تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

بهبود سئوی ووکامرس و افزایش فروش

آنچه پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی مهم است، تمرکز بر فروشگاه و بهبود موارد مختلف برای فروش بیشتر است. در این مقاله راهکار های خوبی برایتان دارم؛ بسیاری از این راه‌ها برای بهبود سئوی ووکامرس به سادگی نصب وردپرس و ووکامرس هستند و انجام آن آسان است. همراه من باشید.

بهبود سئوی ووکامرس و افزایش فروش

رویداد۲۴ با استفاده از وردپرس و ووکامرس با هم می توانید یک فروشگاه آنلاین حرفه ای ایجاد کنید. شاید شما هم فکر می کنید به محض راه اندازی فروشگاه، کار تمام شده و باید منتظر فروش و درآمد باشید. آنچه پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی مهم است، تمرکز بر فروشگاه و بهبود موارد مختلف برای فروش بیشتر است. در این مقاله راهکار های خوبی برایتان دارم؛ بسیاری از این راه‌ها برای بهبود سئوی ووکامرس به سادگی نصب وردپرس و ووکامرس هستند و انجام آن آسان است. همراه من باشید.

روش های سئوی ووکامرس

با استفاده از چند تکنیک ساده، می توانید صفحات محصول ووکامرس خود را بهتر مدیریت کنید، محصول خود را جذاب تر کنید و فرآیند خرید را تا حد امکان آسان کنید. هنگامی که افراد در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صحبت می کنند، آنها فقط در نوشته ها ، مقالات و سایت هایی که محتوای بسیار مهمی دارند، به اهمیت آن اشاره می کنند، اما باید بدانید سئو ووکامرس به اندازه سئو مقالات مهم است زیرا بسیاری از مشتریان بالقوه از گوگل به سایت شما می رسند.  از مهم ترین عوامل اهمیت سئو ووکامرس عبارتند از:

  • بیش از 42 درصد از مردم خرید خود را با جستجوی گوگل آغاز می کنند.
  • 5 درصد از ترافیک وب سایت های تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو است.
  • اولین نتیجه به طور متوسط حدود 33 درصد از کل ترافیک موتورهای جستجو را دریافت می کند.

در ادامه مهم ترین اقدامات برای سئو ووکامرس را لیست می کنیم:

·        استفاده از افزونه مناسب سئو

یکی از بهترین اقدامات  برای سئو ووکامرس در ابتدای شروع فرایند سئو استفاده از افزونه است. افزونه های سئو می توانند شما را در مسیر سئو درست راهنمایی کنند تا زودتر به نتایج دلخواه خود برسید. برای رسیدن یه بهترین رتبه های محصولات در گوگل ابتدا یواست سئو را نصب کنید.

بهبود سئوی ووکامرس و افزایش فروش

·        انتخاب کلمه کلیدی مناسب

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب  در سئوی محصولات ووکامرس سعی کنید بر روی مزایایی که برای مشتری به ارمغان می آورید تمرکز کنید برای این کار باید از خود بپرسید: مشتریان به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول فوق العاده شما از چه نوع عبارات جستجویی می توانند استفاده کنند؟ این سوالات را از خود بپرسید و تا جایی که می توانید پاسخ های خود را بنویسید.

سه نوع هدف جستجو برای فروشگاه های آنلاین وجود دارد:

  • هدف اطلاعاتی: مردم به دنبال اطلاعات هستند.
  • نیت تجاری: مردم به دنبال خرید چیزی هستند اما فقط اطلاعات می خواهند.
  • قصد معامله: مردم مایل به خرید هستند و به دنبال بهترین مکان برای انجام این کار هستند.

به طور کلی، مردم در هنگام فکر نیاز به چیزی به خرید سریعا خرید انجام نمی دهند و قطعا این فرآیند خرید از چند مرحله می گذرد. از آگاهی تا تحقیق و همه راهها تا یافتن مکان و نحوه خرید آن ادامه دارد. در تمام این مراحل، مشتریان از اصطلاحات مختلفی برای یافتن محصولات مورد نیاز خود استفاده می کنند. برای موفقیت فروشگاه آنلاین خود، باید بدانید که فرآیند خرید مشتری چگونه است. همه این ها به شما کمک می کند به بهترین انتخاب برای انتخاب کلمه کلیدی برسید.

برای پیدا کردن لیست بهترین کلمات کلیدی  سئوی ووکامرس می توانید از ابزارهای کیورد ریسرچ مانند KWfinder  و کیورد پلنر و پیشنهاد های گوگل استفاده کنید.

·        عنوان سئو و متا دیسکریپشن جذاب بنویسید

سعی کنید در درعنوان سئو و دیسکریپشن محصول خود برای سئوی ووکامرس از مهم ترین کلمه کلیدی که در مرحله  قبل به دست خود آوردید استفاده کنید. حتما عنوان را جذاب بنویسید و از عبارت هایی مانند رایگان، بهترین، شگفت انگیز و در صد ها و ایمو جی حتما استفاده کنید به گونه ای که کاربر با دیدن عنوان سئو و دیسکریپشن محصول شما ترغیب به کلیک روی محصول شود.

·        توضیحات مناسب در صفحه محصول را قرار دهید

اگر می خواهید صفحات محصول خود را در گوگل رتبه بندی کنید، به محتوایی نیاز دارید. در یک صفحه محصول، بخش عمده ای از آن محتوا از توضیحات محصول شما می آید.

WooCommerce به شما امکان می دهد دو نوع توضیحات اضافه کنید:

  • توضیح کوتاه: در اکثر مضامین WooCommerce، بلافاصله زیر عنوان محصول و در کنار تصاویر محصول ظاهر می شود.
  • توضیحات طولانی :معمولاً در زیر تصاویر محصول / توضیحات کوتاه ظاهر می شود.

در حالی که هدف اصلی این توضیحات ارائه اطلاعات مرتبط به خریداران و متقاعد کردن آنها برای خرید است، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود و برخی از کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات خود لحاظ می کنید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید حداقل یک بار از آن در توضیحات کوتاه و طولانی خود استفاده کنید.

·        بهینه سازی تصاویر محصول را فراموش نکنید

دو بخش برای بهینه سازی تصاویر در سئوی ووکامرس شما وجود دارد:

  • متن جایگزین
  • کاهش حجم عکس

متن جایگزین تصویر به شما کمک می کند تا از این طریق هم کلمه کلیدی خود را به گوگل معرفی کنید. کاهش حجم عکس هم که منجر به افزایش سرعت سایت می شود. برای کاهش حجم تصاویر و بهینه سازی می توانید از افزونه webp استفاده کنید.

بهبود سئوی ووکامرس و افزایش فروش

·        از دسته ها و برچسب ها استفاده کنید

دسته ها و برچسب ها در سئوی ووکامرس به شما در سازماندهی محصولات ووکامرس کمک می کنند در واقع خریداران  با کمک دسته و برچسب محصولات مورد علاقه را سریع تر پیدا می کندد هستند، نکته مهمی که وجود دارد این است که در سایت های فروشگاهی بهتر است دسته محصولات را به خوبی سئو کنید تا رتبه بگیرند چون منجر به فروش بیشتر برای شما می شود.

نکته: افزونه وردپرس  سئو ووکامرس هم می تواند به شما در روند بهینه سازی کمک کند.

نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان