تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

آغاز ریزشی بورس در بهمن ماه

بورس در معاملات ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۳۱۵۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۷۷ واحدی قرار گرفت.

آغاز ریزشی بورس در بهمن ماه

رویداد۲۴ بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات اولین روز هفته را با ریزش سنیگینی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به ریزش ۱۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، فملی، میدکو، نوری، شستا و کچاد با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ بهمن ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند کاهش بیشتر شد تا با سقوط  ۴۲۴۵ واحدی به ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با سقوط بیش از ۳۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۰,۹۸۵,۸۸۱.۹۷۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۸۴,۲۴۳.۱۹۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۴.۷۲۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز آریا، بپاس، وسپهر، شگویا، هرمز، صبا و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان