این گوشی تجربه  کند. در این مطلب قصد داریم گوشی  Redmi Note 11 Pro 5G یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ را تحت بررسی قرار می‌دهیم.  

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro

سری RedMi، یک برگ از کتاب آیفون را با عرضه Note 11 Pro که دارای طراحی صفحه صاف است به ارمغان آورد. با این حال با توجه به بدنه پلاستیکی آن باید در نظر داشته باشید که شیائومی ۱۱ با وجود برخورداری از صفحه نمایش ۶.۷ اینچ، بسیار سبک‌تر و راحت‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. در اطراف لبه‌های Note 11 Pro شما شاهد دکمه اثر انگشت هستید. یکی دیگر از ویژگی‌های قدیمی که ردمی با آن عرضه شده جک هدفون است که در لبه بالا آن را پیدا خواهید کرد. این گوشی در سه زنگ کرافیت خاکستری، آبی اقیانوسی و قطبی سفید عرضه شده است.

سری‌های RedMi، گزینه‌های عالی را برای پیدا کردن یک گوشی با بودجه اقتصادی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.  قاب عقب و جلو گوشی شیائومی Note 11 Pro شیشه‌ای برجسته  و جنس فریم این گوشی از پلاستیک است. وزن گوشی ۲۰۲ گرم و ضخامت آن تنها ۸.۱ میلیمتر است.  صفحه نمایش این گوشی دارای حفاظت Gorilla Glass5 است، که کاملا ضد خراش نیست.   همچنین این گوشی دارای گواهی IP53 در برابر گرد و غبار و همچنین مقاومت در برابر پاشش آب است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro

ویژگی نمایشگر ۶.۶۷ اینچ FHD از نوع AMOLED با نرخ بازخوانی ۱۲۰Hz این گوشی بر روی کاغذ، با برخی از گوشی‌های برتر در حال فروش حال حاضر مطابقت دارد.   صفحه نمایش این گوشی شبیه به آنچه که ما در آخرین سری Redmi Note10 Pro دریافت کردیم است. شیائومی Note 11 Pro  دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED  با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. نرخ تازه سازی تا حداکثر ۱۲۰ هرتز به این معنی است که گیمر‌ها از اسکرول روان و حرکات گرافیکی شلوغ لذت خواهند برد. البته کاربر می‌تواند به صورت دلخواه نرخد تازه سازی را روی ۶۰ هرتز بگذارد و به جای آن کمی عمر باتری گوشی را بیشتر کند.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 13 پرو 


روشنایی گوشی مناسب است. صفحه نمایش در حالت عادی با روشنایی خودکار غیرفعال به حداکثر بیش از ۴۰۰ نیت می‌رسد. همچنین این دستگاه دارای یک حالت روشنایی زیاد است که به نظر می‌رسد به طور خودکار توسط نرم افزار فعال می‌شود که شیائومی ادعا می‌کند معمولا به ۷۰۰ نیت و در نهایت به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. شیائومی همچنین یک حالت و ویژگی مفید Reading Mode را در نرم افزار خود گنجانده است که می‌توانید آن را از منوی تنظیمات روشن و خاموش کنید. این حالت برای زمانی که متن‌ها یا مقالات بلند را می‌بینید یا کتاب‌های الکترونیکی می‌خوانید برای سلامت چشم  مناسب‌تر است.

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro

گوشی Redmi Note 11 Pro دارای دوربین اصلی چهارگانه شامل یک لنز عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۹، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲, یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/۲.۴ و لنز ۲ مگاپیکسلی عمق با دیافراگم f/۲.۴ است. همچنین این گوشی دارای یک دوربین سلفی با لنزعریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/۲.۵, است که می‌تواند برای شما  تصاویر سلفی قابل قبولی ثبت کند.

دوربین گوشی شیائومی Note 11 Pro

ویژگی‌های سخت افزاری، نرم افزاری  و عملکرد گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro

گوشی Redmi Note 11 Pro از پردازنده هلیو G96 شرکت مدیاتک بهره می برد که با حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگ پشتیبانی می‌شود. همچنین حافظه داخلی این گوشی را می‌توان با کمک میکرو اس دی تا ۱ ترابایت افزایش داد.

به طور کلی از لحاظ عملکرد، برنامه‌ها به راحتی باز و اجرا می‌شوند. می‌توانید به سرعت در منو‌ها و صفحه نمایش حرکت کنید و کندی را احساس نخواهید کرد. از لحاظ اجرای بازی این دستگاه در اجرای بازی آسفالت ۹، هیچ مشکلی نشان نداد. صادقانه بگوییم این روز‌ها پیداکردن یک گوشی با قیمت مناسب که علاوه گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی و وبگردی برای موارد دیگر نیز کارآمد باشد سخت است. اما گوشی Redmi Note 11 Pro یک گزینه مناسب است که در همه موارد عملکردی قابل قبول به شما ارائه می‌دهد. این گشوی در بنچمارک امتیاز ۲۰۳۷ را بدست آورد که بالاتر از Poco X4 pro 5G با امتیاز ۲۰۱۹ بود.

از لحاظ نرم افزاری، این گوشی با اندروید ۱۱ رابط کاربری داخلی MIUI نسخه ۱۳ عرضه شده است. در حالی که استفاده از رابط و منو‌های گوشی Redmi Note 11 Pro به اندازه کافی دلپذیر است، اما مایوس کننده است که این گوشی ازنسخه اندروید ۱۱ استفاده می‌کند نه اندروید ۱۲ فعلی. با این حال دلگرم کننده است که شرکت مادر ردمی، شیائومی سه سال به روز رسانی اندروید و چهار سال به رورسانی  امنیتی را برای سری نون ۱۱ وعده داده است که با این حساب این گوشی حداقل اندروید ۱۴ را دریافت خواهد کرد.

باتری و شارژر Redmi Note 11 Pro

شیائومی Redmi Note 11 Pro از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل جابجایی توسط کاربر با یک شارژر ۶۷ واتی سیمی تغذیه می شود که از طریق درگاه USB Type-C ۲.۰ قابل شارژ است. باتری این گوشی در مدت زمان ۱۵ دقیقه به ۵۸ درصد شارژ و در مدت زمان ۴۲ دقیقه، به شارژ ۱۰۰ درصدی می‌رسد. این در حالی است که در مقایسه با آیفون SE گرانتر، میزان شارژ در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۶۱ درصد می‌رسد. در یک تست باتری غیررسمی، در تماشای یک فیلم یوتیوب با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل، حدود ۸ درصد از شارژ باتری Note 11 Pro  تخلیه شد.

این گوشی همچنین پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد. برای Redmi Note 11 Pro شارژ بی سیم وجود ندارد.

قیمت گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro

قیمت گوشی Redmi Note 11 Pro در بازار ۲۴۱ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان