تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد:

حقوق و پاداش نجومی برای مدیران ۹۷ شرکت دولتی!

در گزارشی آمده است که در ۹۷ شرکت تکلیف قانون برنامه ششم در خصوص میزان و مقدار حقوق و مزایای مدیران رعایت نشده است.

حقوق و پاداش نجومی برای مدیران ۹۷ شرکت دولتی!

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: براساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، تا پایان سال ۱۴۰۰ در ۱۰۴ شرکت دولتی آمار نیروی انسانی در پایگاه پاکنا ثبت نشده است.

این گزارش نشان می‌دهد در ۹۰ شرکت حقوق و مزایای کارکنان به صورت ماهانه ثبت نمی‌شود و برای ۱۷۸ شرکت دولتی زیان‌ده که بیش از سه سال نیز زیان‌ده بوده‌اند، تعیین تکلیف انجام نشده است.

همچنین در ۹۷ شرکت تکلیف قانون برنامه ششم در خصوص میزان و مقدار حقوق و مزایای مدیران رعایت نشده است.

قابل ذکر است طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم دولت مکلف بوده تا از سال ۱۳۹۶ پرداخت حقوق و مزایا و نظام مالیاتی را به نحوی مدون نماید که اختلاف حقوق و مزایای بین مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان موضوع این ماده در مشاغل مشابه و شرایط مشابه در هر صورت از ۲۰ درصد بیشتر نباشد. در عین حال برای مبارزه با حقوق‌های نجومی و پنهان، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی مکلف شده بودند میزان حقوق ماهانه مدیران و پرسنل را در سامانه حقوق و دستمزد درج کنند تا همگان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق های نجومی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
2
فک می کنی مدیران چه کسانی اند؟
سعید‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
2
راستی چرا هیچ نظارتی در این نوع شرکت ها نیست و مجلس باید پس از سه سال تازه متوجه شود که این شرکت ها حقوق نجومی میگرند با توجه به اینکه زیان ده هم هستند .این مدیران مثل سربازان مغول فقط فکر چپاول مردم هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
2
بخور بخور ! کشور شده آخور خر بخور بخور
ناشناس
|
Singapore
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
2
اين مطلب يعني خيانت به اعتماد مردم، يعني چپاول و غارت ، يعني دزدي و دروغگويي، بعد به مردم در پاورقي توصيه ميشود بياييد حرف بزنيم، چرا ناراحت هستيد؟ چرا تو خيابون داد ميزنيد؟ شكم گرسنه و بدهي و اينده تاريك و دلار ٤٤ تومن، حرف زدن ميخواد چكار؟!!
نظرات شما
پیشخوان