تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

محرومیت دانشجویان شرکت‌کننده در اعتراضات از امتحانات پایان ترم/ احکام نهایی صادر شده است؟

دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت در خصوص شرکت دانشجویانی که حکم منع ورود به دانشگاه‌ها گرفته‌اند در امتحانات پایان ترم و همچنین روند بررسی پرونده‌های دانشجویانی که در حوادث اخیر دانشگاه‌ها شرکت کرده بودند، توضیح داد.

اعتراضات دانشجویان

رویداد۲۴ حسین همتی دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان علوم پزشکی در جریانات اخیر و وضعیت ادامه تحصیل این دانشجویان گفت: دانشجویانی که منع ورود به دانشگاه‌ها شده‌اند در صورتی که حکم منع موقت از تحصیل نداشته باشند، می‌توانند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند. این موضوع هم در آئین نامه و هم در شیوه نامه ذکر شده است.

او افزود: با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۲ شیوه نامه اجرایی در صورت تلاقی ایام ممانعت از ورود دانشجو به دانشگاه با امتحانات پایان نیم سال، دانشجو می‌تواند با تشخیص رئیس دانشگاه در امتحانات پایان نیم سال شرکت کند.

حکم منع موقت از تحصیل و وضعیت دانشجویان دارای این حکم

دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت درباره حکم منع موقت از تحصیل و وضعیت دانشجویان دارای این حکم گفت: در صورتی که حکم منع موقت از تحصیل صادر شده باشد، بستگی به زمان اجرای حکم، وضعیت دانشجو متفاوت خواهد بود.

او افزود: در صورتی که حکم منع موقت از تحصیل در نیمسال اول صادر شده باشد با تشخیص کمیته صادر کننده حکم، زمان اجرای آن می‌تواند نیمسال اول باشد یا نیمسال دوم. برخی از دانشجویان به دلیل درگیری‌هایی که داشته‌اند در نیمسال اول سر کلاس نبوده‌اند و از همین رو برخی دانشگاه‌ها منع موقت از تحصیل را در ترم اول اجرایی کردند که دانشجو در صورت داشتن حکم منع موقت از تحصیل در نیمسال اول، اجازه حضور در امتحانات را ندارد.

بیشتربخوانید: واکنش‌های متفاوت دانشگاه‌های تهران در اعتراضات ۱۴۰۱ / از سکوت شاهد تا التهاب شریف

روند رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان در جریانات اخیر

همتی درباره روند رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان در جریانات اخیر یادآور شد: حدود ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی در جریانات اخیر درگیر بوده‌اند که با نسبت‌های مختلفی از اعتراضات مواجه بوده‌اند، روند بررسی پرونده‌ها در کمیته‌های بدوی تا حدود زیادی به پایان رسیده است و اکنون کمیته‌های تجدیدنظر در رابطه با اعتراضات دانشجویان به احکام صادره در کمیته‌های بدوی در حال برگزاری است.

دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان به احکام صادره در کمیته‌های تجدید نظر نیز اعتراض خواهند کرد، کمیته مرکزی انضباطی دانشجویان به عنوان مرجع نهایی در خصوص اعتراضات این دانشجویان تشکیل و صدور رای خواهد کرد، لذا می توان گفت هنوز بسیاری از پرونده‌ها به مرحله صدور احکام نهایی نرسیده است و بعضی خبرپراکنی‌ها واقعی و درست نیست.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان