تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

آرمان‌های انقلاب میان تندروی‌ها دارد له می‌شود/ فقر و بیکاری در سال ۱۴۰۲ بیشتر خواهد شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت می‌گوید: در سال ۱۴۰۲، فقر و بیکاری بیشتر خواهد شد، نگرانی مردم از فاصله طبقاتی افزایش پیدا خواهد کرد و همه این‌ها بیانگر این است که زندگی تاریک‌تری پیش روی مردم است. رشد اقتصادی نداریم، آمار‌ها خلاف واقعیت است. یا به آقای رئیسی اطلاعات دروغ می‌دهند یا ایشان تمایلی ندارد اطلاعات درست را بیان کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ محمد آیتی: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت در خصوص شرایط مدیریتی این روز‌های کشور که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه کسانی که ۴۰ سال برای کشور خون دل خوردند، اکنون خانه‌نشین شده‌اند و برخی افراد متظاهر، دروغگو و خلافگوی تندرو بر کار حاکم هستند.

آرمان‌های انقلاب میان تندروی‌ها دارد له می‌شود

او می‌گوید: خروج آمریکا برجام خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرد اما ما می‌توانستیم در دوره جدید با حفظ برجام به خیلی از آرمان‌های انقلاب برسیم. این در حالی است که آرمان‌های انقلاب دارد میان تندروی‌ها له می‌شود؛ آرمان‌هایی که برایش انقلاب کردیم و هشت سال جنگیدیم.

این نماینده ادوار مجلس می‌گوید: نباید با جامعه حداقلی خود را فریب دهیم. اینکه به ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، اجتماع مردمی می‌گویند، درست نیست. قوه عاقله نظام باید خیلی بهتر از این کار کند و باید مشورت‌ها و اطلاعات درست و حسابی به مسئولان عالی‌رتبه نظام بدهند تا با واقعیت‌های موجود بتوان روی به تصمیم‌گیری آورد. آقای رئیسی هم، طوری صحبت می‌کند انگار در این کشور زندگی نمی‌کند. از پیشرفت، ترقی و توسعه صحبت می‌کند، در حالی که سفره‌ای برای مردم نمانده است و متاسفانه با این روند، آینده تاریک است.

فقر و بیکاری در سال ۱۴۰۲ بیشتر خواهد شد

جعفرزاده می‌گوید: با بودجه‌ای که نوشته‌اند، در سال ۱۴۰۲، فقر و بیکاری بیشتر خواهد شد، نگرانی مردم از فاصله طبقاتی افزایش پیدا خواهد کرد و همه این‌ها بیانگر این است که زندگی تاریک‌تری پیش روی مردم است. رشد اقتصادی نداریم، آمار‌ها خلاف واقعیت است. یا به آقای رئیسی اطلاعات دروغ می‌دهند یا ایشان تمایلی ندارد اطلاعات درست را بیان کند. همه این‌ها حکایت از این دارد که ما آینده سخت‌تری خواهیم داشت.

نارضایتی‌ها حل نشده، سرکوب شده است

وی می‌گوید: سال ۱۴۰۱ اعتراضات بزرگی شکل گرفت و الان فکر می‌کنند آن را جمع کرده‌اند، در حالی که چنین نیست بلکه نارضایتی‌ها سرکوب و مهار شده است؛ مثل فنری که تحت فشار، کوچک شده و هر آن احتمال دارد جهش یابد. ما دلسوز انقلاب و نظامیم، ولی متاسف و متاثر می‌شویم که تصمیم‌گیرندگان هستند، واقع گرا نیستند. بالاخره حرف حق را باید شنید. من نمی‌گویم هرچه معترضان گفتند درست بود، خیر. خیلی از حرف‌های معترضان درست نبود، ولی، چون گوش شنوایی نبود، عصبانیت در جامعه حاکم شد. امیدوارم یک گوش شنوا در جامعه بیاید و با زبان خوش با مردم صحبت کند.


حسن رسولی: بین توقع مردم و نگاه دولت زمین تا آسمان فاصله است/ بیان حرف‌های غیرواقعی برای دولت عادی شده است


چرا نیروی انتظامی پلیس‌نماها را دستگیر نکرد؟

نماینده سابق رشت می‌گوید: هیچکس اغتشاش را تایید نمی‌کند، هیچکس خسارت به بیت‌المال را تایید نمی‌کند، هیچکس خشونت را تایید نمی‌کند. بالاخره در جریان اخیر، یک تعداد آدم در این کشور جان خود را از دست دادند که من آمار دقیق را نمی‌دانم. بعضی می‌گویند ۳۰۰ نفر، بعضی ۴۰۰ و بعضی می‌گویند ۵۰۰ نفر. می‌گویند این‌ها توسط پلیس‌نما‌ها کشته شدند. این پلیس‌نما‌ها را چه کسی باید شناسایی کند و با آن‌ها برخورد قانونی کند؟ مردم باید شناسایی کنند؟ عیب نیست برای نیروی انتظامی که می‌گوید پلیس‌نما‌ها این کار را کردند؟ خب چرا آن‌ها را دستگیر نمی‌کنید؟ شما که عکس و چهره آن‌ها را در جراید و رسانه‌ها منتشر کردید.

هر اتفاقی می‌افتد، مردم را مقصر می‌دانند

این فعال سیاسی می‌گوید: هرکس در صداوسیما طوری صحبت می‌کند انگار که فقط مردم مقصر هستند. یک برف کوچک ۱۰ سانتی در تهران بارید، تهران قفل شد. کسی نبود حتی شن بریزد. بعد هم شهردار و پلیس راهور مردم را مقصر دانستند که آمدند به خیابان. این بد است که هر اتفاقی می‌افتد گردن مردم می‌اندازند؟ این‌ها ایجاد عصبانیت می‌کند. بالاخره یکی باید از این مردم عذرخواهی کند. چندین قطار در یخبندان گیر کرده و ۱۰ ساعت مردم در یخندان بودند. وزیر راه می‌گوید ما بهتر از این می‌توانستیم عمل کنیم. خب پس باید با هر فردی که بد عمل کرده، برخورد کرد و کسی که قصور و خطا کرده است را معرفی کنید. چه کسی پاسخگوی این خسارت‌ها است؟

رئیسی اسم هزار نفر از یک میلیون نفر اشتغالی که می‌گوید ایجاد کرده، اعلام کند

جعفرزاده می‌گوید: یک تعطیلی را در استان تهران نمی‌توانند به مردم اعلام کنند. بالاخره فردا کجا تعطیل است؟ استاندار، معاون استاندار، رییس مدیریت بحران، وزارت کشور هر کدام یک چیز می‌گویند و هر سایتی هم یک چیزی برای خودش می‌نویسد. خیلی سخت است یک سخنگوی واحد تعیین کنید؟ از طرفی، می‌بینیم یک بچه دهه هشتادی، حدود ۴۰ میلیون تومان در شورای شهر تهران حقوق می‌گیرد. این تبعیضات، مردم را ناراحت می‌کند. خودشان در شورای شهر، قانون تعارض منافع دارند، ولی بچه خودشان را استخدام می‌کنند، درحالی که هزاران نفر بیکارند. هیچکس هم پاسخ صحیحی به بیکاران نمی‌دهد. بعد آقای رییسی می‌گوید ما یک میلیون نفر را مشغول به کار کردیم. لطفاً اسم هزار نفر از این‌هایی که می‌گویید اعلام بفرمایید.

وقتی با یک سرما اقتصاد تعطیل نشد، یعنی رییس جمهور دارد خوب کار می‌کند

او می‌گوید: کاش عذرخواهی کردن را یاد می‌گرفتید. جو بایدن وقتی رییس جمهور شد قول داد وام دانشجویی را ببخشد، ولی نتوانست. او عذرخواهی کرد و گفت نمی‌توانم بدهکاری دانشجویان را ببخشم. شما هم بگویید ما نمی‌توانیم چهار میلیون مسکن بسازیم، چون حتی گاز خانه‌ها را نمی‌توانیم تامین کنیم. الان همه رفتار‌های دولت تبدیل به جوک شده است. دولت، دولت تردمیلی است که فقط دارد می‌دود و در جا می‌زند. ما دولتی می‌خواهیم که بتواند گاز را مدیریت کند. وقتی ادارات تعطیل نشد، وقتی با یک سرما اقتصاد تعطیل نشد، یعنی رییس جمهور دارد خوب کار می‌کند، ولی شما شهر تهران به این بزرگی را با حدود ۱۵ میلیون جمعیت تعطیل می‌کنید و افتخار می‌کنید که رییس جمهور رفته شرکت گاز؛ این یعنی سوءمدیریت.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: گفته می‌شود رشد تورم در سال آینده در کمترین حالت، ۴۰ درصد است، حقوق را پلکانی و به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش دادید که در واقع ۱۰ درصد افزایش دادید. از طرفی، افزایش یارانه صفر درصد بوده، ولی هزینه‌های دولت را بالای ۴۰ درصد افزایش دادید؟ آن‌وقت انتظار دارید مردم از این دولت و افراد تصمیم‌گیر کشور راضی باشند؟

جعفرزاده می‌گوید: هرگز فکر نمی‌کردیم جمهوری اسلامی این‌قدر ناراضی داشته باشد؛ بسیاری از مردم از رفتار دولتی‌ها، از بی‌خیال بودن دولتی‌ها، از عدم توانایی اداره کشور، از افزایش فقر، تورم، بیکاری، گرانی، رکود، ناراحت هستند. چرا صدای مردم شنیده نمی‌شود؟ نتیجتاً وقتی شما می‌خواهید نارضایتی مردم را سرکوب کنید، می‌شود اغتشاش. هیچکس با اغتشاش و ساختارشکنی موافق نیست، اما این اتفاقات، ریشه در رفتار‌های ناصحیح دولت دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iraq
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
6
مشکلی نیست حقوق شما بیشتر میشه با کارمندان و دولتی ها خاک اصلی میره سر یک مشت کارگر و قشر فقیر جامعه یکم خبر بد بدید ملت ذوق مرگ شدن مردم بس که خبر خوب دادید هر سال همین بوده تا یاد دارم همیشه تورم بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
6
آقای جعفر آبادی اگر بدونیم این آرمان‌های انقلاب با تحمل‌ کردن ما نابود میشه من بچه رزمنده حاضرم تحمل کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
7
بیچاره دولت ..... دولت فقط یک کار چاق کنه ملت بیدارند
علی حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
6
0
سو استفاده کنندگان از امکانات و نوچه خائینن بی مقدار شاخ وشونه برروی انقلاب نکشند. انانی که با غلدری وسو استفاده دکترا گرفته اند و خود را از قَبل انقلاب بهدجامعه چپانده اند وراجی اضافی نکنند.کدامین کثافت بانرخ ده برابری اجناس صحنه را ترک کرد ؟؟؟!!!!!. خفه به مانی برای خودت بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ساقی ات رو میخوام
آریوبرزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
11
امان از این آرمانهای انقلاب که هرچی میکشیم از این آرمانها میکشیم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اصلا چرا انقلاب کردیم؟.!!!!؟؟. انقلاب کردیم که گرانی وحشتناک زمین و مسکن و... وفقر و بیکاری و آلودگی هوای ناشی از تحریمهای فلج کننده آمریکا و غرب و .... باشه؟.؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
به قول معروف دلخوش به این مقدار نباشید ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم.... هههههههه خخخخخخخ
رضا
|
Netherlands
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
3
با این لوکوموتیر پیشرفت ترمز بریده که خواب و خوراک را از سران آمریکا ، اروپا ، خاور دور و نزدیک و اقیانوسیه گرفته و باعث کهیر زدنشون از شدت حسادت شده چنین اتفاقی اگر محال نباشد خیلی بعید است. این ها همش پروپاگانی دشمنان پیشرفت کشوره که چشم دیدن دکتر و خانوم دکتر رو ندارن.
دیوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
3
0
سند رو کن چند روز برای امنیت این کشور جنگیدی، چند نفر از اطرافیانت دارن از مرزهای کشور پاسداری می‌کنند، متاسفانه هر کس که از امکانات این کشور برای منافع شخصی خودش بهره برده ، شاکی هم هست. گرانی‌های بی اساس و بی درو پیکر را هم که شیخ بنفش،آن کذاب روز جمعه، در کشور نهادینه کرد. خدا لعنتش کند با آن مدیریتش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ابله احمق الان دوره به قول خودت شیخ بنفش تموم شده الان دوره شیخ روسیاه اومده دو سال هم گذشته هیچ مالی نبوده. هر چند هر چند هرچند سرو ته یه کرباس هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
دیوید کاپرفیلد یا دیوید بکهام!؟ مسئله اینست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
0
اقای محترم اهل ییشگویی هستید
الَّذِينَ قَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ وَقَعَدُوا لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا ۗ قُلْ فَادْرَءُوا عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ
به آنان كه از جنگ باز ايستادند و درباره برادران خود گفتند كه اگر سخن ما را شنيده بودند كشته نمى‌شدند، بگو: اگر راست مى‌گوييد مرگ را از خود برانيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
صحبت کردن از پیشرفت و رفع فقر و بهبود اوضاع اقتصادی در حکومتی با یک رییس جمهور با این سطح سواد و یک تیم اقتصادی به شدت بی کفایت و بی عرضه و یک مشت مدیر فاسد بیشتر به یک لطیفه شباهت داره
نظرات شما
پیشخوان